GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Idag är det min Dolmiodag, men vad ska jag bli när jag blir stor?

2007-05-20 | 18:00:43 | Foto/Fotografering

146310-1546


Aahh, var "duktig" och motstod pizzeriapizzaflottigtvärrebaksmällamiddag och kokade mig istället fullkornspasta och en Dolmiosås...ostig i smaken, grönsakig och härligt orangeröd. Mycket gott!...fast jag nibblade lite på Stefans pizza..och en och annan godisbit har också stoppats i munnen. Karaktär? Jag? Nej...den har jag tappat nånstans...

Jag och Stefan var ute och söndagsspatserade förut, trötta, bakis, allergiska men kärvänligt mysiga. Vi letade rätt på Stefans cykel som han parkerat olåst utanför krogen igår kväll, vi gick lite på ringleden, handlade på Konsum, satte oss i solskenet och fick en alkis på oss som skulle klappa mig på huvudet och han ställde knäppa frågor och ville särskilt veta vad jag skulle bli när jag blev stor.
Som vanligt hade jag inget svar på den frågan.

Nu ska jag rita och äta mer godis...och fundera mer på det här med vuxenkarriär.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Malin
2007-05-20 - 18:05:43

Kan ni parkera cyklar olåsta i er lilla stad? Va orättvist. ;)
Tack för komplimangerna på mina bilder förresten, jag blir så himla glad av dem! :)
Kram o trevlig söndagskväll.

Julia
2007-05-20 - 18:09:45

Hej.
Du är så himla härlig, alltid lika kul med den dagliga kollen inne på bloggen. Känner igen mig själv i dig i mycket.
Var bara tvungen att säga det. :) Ha en fortsatt bra söndag

Jeanette
2007-05-20 - 18:31:37

"De intressantaste människor jag känner visste inte när de var 22 vad de skulle
göra resten av livet. Några av de intressantaste 40-åringar jag känner vet
det fortfarande inte."
"Solkräm" med Richard Wolff

Anna
2007-05-20 - 18:45:12

hehe du e väll redan stor, du skulle sagt att du är konstnär, da vincis efterföljare..hehe :)

Elsa
2007-05-20 - 19:14:18

Åh mumsy!!! Själv ska jag äta grillat ikväll ;)

Helena
2007-05-20 - 19:47:38

Oh vad skönt, du är bättre! Du har ätit både mat och skall fortsätta med godis!Och så skall du rita och det innebär att vi får njuta av flera underbara konstverk!Gud vad vi har det bra! Stor kram!

Natta
2007-05-20 - 20:03:22

det är bara att göra det :) välkommen! tack :)

Mani
2007-05-20 - 20:05:21

Sätt inte ribban så högt! Människor med för mycket karaktär tenderar att vara tråkiga. Jag tror att lite godis och pizza är bra för själen.

Sandra
2007-05-20 - 20:44:10

http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=5730&tlfo=0
Du som verkar gilla pasta, vegetariskt å bönor måste testa det här, gudomligt gott! Fast jag brukar ha vita stora bönor istället för favabönor, å tar dessutom två burkar så det blir lite mer 'matigt'. I vilket fall, det är iallafall mumsigt å skulle nog passa dina smaklökar (:


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: