GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

angående kropp och storlek förresten...

2007-03-10 | 18:35:55 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

..ville bara tillägga förresten angående dagens shopping att jag faktiskt provade en hel del jeans och byxor från dam/vuxenavdelningen, men att inte ett enda par passade - antingen kom de inte över mina höfter eller så gick de inte att stänga eller så var det halvmetern för långa...
Konstigt då att man som 25årig vuxen kvinna hittar ett par jeans på barnavdelningen som är perfekta på längden, satt som gjutet över höfter och lår och midjan var helskön...

Är det mig det är fel på?...
Kommentera 8 st

Kommentarer
Ofelia
2007-03-10 - 19:17:50

Kul att du äntligen hittade dina efterlängtade baggyjeans! :D
Det där med storlekar kan vara sanslöst knepigt och olika, jag drar allt från small --> x-large, liksom... makes no sense at all. Beror ju helt på material, märke, om det är en top eller byxor eller tja, du vet. Själv har jag korta taxben och får alltid lägga och/el vika upp alla jäkla byxor, man skulle kanske besöka barnavdelningen nästa gång? Eller tja, när jag fått bort lite fett från lår och rumpa... ;P

Kram!

Ofelia igen
2007-03-10 - 19:22:04

Btw, är det bara jag som är lite anti-H&M? Fråga mig inte varför - jag tycker ju nämligen att de har schyssta kläder till bra priser - men jag handlar aldrig ngt annat än strumpor och trosor där. Hm? Kanske tycker jag att det känns lite boring att handla där med tanke på att de är en sådan jätte-kedja och att då alltför många bär likadana kläder? Jag har eg ingen aning... ;D

Ofelia igen
2007-03-10 - 19:42:02

Jao, basictoppar och sånt är ju guld att köpa - men ändå gör jag det aldrig...? Hur går det ihop eg, hähä? JC brukar jag dock handla sånadär vardagstoppar på... och jeans. De har ju både Wrangler (mitt favvovardagsmärke) och syr dessutom upp byxorna helt gratis...

Hm. Skulle du kunna hjälpa mig lite med layouthelvetet förresten?
- Hur får man presbilden större? Har kollat å kollat på koderna men inte hittat nån som verkar ange mått...? Eller så är jag blind?
- Beträffande headern... Ska man typ göra en sådan i photoshop, lägga upp som jpg nånstans och därefter länka? (ja, jag är dum...hähä)

Kramar!

Lottis
2007-03-10 - 19:45:59

Kul att du hittade ett par jeans :-) Jag har oxå hittat, men måste ju kolla Londons utbud oxå ;-) 5:30 imorron sticker vi härifrån, så nu säger jag tack och hej för några dagar... Fast "kusin" har lovat att jag får "uppa" på hennes dator :-) Kram på dig!

Ofelia igen
2007-03-10 - 20:12:52

Hmm. Tack för hjälpen, men vad gäller att ändra storlek på bilden är jag totaltrög... Hittar ingen tagg som anger storlek?
Jag kanske har petat bort ngt iom att kalendern helt plötsligt är väck också... men jag tycker att jag gått igenom allt och att varenda tecken finns där...? Tja, det verkar inte bättre än att min blogg får se ut som skit, hoho... ;D

Liv
2007-03-10 - 20:19:19

Vet hur det där är, jag hittar sällan bra jeans...

antonia
2007-03-10 - 21:11:10

jeans storlekar brukar vara mycket knepiga.
i vissa jeans har jag 23 (om de finns så små vill säga) o i vissa 25, H&;M brukar ha svåra storlekar. helt konstigt hur de kan variera beroende på modellen på jeansen. vissa fall bara skillnad på slitningar/färg och storlekarna är helt konstiga.
Och Ofelia. Jag gillar inte H&M heller. kvaliteten suger och bastoppar eller något annat som tvättas och används ofta håller inte, blir uttöjda efter max 2 tvättar. Ändå kan ja inte sluta köpa därifrån.

Natalia
2007-03-10 - 23:58:27

Hehehe, min syster är likadan... När vi shoppar så går jag till vuxenavdelningen och hon till barnavdelningen :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: