GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I am Superwoman...with extra cheese

2007-05-02 | 08:03:16 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1393


Ojoj..jag tror jag tänker för mycket på mat..fokuserar för mycket på mat..njuter för lite av mat och har alldeles för mycket ångest kring vad jag stoppar i mig och inte..
Eller så är jag bara ett matvrak.. I don't know.
Men det senaste har jag haft "mardrömmar" att jag äter en massa onyttiga saker och att jag sedan i drömmen får skuldkänslor.

fast drömmen i natt tar nog priset ändå..

Jag drömde att jag var Stålmannen, eller Stålkvinnan då, som skulle rädda några människor ur en svart mystisk kyrka gjord av plast och gummi. I alla fall verkade den vara gjord utav dessa material ty taket böjde sig väldigt när jag klättrade upp på det...hmm.

Det var någon slags gisslan inuti kyrkan som jag skulle rädda, från en elak gubbe. Han hade vakter och egna stridsstyrkor som liknade de vita Stormtroopersgubbarna från Star Wars.
Dessa kom ut ur små luckor på taket och började skjuta på mig.
Jag skulle ge eld tillbaka , men min k-pist, också gjord av plast, hade ingen ammunition kvar så snabt var jag tvungen att flyga därifrån.

Bara det att själva flygningen gick inte så bra...jag var tvungen att flåsandes springa för att ta fart, men jag kom aldrig riktigt högt upp i luften...
Istället gick jag in på en hamburgerrestaurang och porppade i mig tre stora "dubbleburgers with extra cheese". Efter det skulle jag flyga iväg för att träffa mina konstiga föräldrar, som var animerade och satt i ett träd.
Jag var tvungen att hålla mig svävandes för att tala med dem, hämta superkrafter och styrka ifrån deras huvuden...men som sagt, det där med att flyga gick inte så bra. Hade full sjå med att hålla mig en bit över marken och prata med mina konstiga allsmäktiga superföräldrar. Dock hade Superpappan ett chokladställ under sig med texten " En till tio chokladrutor om dagen, gör det glatt i magen"..naturligtvis kunde inte jag motstå dessa ord och när jag sträckte mig efter chokladkakan tappade jag flygfokus och rasade ner i marken.

Därefter vaknade jag och bannade mig själv för att jag åtminstone inte hade vett nog att köpa Veggieburgers i drömmen.

....japp...

Har Ni drömt nåt bra/roligt/konstigt/otäckt/fräckt/härligt inatt?
Kommentera 15 st

Kommentarer
Madeleine
2007-05-02 - 08:09:58

hahah ja som det kan gå i drömmarna...brukar sj alltid drömma helt mysko saker men från inatt minns jag ingenting :)

Elsa
2007-05-02 - 08:24:14

hahaha jag har drömt HELT sjuka saker ibland! Det finns liksom inget verkligt i dem! :P

Emmelie
2007-05-02 - 08:27:42

Haha, vilken tossig dröm!
Själv brukar jag inte komma ihåg vad jag drömmer. Men jag vet att jag drömt att jag blivit skjuten en gång och det KÄNDES verkligen som jag blev skjuten. Det var lite läskigt!

Johanna
2007-05-02 - 09:01:36

haha.... vilken galen dröm!

Helena
2007-05-02 - 09:48:09

Hejsan!
Är själv fixerad av vad jag stoppar i mig.
Är i dag normalviktig, men har vägt 20 kilo till för några år sedan.
Lyckades gå ner med hjälp av viktväktarna, men det svåraste är ju att hålla vikten.
Brukar ofta ha mardrömmar om att jag proppar i mig massa godis och tårta och får sedan sån ångest.
Men brukar kännas skönt när man vaknar och inser att det bara var en dröm haha...

Helena
2007-05-02 - 09:50:40

ps. älskar att läsa din blogg ds

Elin
2007-05-02 - 11:27:52

Konstigt nog har jag också dröm en väldigt speciell dröm i natt. Eller ja, den vara bara jobbig och kaosartad. Jag föröskte komma i tid till min tenta (som jag hade imorse)men en massa saker kom såklart ivägen. Drömde dessutom att jag blödde en massa, att min pojkvän var oförstående och att det tiden bara gick utan att jag kunde kontrollera nåt. Hmm. Flummigt det lät. Men jag hann iallafall i tid till tentan så ingen skada skedd. ha de bra dag!

issa
2007-05-02 - 11:52:53

haha va knäpp dröm! snygg stålkvinna förresten!:)

Sofia*
2007-05-02 - 13:48:34

drömmar kan allt vara bra knasiga ibland... tyvärr kommer jag sällan ihåg mina drömmar, oftast kommer jag ihåg dom precis när jag vaknat men sen är dom som bortblåsta.

Emelle
2007-05-02 - 15:25:31

Anna. Du är fantastsisk! Din blogg är underbar och mitt enda bloggmåste!

Ellinor
2007-05-02 - 16:01:45

Hihi älskar verkligen dina bilder :) Det är ju "super-sharpen" ;)

Sofia
2007-05-02 - 23:52:22

Hahaha vilken dröm!!
Men som du själv antyder så vill nog drömmen säga dig någonting. Hoppas du kan få lite balans snart!

Anna
2007-05-03 - 08:11:51

Helena: Tack för din kommentar!
Jo jag har ju också varit väldigt överviktig...och nu mår jag väldigt dåligt över minsta viktuppgång...och slappnar aldrig av..och någonstans måste det ju ventileras o det blir i drömmarnas land.

*kramar om*

Ilona
2007-05-03 - 12:07:19

När jag hade ätstörningar hade jag matmardrömmar varje natt, det var alltid en befrielse att vakna och upptäcka att man inte hade ätit.

Frida
2007-07-15 - 14:32:41

Hej!
Jag har en kort fundering till dig som du kanske kan hjälpa mig med. Det är så att jag håller på att skriva en bok om ätstörningar i olika former och jag tycker därför att det skulle vara intressant att komma i kontakt med dig (om du på något sätt känner att du har något att berätta). Du får jättegärna höra av dig på min mail [email protected]. Om det är någon annan som skulle vara intresserade av att bidra med någon information (allt; hetsätning, anorexi, bulemi, anhörig, träningsanorexia, ortorexi, överätare osv) får ni också gärna höra av er.
Speciellt svårt är det att komma i kontakt med folk som hetsäter eller på annat sätt äter mycket men mår dåligt av det. Det är självklart anonymt och
medverkande får såklart ett ex av boken.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: