GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sex...sexsaker..sex saker

2007-03-07 | 22:43:24 | Vardag

Fick följande utmaning av både http://mamsen71.blogg.se/ och http://karinolofsson.blogg.se/

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och
att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.


Jag tror jag redan gjort en liknade sådan här utmaning en gång, men sex nya saker ska väl inte vara så svårt att komma på..eller?

1) Jag brukar ofta leka att jag är med i en Hollywoodfilm och säger "låtsasrepliker" för mig själv på engelska när jag är själv hemma och spelar upp hela scener i huvudet. "Gråtscenerna" sker ofta framför spegeln.

2) Jag avskyr ananas över allt annat. Jag blir illamående när jag ser det, lukten är direkt kväljningsframkallande - jag tycker att det stinker unken prutt.

3) Jag glömmer allt som oftast av att borsta/kamma håret och jag har nog aldrig packat ner en borste när jag rest någonstans.

4) Jag har inte sett ett  enda  helt avsnitt av Prsion Break, OC, Rederiet, Skilda Världar, One Tree Hill, Ally McBeal, Nya tider, Gilmore Girls eller Grey's Anatomy

5) Jag tycker nästan bäst om julklapparna och födelsedagspresenterna innan jag öppnar dom - ty jag blir så ledsen när jag måste göra sönder ett fint omslagspapper...så jag öppnar så försiktigt som möjligt så att inte pappret skadas så mycket...så sparar jag sedan på det utan att jag har någon egentlig användning för det.

6) Jag försöker så långt det går och är möjligt att undvika gå på offentliga toaletter och måste jag så klär jag in hela sitsen med papper först och sedan försöker jag stå och kissa i alla fall..

Hmm, nu tror jag att nästan alla har fåt denna utmaning i bloggvärlden, men jag skickar den vidare till alla er på min Länklista !
Kommentera 8 st

Kommentarer
Emilia
2007-03-07 - 23:01:48

Jag hatar också offentliga toaletter :) Brrrr!

Sofia
2007-03-07 - 23:03:21

Åh attans! jag som precis skulle ge mig till känna som en av dina dagliga läsare, samt ge dig samma utmaning.
Roliga svar tycker jag! :)

Madde : )
2007-03-07 - 23:21:37

Haha, vi är nog ganska lika du o jag :D
Jag gör alltid sådär när jag är på offentliga toaletter :) O sen sparar jag alltid omslagspapper bara för att jag inte vill slänga nåt så fint .

mary
2007-03-08 - 00:22:00

HAHA, ettan känner jag så igen mig i =)

Lotta
2007-03-08 - 07:16:12

Mina sex saker finns att beglo i gårdagens bloggande =)
Hoppas damen sovit gott!

Karin
2007-03-08 - 08:25:37

roligt att di gjorde utmaningen:)
jag fick inte mina länkar att fungera igår, fattar inte vad jag gjorde för fel.
Nu ska jag till skolan och skriva:)

Lottis
2007-03-08 - 15:02:29

Haha, jag "spelar" oxå framför spegeln... Eller bara sitter och har en påhittad konversation... Ofast blir det när jag är som mest i skrivartagen och vill veta hur en speciell dialog eller konversation skulle låta... Tur att ingen ser en då... ;-P

alex
2007-03-09 - 19:51:46

JAG ÄR PRECIS SOM DU PÅ DIN SJÄTTE PUNKT!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: