GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Provrumscensur och osmaklig blaskig hudfärg

2007-06-08 | 18:00:53 | shopping, provrummet & cravings

146310-1647

Ja tänk om man kunde censurera sig själv i provrum..eller retuschera sig..bort med fläskdaller och cellulitgropar djupa som hålen man grävde i sandlådan när man var liten..
Äsch inte fokusera på de små negativa bitarna nu. Jag har haft en UNDERBAR dag hittills med mamma.
Vi åkte då till Skövde imorses och kom fram lagom tills affärerna öppnade.

Första anhalten blev Indiska där vi gick länge och nöp i kjoltyg och och inredningsattiraljer. Jag gick därifrån med en smyckeshängare på fot eller vad nu den rätta benämningen kan vara..ja ni får se bilder sen - den fungerar ialla fall som nyckelhängare, nu väl hemma. En vas köpte jag också. Väldigt fin.
Vi strosade lite på torget  och sen in på köpcentret Commerce. Där var det varmt och där var Hemtex som lockade mest till en början. 50 % på allt i hela butiken och jag hittade ett underbart överkast i guld!

Har haft sådana problem med sovrummet sen vi flyttade in för två år sedan ty tapeten är osmakligt blaskigt hudfärgad och eftersom det är sådana problem (tydligen) för hyresvärden med tapetsering och annat så är det till att göra det bästa av inredningen..och det är väldigt få kulörer som passar till osmaklig blaskig hudfärg..jag har testat gräddvit, syrénlila, blått,svart, randigt..men nu kände jag att GULD kommer faktiskt vara just GULD för det rummet. Två blanka kuddar i olika blå toner bidde det också och jag hade rätt - vårat sovrum är nu fint!

Jag provade en hel del skor..igen..på Din Sko..igen, men köpte faktiskt inga ( hjälp).Jag provade några söta tubtopsklänningar på Vero Moda - de som är på bilderna ovan..men de var alldeles för stora. Tyvärr och trist. Lite småstrosande i andra affärer och klänningsprovning för mamma innan det blev dags för lunch och Pasta Bolognese - supergott!
Sedan fick det bli H&M och Lagerhaus där jag inhandlade plastblommor, espressoskedar kort modell och kaffeskedar lång modell samt en snygg kasse att bära inköpen i på Lagerhaus..deras påsar är ju gräsliga. På H&M blev det en "lbd" - little black dress.

Efter det satte vi oss på en uteservering där jag köpte en krämigt god latte och  en liten chokladkula..fast först fick jag världens största chokladboll på tallriken, hehe. Som sista grej innan bussen hem tog jag en tur inne på Gina Tricot där det blev en vit klänning och en Tee med zebratryck.

På bussen var det svettigt och varmt, särskilt med megastor Hemtexpåse med överkast och kuddar i knäet - svetten rann nedför benen.

Bilder på inköpen kommer i ett senare inlägg.

Nu vankas det dock öl och Tequila Rose!
Kommentera 14 st

Kommentarer
Bella
2007-06-08 - 18:10:27

Vad mycket du har hunnit göra. Låter som en riktigt bra dag =)

issa
2007-06-08 - 18:22:44

åååh va mysigt du verkar haft det:) jag har också shoppat, dock själv och kutat runt som en yr höna i jakt på klänning och doppresenter:P

Sofia
2007-06-08 - 18:30:18

det låter som en väldigt lyckad shoppingdag =)

leopardia
2007-06-08 - 18:53:30

åh, ha en fortsatt underbar dag!!! puss

agnes
2007-06-08 - 19:20:23

Ska bli kul att se på de andra kläderna med sen. Klänningarna är Jättefina!
Du är ju mycket sötare än jag :)
Puss och kraam! * gillar dej Väldigt mycket * :):)

Paulina
2007-06-08 - 19:26:30

Haha, tack så mycket, vad snällt sagt! Gillar den första kläningen du provade den var söt och sommrig!

Sandra
2007-06-08 - 19:37:20

Underbart med uteservering!

Pippi
2007-06-08 - 19:52:15

Oj vilken dag! Roligt med shopping!

Sweetheart
2007-06-08 - 20:11:26

Skönt att höra att du haft en fin dag! Den vita klänningen ser underbar ut! :) Kramis

Malin
2007-06-08 - 20:14:39

Åh vad kul med massa shopping! :)
Jag ska testa den där Tequila Rose nångång då, om den är god. :)
Kram och ha en fortsatt mysig helg!
Puss sötnos

palle
2007-06-08 - 20:57:47

Jag har också den tröjan, från Gina Tricot, med zebran... ^^
Hare bra!

Anna
2007-06-08 - 23:10:58

ha en skön helg söt :)
kramis

Carolita
2007-06-09 - 04:04:00

Mysigt med en shoppingdag, har oxå haft en... Jag var inte lika stark som du dock kom hem med 3 par skor...

Hanna
2007-06-09 - 15:59:02

Mmm.. vad gott det såg ut. Hoppas du haft en bra dag i solen.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: