GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Klädd för sommar recycling in the closet

2007-06-10 | 12:12:59 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

146310-1652


Ibland hittar man gamla plagg i garderoben som man..eller i lla fall jag:
* Helt glömt bort
* Vet att jag har men aldrig använt
* Rena felköp men latheten stoppade att lämna/skicka tillbaka
* Plagg jag köpt i hopp om att en dag komma i dom
* Plagg jag en gång kom i men inte längre
* Plagg som en gång var lagom, nu för stora men som faktiskt går att använda ändå

Gårdagens outfit var sådana här plagg. Linnet på bilden - ett sommarromantiskt med spets och snören och knäppning och rynk.. Ett linne jag beställde på La redoute för kanske 3-4 år sen men som jag inte kom i fast jag försökte och därmed förstörde två knappar då jag desperat försökte knäppa det ändå.
Men nu passade det ypperligt - ja det fanns till och med utrymme för lite mer Anna i det. Det vara bara att sätta sig och sy i två knappar.

Kjolen, som knappt syns på bilden är en vit kjol från H&M även den i det sommarromantiska stuket med spetsar och broderier. Denna kjol var en gång alldeles lagom , men är nu alldeles för stor, men med hjälp av egenhändigt påsydda tryckknappr samt hård åtsnörning i midjan funkar den nu som en oerhört sval och slappt snyggt sittande kjol perfekt för heta dagar och grillfester.

Övrigt i outfiten:
Stora svartbruna solisar, Lindex
"Paris"halsband, Urban Outfitters
Svarta sandaletter, Topshop

..fast  att jag är en person som egentligen inte ska bära vitt..särskitl inte när jag äter couscous med soltorkad tomatpesto..ja det är en helt annan modefråga/problem det..
Kommentera 6 st

Kommentarer
Emelle
2007-06-10 - 12:21:59

haha, jag är också sölig. Vita kläder har jag massor av, men än hänger de oanvända i garderoben. Jag och vitt går inte ihop. tacka vet jag svart, eller smutsgrått. Det är kanoners

Anna
2007-06-10 - 13:13:00

samma här, dock har jag svårt att slänga saker så det ligger och samlas i högar med åren i hopp om att jag en dag ska få använda det eller lära mig älska det igen. Men nej då, det enda som händer är att det blir platsbrist

Aurora
2007-06-10 - 13:27:47

Haha håller med dig det där om att man ofta blir chockad när man rensar garderoben och man fyndar MASSA kläder och sånt man ALDRIG använt ;)

fröken p
2007-06-10 - 18:38:17

supersnygg klänning :D
gillar din blogg, den är så härligt genuin!

Carolita
2007-06-10 - 19:51:20

Det är en omöjlighet för mig att ha vita kläder, hinner knappt hemifrån förräns de är fläckiga... =)
Min söndag böjade lite sent, klockan ett rättare sagt... Med världens huvuvärk (baksmälla) blääää

anna
2007-06-10 - 23:38:38

fröken p: haha fan vilket underbart inlägg i din blogg..nu ska jag läsa resten!
får tacka för ditt beröm av min blogg och bara säga - tack detsamma!
kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: