GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dubbelduktigheter och flerfaldiga gottigheter

2007-06-16 | 20:31:57 | Egocentrerat&Vardagligt


146310-1691




























Bilder ifrån dagen..



Jag har faktiskt varit så duktig att jag inte rört något godis ifrån Tom & Jerrypåsen...än...
Men jag har ätit en underbart god egenkomponerad pastasallad - och det istället för pizza som Stefan beställde. Alltså har jag varit dubbelduktig!

Eller nåväl, halvduktig..har druckit en folköl, småätit torkad frukt och så smaskat i mig en ännu mer nostalgisk grej än Tom&Jerry. Nämligen en Banana Skids! Har varit sugen på det i flera dagar och idag gick det inte att motstå det suget längre. Mm precis så god som jag mindes den ..och precis så "för mycket att det gott och väl räckte med en" som jag mindes den..

Dessutom gottar jag mig i Bretonkex...mumma!

146310-1689


Pastasalladen
*FullkornsGnocchi
*Ruccola
*Sallad
*Rödlök
*Majs
*Fetaost
*Gurka
*Körsbärstomater
*Soltorkade tomater
*Soltorkad tomatpesto
Kommentera 6 st

Kommentarer
Sweetheart
2007-06-16 - 22:58:37

Åh, banana skids åt man under högstadietiden ;) Micrade dem 10 s, så de blev härligt mjuka o varma :)
Såg precis satt din webbshop är igång, grattis! :D HOppas det kommer gå superbra! Och spänannde med dina vykort också! Sånt flyt du har nu gumman :)
Hopaps du har en underbar helg, kramis!

Egoina
2007-06-16 - 23:34:43

gott gott :)

elin
2007-06-16 - 23:53:13

åhh.. banana skids.. 1 krona i kisoken som man fick gå å köpa på rasten på mellanstadiet (för att föräldrarna hade bestämt att det var ok).. nostalgi.. läs i min blogg för mer av den varan (ja alltså.. nostalgi).. :)

Frida
2007-06-17 - 00:46:46

Banana Skids är så gottigt:)

leopardia
2007-06-17 - 00:55:43

du får bli medlem hos gratisgodis, om du orkar, där kan man få banana skids ibland...

Mika
2007-06-17 - 15:59:07

Åååh, jag bara älskar att sätta mig ned under rsten här på ICA och läsa din blogg. . Du har blivit nr 1 för mig nu! Fantastiska bilder på mat ocg dina smycken kan knappt beskrivas med ord. Älskar att du lägger upp "recepten" hät också! Tack Anna!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: