GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

med chipssmulor och stelnad grädde i skålar...

2007-06-23 | 10:18:26 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1736
En ny illustration..Gillar du den? Tja den går att få på t-shirt..som kort..som tavla..you name it..kolla shopen


Tja vad kan sägas om Midsommaraton 2007 mer än att den var BLÖT?

Jag och Stefan förflyttade oss under eftermddagen från hemmets lugna vrå till ett annat hems lugna vrå - mina föräldrars hus, fast utan några föräldrar i det. Men väl fyra katter som ville fira.
Vi satte upp en provosorisk musikanläggning på altanen bestående av en lite stereo, en sladd och Stefans Ipod. Jag hällde i mig en och en halv stark Tequila Rose medan pojkvännen min svor...

Vi grillade och tittade på spöregnet, vi drack och drack och drack och pratade musik och annat medan vi lyssnade på Thin Lizzy, Iron Maiden och annat bra.

Men vid halv elva -elva böjade det kännas lite "tomt" med bara oss två så då bjöd vi in oss på en fest på andra sidan stan där min bror befann sig. Så vi traskade iväg i regnet med en ölkasse och när vi nådde fram var festen i full gång...Inte..ja hos grannen ja, men inte där vi skulle vara..där var det ganska folktomt, med chipssmulor och stelnad grädde i skålar...men vi satt ändå där ett tag innan Stefan, jag, brorsan och han kompis Ola begav oss till den där lokalen Stefan har tillgång till med diverse musikinstrument.
Vi skulle midsommarjamma lite granna.

Jag avlägsnade mig efter ett tag då mitt öga plågade mig av allergi och linsen ville inte sitta kvar . Gick hem, gjorde mig en kopp te och somnade skönt med filt i soffan...men vaknade av att Stefan ringde och bad mig komma ner till porten och släppa in honom. Ty han, ja han hade låst in hem,-jobb,-cykel samt lokalnyckeln i lokalen.
Vilet inte var lät att få honom att begripa..det lille fyllesvinet.

Jag mår prima denna morgon, ok kanske lite darrhänt men men..nothng I can't handle. Ska bli kul att se hur Stefan hanterar denna lördag...eller näe..det kommer inte att bli kul alls..
Kommentera 9 st

Kommentarer
Tess S Butterfly
2007-06-23 - 10:44:30

haha blev du oxå blöt på midsommar =)
Så söt illustration och så passande text ju =)

Helena
2007-06-23 - 11:08:38

Det låter som en trevlig kväll :)
Har var det lugnt som korvspa...
Var hemma hos la fam för inga kompisar ville hitt på nott :( Typiskt när man har åkt hela långa vägen från el stockholmo, trist.
Öser regnte net hos er oxå?
Kramis

Pethra på Inredningsbloggen
2007-06-23 - 12:44:03

Jättesöt teckning. :-)

Klara
2007-06-23 - 12:59:18

Haha! Åh jag älskar dina teckningar! Man blir alltid lika glad av dom!

Sofia
2007-06-23 - 13:36:47

Hoho ja då är vi två med bakfulla karlar. Har en här som somnade tidigt igår *s* Tydligen strax efter att jag och lillan åkt hem vid 22.
Illustrationen är btw lika klockren och underbar som vanligt. Dina Midsommar-Svenssons var också fina :)

MOGI
2007-06-23 - 13:41:39

gulligt uttryck i fejjan hehehe

Natta
2007-06-23 - 14:11:08

det är väldigt värt att handla från barnavdelningen om man kommer in i kläderna. alltid tyckt att barnkläder är så söta :D haha
hoppas du haft en trevlig midsommar :)

tove
2007-06-23 - 14:20:34

det regnade på oss också, inte kul..:S vilket midsommarväder va..:P

agnes
2007-06-23 - 15:34:17

Vilken Ursöt bild!
Hoppas ialla fall att du kände att din midsommar afton blev bra och kul trots regnet och allergin :)
Hoppas också att din allergi blir bättre. Jag tycker så synd om dej.
Åh, jag tror jag vill köpa en tygväska, men.. alla dina bilder är så himla fina och det är svårt att välja. Men jag ska kolla på alla, och när jag har bestämt mig så säger jag till.
men nu ska jag ju först Resa till Krotien:) jag är lite nervös :) hihi..
Puss& kram :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: