GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I have found them! The perfect baggy jeans! I have found them!

2007-03-10 | 18:25:32 | shopping, provrummet & cravings

146310-1075
Iklädd ribbaad tröjklänning ifrån Vero Moda, svarta strumpbyxor och gråa overknee från Lindex, samt min svarta lillapyttelilla skinnjacka och mitt nygjorda armband och gamla halsband ifrån H&M så kom jag och Stefan faktiskt iväg till Skövde för shopping!

Med två ihoptejpade tår och svart Mcstövel från Ebay så haltade jag så snabbt och gott  jag kunde inne på köpcentret Commerce mellan "gladbutiken" Lagerhaus, "ingetlockandeallsidag" - Vero Moda, "småfluktandesomvanligt" på DinSko tills jag till slut då hamnade inne på H&M där jag hade en rabattcheck på 50 kronor. Tänkte det var bäst att spendera den tillsammans med de utlovade 150 kronorna från Stefan på ett och samma ställe och H&M is the best place to spend ..to get good thing for the minsta peng. ( Kom Igen H&M, sponsra mig nu då...p-p-p-lease!?)

Ojoj vad jag provade små billiga klänningar och linnen och toppar och jag sneglade endast på jeansen på övervåningen..det såg inte ut att ha kommit några nya modeller sedan sist och jag hade faktiskt nästan gett upp hoppet om att någonsin finna mina drömmars baggy jeans...tills jag tog rulltrappan ned och med stapplande steg kom direkt in i barnavdelningen..
Och där hängde dom! JEANSEN!
Och där hängde det! Linnet!

Jag har ju i tidigare inlägg nämnt ett linne jag såg en gång på H&M's barnavdelning, vitt med silvrigt tigertryck och att jag ångrade att jag inte köpte det direkt jag såg det...ty när jag återvänt andra gånger har det varit borta...
Men nu så var det tillbaka...fast i svart modell istället och såååå mycket snyggare!

Jag tog jeansen, i några olika storlekar och även linnet i de 3 olika storlekar som fanns kvar  och glädjehaltandes gick jag in i ett provrum igen. Ja jag var så i exstas att jag inte ens brydde mig om min nakna spegelbild eller att äcklas av mig själv.

Jeansen, åh jeansen, de satt så perfekt! Så lagom perfekt baggy, riktigt låga i midjan och längden var även den perfekt! WOOOHOOO! Perfekthet för endast 249:-
Linnet var jättesnyggt ihop med byxan och när jag betalade så var det som om att jag genomförde mitt bästaste köp ever!
Nu känner jag ingen sorg över om jag missar the Grand Opening av Topshop i gamla Debenhams den 23 mars eller att jag inte får shoppa mer på ett år...just nu, i denna stund känns det som om min garderob är komplett...
klädesmässigt alltså, för jag har fortfarande inte köpt alla skor jag skulle vilja ha för vår- och sommarsäsongen 2007..

Efter H&M åkte vi till Ica Maxi och fyllde på skafferi och kyl med gottigheter - såsom strumpor, ny duschcreme, amerikanska maffiga chokladmuffins och kanel i väldigt snygg design, haha.

När vi kom hem så beställde vi pizza och mumsade på dom i soffan med vi njöt av klassikern " Nu blåser vi snuten" med Burt "Burtan" Reynolds och Sally Field.
146310-1074
Kommentera 11 st

Kommentarer
cissi
2007-03-10 - 18:28:49

å herregud? barnavdelningen och du är hur gammal?

Anna
2007-03-10 - 18:43:37

cissi: Jag är en kort och satt 25årig kvinna som inte får på mig jeans från damavdelningen men ett par från barnavdelningen..om det är mig eller kläderna som är snedvridna..det vete fan.

Hanna
2007-03-10 - 18:54:46

vet inte heller om det är fel på människan eller klädbranchen.. lite av båda? kuol att du hittade dem i alla fall!! ha så kul nu ikväll! :)

Yonna
2007-03-10 - 19:09:09

VAD UNDERBART! Äntligen har du funnit dom perfekta baggy-jeansen! Det är ju hur bra som helst! Nu kan ju inte kvällen bli annat än underbar, ellerhur?
Ha det bäst! Kramar

issa
2007-03-10 - 19:18:03

oj! från barn avdelningen? måste få se! visa en bild:)

Madde : )
2007-03-10 - 19:41:18

Vad söt du var på bilderna :) Älskar din skinnjacka, vart har du köpt den?

Sweetheart
2007-03-10 - 19:55:24

Åh så härligt med shopping som du blev nöjd med! Letar fortfarande efter mina baggy, men hm känns ju som ett hett tips nu! :) Tror jag har ett linne liknande det där i garderoben ngn stans... Riktigt snyggt! Hoppas att du har en trevlig kväll! Kram

Elsa
2007-03-10 - 20:46:26

Oj, så du känner att garderoben är komplett!? Det tror jag att jag ska känna varje gång jag köper nåt men nejdå. Det går fem sekunder efter köpet och sen vill man ha en massa mer ändå! Men kul att du hittat et par perfekta och billiga jeans! Jag letar på jag ;) Tror du man kan hitta lagom långa jeans på barnavdelningen om man är 175cm lång?? Kan kanske bli krångligt :D

Kramar till dig snygging där! :D

Atta och Linda
2007-03-10 - 22:33:12

Gotta love barnavdelningen! :) lyckade köp!!:)

Prattlingpastorswife
2008-01-04 - 18:48:31

Very nice website !!! i just surfed by...keep up the good work ! fussball

Thomasandrea
2009-05-12 - 08:39:19

Hello, This site is a brilliant idea!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: