GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En frukost med flipflops, massageplaner och toasted I am

2007-03-26 | 09:48:29 | Foto/Fotografering

146310-1171
Det ser ut att bli ännu en härligt vårig och solig dag här i Tidaholm!
Med en bra start på dagen bestående av en halvtimmes rask promenad och en tjugofem minuters joggingtur på det och 100 situps efteråt , sitter jag nu nyduschad i min soffa och äter min frukost.
Det blev en smoothie och två rostade mackor ( grovt osötat bröd) samt rött te.

Jag längtar efter att få iordning på balkongen och sitta där i solbrillor och linne, flipflops på fötterna och läsa glossiga magasin och en bok eller två.

Idags ska jag på massage klockan halv två - ska bli spännande, för det har jag aldrig varit på...hoppas det är skönt och att jag lyckas slappna av...har lite problem med den biten sen några år tillbaka..

Annars ska jag försöka få lite skissarbete gjort, lite fotande naturligtvis, tvättid ( blä) och kanske städa lite granna ( än mer blä).

Vilka är era måndagsplaner?

Recept på goda smoothien:

* Frysta osockrade hallon
* Activia yoghurt med katrinplommon
* Päron/Ingefäryoghurt
* Krossat Linfrö
* 1 banan
* Brämhults färskpressade blodapelsinjuice

Till smoothien åt jag då två rostade grova/osötade mackor med fettsnål ost, paprika och gurka samt en kopp rött te med blåbärssmak...om detta var en bra eller dålig frukost i samband med den "träning" jag utförde imorses...det vet jag inte...?
Kommentera 15 st

Kommentarer
Jonna
2007-03-26 - 09:58:15

Tack så jätte mycket:)
ha en bra dag du med! Kram J

Sabine
2007-03-26 - 10:12:59

Fin bild! Ser gott ut..
Det är du som har tagit den bilden va?
Redigerar du dina bilder på något sätt? Och isf. vilket?

Sweetheart
2007-03-26 - 10:23:17

God frukost! Kasstade i mig oboy och en orostad rostemacka innan jag var tvungen att springa till skolan. Hade hellre njutit av din frukost, i solen på balkongen kanske? :) Med tjocktröja så går det! Hoppas du får en bra dag, kram

Ina
2007-03-26 - 10:30:14

Frukosten var ju super, hade både proteiner och kolhydrater som man behöver efter träning. Dessutom ska du komma ihåg att muskler väger mer än fett. Det får jag också upprepa till mig själv då jag trots träning har gått upp i vikt några kilo. Och du, njut av massagen! Var själv på fredag och sov hela dom 45 min som behandlingen räckte. SÅ skönt! Det är bara att ligga och inte småprata med massören, du är ju inte där för att skaffa en ny kompis :D

Stor kram

Anna
2007-03-26 - 10:33:54

Ina: Hej på dej och tack för din kommentar! Ska försöka minnas detta när jag ligger där på hennes bord...ser i alla fall fram emot att nån knådar lite på alla onda knutar i ryggen =)

Jag kan nog inte skylle på muskler heller när det gäller min viktuppgång..det är nog rent fett faktiskt.

Malin
2007-03-26 - 10:57:37

Hoho du kan väl maila mig med ditt kontonummer och så? Ska bort ikväll kommer hem imorgon kväll igen så då kan jag föra över :)

leopardia
2007-03-26 - 11:05:05

jag svarar här. promenera kan man ju göra, men det är proteinerna man behöver... så man kan ju göra en proteindrink innan och sen ge sig av... de finns kalorifria, iallafall utan socker... visst man går ju ner i vikt av att träna helt utan innan, men då förtvinas musklerna oxå och man blir nån form av träningsanorektiker, typ. risken är oxå att man blir trött sen, efter att man har ätit, eftersom kroppen svultit och dragit slut på energierna och sen behöver energi för att smälta maten... jaja, naturligtvis får man ju göra som man vill :) det är bara min träningsfanatiska brorsa som säger och när jag ser du är vad du äter, så börjar de oftast dagen med nån form av drink... ja, inte cosmo då'ra ;)
om man sen dricker grönt té efteråt så ska visst förbränningen öka ännu mer, resten av dagen... men man vet ju aldrig vad som stämmer, saker ändras ju hela tiden... nya rön och ny forskning.

Pyngve
2007-03-26 - 11:06:35

Frukosten lät ju helt underbar (myyyycket bättre än gröt hihi)! Smoothies är ju inte helt fel, gäller bara o orka göra dem ;)Hoppas du får en underbar dag och njut av massagen!

leopardia
2007-03-26 - 11:13:47

haha, ja, jag vet att jag var för sent ute, men jag tänkte till framtiden... annars tror jag att man nog ska äta det man är sugen på, efteråt, för jag tror att kroppen hojtar till så där, efter vad den saknar... men ägg låter ju bra, om man har joggat iallfall... nåt med salt och mineraler, om man har svettats, fast jag har för mig att jag läste att du inte gör det, så...

emelle
2007-03-26 - 11:33:11

Måndagsplaner?
Puuhh: jag ska skissa, fota, blogga, plugga inför prov, skriva en artikel, städa, ringa chefen, så på top model.. That's it for today

/kram ♥ Emelle

Lotta
2007-03-26 - 11:38:22

Såg gott ut och var nog gott också.
Håller med föregående talare om en proteindrink eller åtminstone en frukt innan du ger dig ut för att inte ta från musklerna.

H-S
2007-03-26 - 16:10:22

Dags att handla i detta hushåll så min frukost blev inte alls lika lyxig, eller nyttig. 24 grader visar termometern på balkongen, ska fixa iordning där ikväll tänkte jag. Så jag kan sitta där i linne och läsa mina glossiga magasin jag också! Men först ska jag iväg till gymmet! Ha en trevlig kväll!!

sofia
2007-03-26 - 17:22:46

åh vad sugen jag blev på smoothie när jag läste ditt inlägg! =)

mia dh
2007-03-26 - 18:00:28

Har haft fullt upp idag men kvällens sysslor ter sig nog liknande dina (dock avis på din massage), svärmor kommer i veckan så det gäller att putsa i hörnen.

Ha det gosegott

Anna
2007-03-26 - 19:03:34

sweetheart: mm oboy o rostemacka....det är inte dumt det!

Pyngve: jag tycker det går snabbt o lätt att göra mig en smoothie faktiskt - det går på ett kick!
kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: