GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Chocolate, cheesedisaster and 2 brilliant blondes

2007-05-17 | 21:10:30 | Foto/Fotografering

146310-1516


Åh vilken trevlig dag!
Kring lunch blev det ett uppehåll i regnandet och då tog jag och mamma en timmes promenad och andades friskt syre, köpte te och kaffe i kiosken och delade en liten bit Dajm Cappucino ( mums).
Sedan lade jag mig i soffan med en stor mugg rött blåbärste och tittade på Nord och Syd tills hungern tog överhand - det bidde fullkornspizza!  Jag köpte en vegetariana och Stefan en kebabrulle och så mumsade vi och kollade på My name is Earl som vi spelade in i måndags.

Efter det kom Lovely Li och vi hade underbara samtal, peptalks och och våra briljanta blonda skallar kokar snart över av idéer...härligt att ha en vän som är inne på exakt samma spår och tänk som en själv.
Vi gick en sväng till Ica och där, med Lis plånbok, inhandlade jag två stycken mörka chokladkakor - åh den med hallon är såååå god! Samt laktosfri minimjölk till morgondagens kaffemedvarmminimjölkochkanel.
Dock uptäckte jag en stor katastrof bland alla ostar inne på Ica - de "vegetariska" ostarna utan transfetter  har utgått ur sortimenetet!!! Va fan! Jag älskar ju den osten! Har en halv sådan kvar i kylen...men sen då? Va? Men sen?
Li insåg inte riktigt vidden av detta utan stoppade glatt ner lite " transfetter" i sin vagn...

Hmm...vilken onyttig dag idag förresten..

Frukost: NaturDietbar + kaffemedmvarmminimjölkochkanel
Mellanmål: En halv bit Dajm Cappucini + te
Middag: En hel fullkornspizza Vegetariana + grönsaker
Kvällsmål: 4 koppar te 2 rutor mörk choklad
Kommentera 25 st

Kommentarer
Malin
2007-05-17 - 21:18:58

Mumsig dag du har haft verkar det som. Själv har jag varit hur onyttig som helst..har inte varit så onyttig på väääldigt länge. Idag har jag ätit både chips och mandelkaka...usch...men jag är helt galen vid menstider...jag hoppas kunna hålla mig imorrn.. Då blir det enbart vegomat med lite fett och socker.

Jag gillar verkligen dina kändisporträtt...blir så glad av dem. :)
Tack för din kommentar på min nya "bild". :)

Trevlig kväll sötnos.

flixan..
2007-05-17 - 21:25:02

Transfetter? vill jag veta va de e? (pliiiz tell me)

kan trösta med att i småland har det ösregnat hela dagen, men jag har fått jobba i 13 timmar å inte mysa å rita å ha de gosigt ;(

Anna
2007-05-17 - 21:26:38

flixan: transfetter r de där farliga fettarna som smäller igen kärlen och annat inuti kroppen..or so I have heard..dessutom var denna ost laktorfri.

kram!

Sweet Sabine *
2007-05-17 - 21:38:48

Det sägs att man blir kåt av mörk choklad,
vad ska du göra ikväll egentligen? ;)

Emilia
2007-05-17 - 21:42:59

Åh jag älskar mörk choklad:D!

Matilda
2007-05-17 - 21:58:03

ÄLSKAR CHOKLAD :D

Bellan
2007-05-17 - 22:02:34

Jag tror inte precis att du varit så onyttig ;) Själv har jag nog ätit trippelt så mycket (fast inte tre pizzor förstås), om det är till någon tröst :P Synd att din favoritost har försvunnit, jag vet själv hur det är när ens favorit är borta :(
Menmen, du kanske hittar annat som smakar lika gott? Är själv sugen på att testa en massa nytt!! ^^

Sofia
2007-05-17 - 22:06:53

blir alltid så sugen på saker när jag läser din blogg haha :) du får det att se så gott ut :D

fredriqa
2007-05-17 - 22:12:33

var väl inte så onyttigt, då skulle du se min matlista för dagen :D

det är viktigt med schampo faktist och har man väl fått tag i ett bra, så är det svårt att sen köpa schampo på ica. så är det bara.

Lovely Li
2007-05-17 - 22:28:31

Menade inte alls att försumma din besvikelse över den försvunna osten utan transfetter... förlåt hjärtat! Men jag får hoppas att resten av samtalen vi hade var positiva!? Ja, snacka om att hjärnan bubblar! Jag kommer inte kunna sova på länge! Puss! Mailas lite?

Natta
2007-05-17 - 22:33:08

fast vi har en tjej som gått barista kurser och utbildning på vårt café.. enligt henne och enligt tidningar när de utser godaste latten så finns det inget skum. mjölken ska vara krämig :)

Helena
2007-05-17 - 22:40:36

Åh vad kul att du har haft en sån härlig dag!Nyttig oxå, kan tyvärr inte säga detsamma. Men jag har varit ute och gått i skogen med hunden en timme och sen druckit te med chokladwienerbröd. Ja, kanske inte så bra, men jag har ju mini semester nu,så då är ju det mesta tillåtet. Eller hur? Sov gott! Kram!

Sara
2007-05-17 - 22:43:28

Svar; Näääee man blir aldrig för gammal för dom där böckerna! Vem som helst kan bli helt fast i dom, bara man är kvinna;)

felicia
2007-05-17 - 22:43:44

älskar choklad:D

felicia♥

Kim
2007-05-17 - 23:41:10

åh, jag gillade de cd-ställen. :) kram

Juliana
2007-05-18 - 00:02:52

MM den med hallon är suuuper god. I love it. Blev sugen nu bara får det. Sov gott!

Lilla Fröken
2007-05-18 - 00:31:26

Anna - vad är det för ost? Om du nu vill göra reklam för den? :)

Anonym
2007-05-18 - 01:01:34

Man förstår att du tycker att du äter lite, du behöver inte poängtera det "omedvetet" hela tiden.

Anna
2007-05-18 - 01:06:02

anonym: jag skrev att jag tyckte det var en onyttig dag - enbart pizza och choklad..och en HEL FET pizza är inte vad jag kallar lite..
hade jag velat poängtera att jag äter lite skulle jag väl skrivit " uhh en kant på en pizza, två havregryn och en klunk vatten".

Anna
2007-05-18 - 01:23:55

Bellan: Jo jag tycker nog att det varit onyttigt, kunde kanske ätit lite mer regelbundet och ordentligt istället för för bara choklad och ett enda stort mål mat..men men gott var det!

ja det är tragiskt det här med osten...*snyft*
kramar!

Anna
2007-05-18 - 01:31:29

Lilla Fröken: Åhh jag tar alltid bort förpackningen när jag köpt den..men jag tror den heter Forma Top!

kram!

Kim
2007-05-18 - 07:49:56

okej, ikea är bra! :) japp, man ska ju vara glad om man får ett svar överhuvudtaget ju. :)

Helle
2007-05-18 - 09:23:41

Jag funderade på det igår och så värmde jag mjölken i en kastrull (har ingen mikro ännu) samtidigt som jag vispade. Det blev jätte gott och skummigt! Så kryddade jag min latte med lite kanel. Har du något annat bra tips på vad jag kanske ska ha med i latten?
Aha, tråkigt att han är allergisk. :( Jag bor på tredje våningen. Har sett så fina kattrappor men är rädd att tredje våningen är lite för högt ändå. Andra eller första hade funkat bra.
Detsamma sötis! Kramar

Sofia*
2007-05-18 - 12:06:52

Åh dendär chokladen med hallon är helt underbar!

Carolita
2007-05-18 - 18:53:17

Har försökt tycka om mörk choklad men det går inte! Mjölkchoklad is the shit for me! =D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: