GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dagens outfit, knäckemackor och en undran om det ens går fram?

2007-05-23 | 20:00:01 | Foto/Fotografering

146310-1564

Ganska ofta, eller i alla fall några dagar i veckan får jag väldigt söta kommentarer om mina bilder..eller jag får väldigt mycket och många  fina kommentarer om alla mina bilder var dag..
Men då och då, o vi säger så då, så får jag komplimanger för mina fina " kollage"...och detta ofta på bilder som inte är kollage alls.
Som till exempel i förra inlägget fick jag två söta komplimanger för mitt fina kollage...Men är det kollage när det är fyra separata fotografier bredvid varandra?

Jag har många gånger känt och undrat om det ens går fram att det är mina egna fotografier rakt igenom i bloggen - förutom de som är lånade från t ex H&M och nätbutiker när jag vill visa vad jag önskar mig eller slänger ihop just ett kollage om dagens "önskeoutfit"...

Bilden ovan är ju ett tydlig kollage - det är tre olika självporträtt - tagna av mig på mig själv idag monterade bredvid varandra som jag sedan monterat på de tre knäckemackor jag mumsat i mig till kvällsmat. Fyra fotografier monterade till en bild.

146310-1565Denna bild är dock ett enda fotografi, ett stilleben - uppställt av mig, fotograferat av mig på mina knäckemackor, kopp te och smoothie ( som för övrigt var hur jäkla god som helst) tillsammans med en sko mot en vit bakgrund. Alltihopa uppställt på en köksstol för cirka  45 minuter sedan.
Sedan har jag lagt till en ram i photoshop  samt frilagt den vita bakgrunden eller motivet..som extra effekt.



146310-1566Och detta är ett helt vanligt foto, utan vit bakgrund, men taget sekunden efter knäckemackamiddagsbilden.


Ja..så här fotograferar och arbetar jag med mitt fotande - allt som oftast rena foton och inte kollageteknik..även om kollage är kul det med...ibland.

Men alla foton i denna blogg är som sagt mina egna fotografier, fotade av mig och oftast samma dag, ganska nära inpå som jag lägger upp dom.

Kommentera 37 st

Kommentarer
Sweet Sabine *
2007-05-23 - 20:13:43

SNYGG SNYGG SNYGG OUTFIT!
Gillar jeansen speciellt.

Lottis
2007-05-23 - 20:19:21

Såklart du får komma och ha utställning, när jag väl kommer så långt... om en 20 år eller så... *hm* Äta muffins oxå, så många du vill... :-) Nä, men ärligt talat så skulle det vara så himla kul att ha ett eget ställe... Skulle bara behöva hjälp med ekonomin, både med startkapital och nån som kan hjälpa mig med bokföringen... Har varit och snusat på bebis nu ikväll, det blir jag oxå sugen på då... Men mest på knäckebröd när jag såg dina smarriga... Det får det bli! Ha en bra kväll! Kram på dig

sanna
2007-05-23 - 20:27:46

Vilken är din favorit glass, var med och "rösta" i min blogg.

Helle
2007-05-23 - 20:28:55

Kan ju inte heller sy, det är det jag tänkte lära mig. ;) Asså, haha... låter galet!

Åsa.S
2007-05-23 - 20:34:39

Jodå, jag har ofta undrat om du någon gång får dricka varmt kaffe.... hihi. Men riktigt snygga bilder är det! Kram!

Bella
2007-05-23 - 20:43:02

Guuud va söta kläder! Både jeans och tee var va skitsnygga! Gillade även väskan på sista bilden :-)
Svar på kom..: Ja, jag har haft en superdag. Someone made my day this morning så jag lever på att vara "hög" på komblimanger :-)

Sophia
2007-05-23 - 20:43:10

haha då har vi stenkoll på hur du fotograferar! ;)
Jaa jag funderar faktiakt på at åka till florens och studera design, då lär man sig rittekniken, sömnad, hur man ska designa och massa annat kul PLUS modets historia!! Jag vill verkligen lära mig det!
Min dag har varit underbar med solning, lite plugg och tårta i massor! :)
Hur har det gått med att fortsätta starta eget idag för dig?

matilda
2007-05-23 - 20:56:51

maten ser god ut !

Sandra
2007-05-23 - 21:00:24

snyggt klädd du var idag..:)

Åsa
2007-05-23 - 21:01:45

Åh, hoppas hoppas hoppas att utställningen blir förlängd! Annars får du säga till mig så jag får lägga ifrån mig pluggandet på lördag kanske och komma ner och titta :)
Något annat jag oxå vill titta på är dina boxar... totalt avis!!!
Kram kram

Malin
2007-05-23 - 21:18:52

Ja, det ordnar sig ska du se...jag är lika rädd för sånt jag med (går i samma tankar...) :)
Jadu, idag har det varit rörigt..jobbat och sen tränat..så bloggen har jag inte kunnat uppdatera. Får se om jag gör det innan sängen idag.
Körde spinning 55 minuter och efter det lite styrketräning så jag är mör. ;)
Din dag verkar varit bra, ser jag. Roligt också att du berättar lite hur du gör dina bilder. Inte alla som förstår kan jag tänka mig.;)
Puss på dig

Lina
2007-05-23 - 21:23:38

Du passade superbra i de byxorna! Den röda väskan var mycket fin!

Helena
2007-05-23 - 21:26:53

Skön stil i dag, dina bilder är så bra tycker jag :)

Emilia
2007-05-23 - 21:43:57

Åh, snygg rockchicka du är! Häng med och rocka på SRF vet jag!? ;) Kram

julia
2007-05-23 - 22:12:03

hihi , okejdå ! men det var ändå snyggt , du är duktig ;)

Sminkan
2007-05-23 - 22:16:29

Jag tycker det framgår bra att det är dina egna bilder. Det är ju det som är charmen med din blogg, att man får ta del av din kreativitet och din utveckling. Det är dina bilder som får mig att titta in och kolla på vad du gjort sen sist. En vanlig mode-blogg skulle inte intressera mig alls lika mycket. Jag är grymt imponerad av det jobb du gör. Jag gillar att fota men är skitdålig på att processa bilderna efteråt. Och så ska vi inte glömma dina tecknar-talanger heller. Nä, jag gillar att du gör allt själv och att det är DIN prägel på allt! You go, girl!

Emma
2007-05-23 - 22:16:58

Du ser otroligt fräsh ut nu måste jag säga =) Misstolka inte, haha. Hoppas allt är bra :)

Lisa
2007-05-23 - 22:31:41

Jag har liksom Åsa funderat på om du får dricka ditt kaffe och te varmt och likaså med maten? :D Jag tycker att det framgår mycket tydligt att det är dina foton och inget som du monterar ihop så att säga. Din blogg är mycket läs- och sevärd just för att du lägger ner så mycket tid på att göra den personlig med bilder och bra texter.

anna
2007-05-23 - 23:01:07

Lisa: Tack så hemskt mycket för din fina och långa komplimangskommentar! Va glad jag blir!
Och som jag nyss skrev till Åsa - att fotografera bilderna tar inte lång tid. Jag fotar när kaffet o teet är rykande hett...så klick klick sen drick drick =)
puss!

MOGI
2007-05-23 - 23:27:38

åhhhh vilka goda mackor!!! :D sånna ska ja gå o göra nue!!!

Anna´h
2007-05-23 - 23:50:14

Älskar att läsa din blogg , du
verkar vara en supergo tjej !!!
Ha det bäst

Carolita
2007-05-24 - 01:42:00

Ääälskar dina skor. RikigT rolig och annorlunda bild när det ser ut som att du antingen är jätteliten och står på knäckemackorna eller så är det knäckemackorna som är ENORMA!
Tror att det är den första, det är ju ändå pyttis.blogg.se =D
Har precis druckit té ut likadan kopp som på bilden.. You gotta love IKEA!
Angående nedladdningen av filmer och serier du behöver inte ladda ner från den här sidan:
http://tv-links.co.uk/
Den funkar ungefär som youtube fast med serier och filmer. Du hittar ALLT där, dock inte textat. Fick tipset av Kenza och nu är jag fast! Hur bra sida som helst! Vissa serier/avsnitt är det problem med dvs att de inte visas men jag har inte haft mycket problem alls med den sidan...
Kram!

Fia
2007-05-24 - 07:29:21

Fin outfit!
Har en lika dan tröja - superfin :)
Ha en trevlig dag! Kram

Frida
2007-05-24 - 09:16:10

haha, ja. Det är ju sant. Men jag vet inte riktigt om min bob skulle se okej ut i långt. Men men, det är ju ett tag kvar innan man måste bestämma sig! Jag gillade den röda väskan Skarpt!

Hanna
2007-05-24 - 10:48:40

Coola bilder.

Olessia
2007-05-24 - 10:59:55

I like your fantasi :P väldigt snygga bilder =)

aenigma
2007-05-24 - 11:11:12

Ibland blir jag så irriterad när jag inser att folk inte läser ordentligt och ställer frågor som går fram så bra egentligen i det inlägget innehåller. I princip alla mina bilder som jag ritat är ju signerade och så skriver jag att denna gjorde jag därför och så här. ÄNDÅ får jag alltid frågor typ som"har du gjort den", "fin, vart har du fått den ifrån" Hallå, kan man inte bara läsa inlägget ordentligt! I-landsproblem..men ändock!
Jaa, naturkunskapsprov imorgon. men jag orkar inte ladda 100%. jag tar det för vad det öär. Kan det redan ganska bra! :)

Anna
2007-05-24 - 15:34:26

supersnygg outfit! den blev jag smått avis på ;)
kramis

cajsa
2007-05-24 - 17:43:08

alltså, hur kan du kalla dig själv grafisk designer? Du får ursäkta, men jag tycker det är så sjukt töntigt bara.. Du kan ju inte ens frilägga en bild så att det ser okej ut. gooosh!

Anna
2007-05-24 - 19:01:58

fin outfit =), kram

anna
2007-05-24 - 20:38:31

cajsa: när du slutar använda "sjukt" som förstärkningsord ( för det är ju skittöntigt) så slutar jag kalla mig för grafisk designer.

cajsa
2007-05-25 - 09:35:18

oj, det där var ju på samma nivå ungefär, kan jag tycka. men vad bra, problem schmoblem!

anna
2007-05-25 - 09:38:19

cajsa: Vad bra att du insåg nivån på det hela.

cajsa
2007-05-25 - 15:30:43

att det var skittöntigt? japp, jag är så töntig. men det förändrar inte min åsikt om det jag från början skrev om. whatever då, det var tydligen en öm tå.

anna
2007-05-25 - 16:49:34

cajsa: Nej att det var samma nivå på det du skrev och det jag svarade med. Man möts med vad man förtjänar. Tror inte du är ett dugg töntig.
Dock visste jag inte att Grafisk Design enbart går ut på att kunna frilägga ett foto alldeles perfekt
i ett blogginlägg i en högst personlig blogg.
Kanske tog jag mig den konstnärliga friheten att göra det dåligt ..ibland uppstår det nämligen en konflikt mellan min konstnärspersonlighet och den som är utbildad orginalare.
well well whatever.
Hoppas du har en fin fredag! Kram på dig!

Johanna
2007-05-26 - 14:24:43

Shit den där skon var ju underbar, var har du köpt den, eller ja, dem? :)

anna
2007-05-26 - 14:27:46

Johanna: Det beror på vilken av skorna du menar?? Den röda är ett ebay-fynd och de grå är Skopunkten!
kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: