GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En latte och några skivor gör min morgon mindre klibbig

2007-03-08 | 10:58:34 | Vardag

146310-1063
Uscha, vaknade vid halv nio - tog mig alltså en sovmorgon, men kände mig helt däven när jag vaknade...varm, klibbig, svettig, täppt i näsan och ledsen. Så ringde mamma och jag började böla (igen), men hon tröstade mig som vanligt och lugnade mig med sina ord och löften om att jag är söt och duger och allt kommer att ordna sig och att hon skulle gå till Ica efter jobbet och köpa en massa färdigrätter att fylla en låda i frysen med till mig...Så att jag slipper gårdagens mattrauma.

Hon sa också att min gråt var en ventil nu för de senaste dagarna prestationsångest och min utlämnande inlägg om min viktnedgång, som jag själv fortarande inte ser som något utlämnande alls.
En annan sak hon sa var att jag måste sluta höja min prestationskravsribba hela tiden. Jag måste tillåta mig själv att slappna av och vara lite nöjd och tycka om mig själv...
Det senare ha ju många av er, kära läsare, också påpekat.
Alla är så snälla mot mig, men jag känner som att jag bara är elak tillbaka. Förlåt.

Idag ska jag "jobba" i Kontorsboden mellan 13.30 - 18.00. Alldeles själv. Nu är klockan elva, jag åt nyss frukost bestående av en Nutrilette Browniebar och kaffemedvarmmjölkochkanel...är sen med det mesta idag - vart ju som en kolli/zombie/vrak första vakna timmen, sen hade jag ingen mjölk till latten eller nån Nutrilette hemma, men jag var tvungen att duscha bort nattklibbet från kroppen innan jag kunde gå till affären.

Mamma sa åt mig att bara sitta i soffan med latte hela förmiddagen tills det var dags att gå och jobba...men jag tror nog jag ska masa mig ut på en promenad nu - solen skiner och det är vårigt ute.
Luft är skönt.
Kommentera 12 st

Kommentarer
jessica
2007-03-08 - 11:10:29

Promenader är alltid bra, man känner sig lugn och avslappnad, ett plus är ju att dte är fint väder! :)

Jessica
2007-03-08 - 11:10:43

Promenader är alltid bra, man känner sig lugn och avslappnad, ett plus är ju att dte är fint väder! :)

Yonna
2007-03-08 - 11:15:19

Japp, det är bra att ta promenader! Det rensar liksom huvudet på tankar lite, och det är ju alltid bra! Sen är det ju ett stoooort plus att det börjar bli vår! Det ger ju alla lite extra krafter!
Hoppas att det blir kul i kontorsboden, trots att det inte är så himla roligt att sitta själv alltid. Du kanske kan ta med några av de bra skivorna som du raddat upp på bilden till jobbet, så att du får lite musikaliskt sällskap i varje fall? :-)
Ha det jättebra, och ta hand om dig! Kramar

Helle
2007-03-08 - 11:51:16

Thåström och Lasse äger! ;)

Sweetheart
2007-03-08 - 12:24:41

Hoppas att promenaden fick dig på ett riktigt bra vår-humör och att din dag blir kanon! :) Kram

Maria
2007-03-08 - 12:34:35

Åh vill också ha sol, här är det molnigt.

Johanna
2007-03-08 - 12:56:49

Jag har utmanat dig i min blogg :)

Ellinor
2007-03-08 - 13:02:04

Ja för fan.. Jag börjar varje morgon, men en stor kopp kaffe med mjölk och lyssnar på mina favorit cd-skivor. "Sharpen är singel vol 1 & 2 "

Anna
2007-03-08 - 14:29:55

jessica: mm frisk luft med solsken i ryggen o ansiktet är bra för själen =)

Yonna: Kramar om dig i tanken och tackar för dina alltid så uppiggande ord =) Du är en söt!

Helle: Yes they do! haha kram på dig för det!

Sweetheart: önskar dig detsamma! kramar i massor på dig bruden ;)

Maria: Solen tittade bara fram en timme här, nu är det även molningt i denna stad. Kram

Johanna: Let's have a look then...

Ellinor: Haha blev så glad över din kommentar - härligt med egna blandskivor =) You go girl!
kram!

Anna
2007-03-08 - 16:54:37

Vilket sammanträffande - hade också ett gråta-ut-för-mamma-samtal i går. På ungefär samma tema. Tur att de finns, mammorna!

emilia
2007-03-08 - 18:46:48

Att du kan äta en chokladkaka till frukost! hehe, det är typ det sista jag är sugen på!

Tobiasvera
2009-01-23 - 13:23:23

Big tnks for interesting and useful site!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: