GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Shoppingtips tack..and needed

2007-07-09 | 13:55:19 | shopping, provrummet & cravings

Imorgon bär det ju iväg för min och Stefans första lilla tripp för denna semester/sommar...
Göteborg, övernattning på ett underbart hotell på Avenyn - där vi bodde  påskas, vi ska se på Allsvensk match mellan Änglarna och Helsingborg och naturligtvis mumsa god middag och framförallt HOTELLFRUKOST!!
Men..som den shopoholic jag är, men som gärna vill se lite mer än bara Femmanhuset, Nordstan blablabla..Så skulle jag uppskatta lite shoppingtips - en shoppingguide för Göteborg. Små söta affärer med lite av varje..små diamnter och juveler med snygga accessoarer, skor, väskor..snygga tees och toppar..fast inte för dyrt...gärna H&Mpriser..hehe.

146310-1851


Me and my shopping pals. (egna illustrationer + självporträtt)

Så kom igen - ge mig era bästa Göteborgsshoppingtips!
Kommentera 16 st

Kommentarer
emelie
2007-07-09 - 14:44:41

Jag har sovit som en kung :p Kissen sov med så såå ensam kände jag mig inte.
Idag vet jag inte vad som händer.. Kokar kaffe nu, ska hoppa in i en dusch senare och kanske ringa nån kompis. :) Vad ska du göra?
Härligt med lite hotellövernattning. Romantiskt ^^
Jag kan ju ingenting om Gbg men jag hoppas att du hittar några guldkorn som du kan visa upp i bloggen sen. :D
Kramis

Estelle
2007-07-09 - 14:46:25

Kan tyvärr inget om götet :(

Marlene
2007-07-09 - 14:58:00

Södra Larmgatan:
-Monki; mestadels billigt och roliga plagg!
-Weekday; både billigt å dyrt
-Affär intill Monki som jag aldrig minns vad den heter. Men där finns smycken, skor och lite annat smått å gott. Extra plus för den supersnälla kvinnan som äger(?) butiken!
Sen finns det nån liten butik inne i Arkaden, på entréplan.
Sen har du ju Järntorget;
-Myrorna
-Indigo
-Stajl (ligger en bit upp på Linnégatan, Linnég. 8
för att vara exakt). Kul inredningsaffär! Måste ses!
Hojtar till om jag kommer på nått mer.
Kram!

Dudy
2007-07-09 - 15:06:44

Oh, jag vill också åka till gbg och shoppa :) Har aldrig vatt där men de verkar som en trevlig stad, hade en kemilärare i högstadiet som var från gbg och han sa alltid att inget går upp mot gbg ;P

Sexkitten
2007-07-09 - 15:12:54

hoppas ni får skoj

Lotta
2007-07-09 - 15:13:54

Cool.... har nog egen bil til jobbet imorgon så slå en signal om du vill ta en fika. SLutar vid fem.
0739-576602

Marlene
2007-07-09 - 15:40:45

Gillar du roliga gubbar så ligger det nog en sådan butik på Södra Larmgatan också. De har Simpson, Hello Kitty m.m. Och Monki ligger typ mitt emot Weekday. Perfekt om du frågar mig. ;)
Kram på dig!

Mia
2007-07-09 - 15:46:34

ååh va kul att åka till Göteborg! :) Där har jag varit på klassresa, då shoppade vi på Nordstan (vi bodde på Barken Viking - de ligger alldeles nära), sen var vi förbi NK, och nå andra affärer *som jag ej minns namnen på* :) Hur länge blir ni borta? :) Kram!

Jonna
2007-07-09 - 16:00:28

härligt med gbg:)
min hemstad!
Du får inte missa monki, weekday, stuk alla på södra larmgatan...
sen på kungsgatan får du inte missa fiorucci även fast de är lite dyrare finns det massa inspiration att finna där, även victoria arena där är värd en titt..hm i kompassen är den bästa (enligt mig) i göteborg, missa inte underplan med en stor trend avdelning! i arkaden finns sen topshop, mango, zara och världens sötaste Rag Lady- en liten affär med massor av prylar båda underkläder och smycken!
Om jag hade vart du hade jag även tapp en liten tripp till linne där du kan hitta massa små godbitar både i second hand och små mysiga butiker!
Hoppas mina råd gav dig någon lycka!:)
J

Missankre
2007-07-09 - 16:30:51

jo men precis, hur är allt med dig?
kramar =)

malin
2007-07-09 - 18:30:27

Kola illustrationer!

Piteåtjej
2007-07-09 - 19:13:23

Gud vad fin du är i håret!

Eva
2007-07-09 - 19:49:06

En butik som jag bara älskar är Raglady och den ligger i Frölunda Torg. Där finns det massor med snygga väskor... det finsn kläder, smycken, skor och andra små ting. Helt klart en mysig butik. :o)
Skitsnygg bild du gjort!! :o)
Kram Eva

anna
2007-07-10 - 01:04:13

Piteåtjej: Åh tack så hemskt mycket!!
Kram på dig!

Malin
2007-07-10 - 06:28:44

Ett litet urval favoriter: Mandel på Södra Larmgatan 2 har fina kläder, bla VILA och Object. Dn'a på en innergård på Drottninggatan (26 tror jag) har fina smycken, kläder, inredningsprylar av "smådesigners". Twist & Tango som finns på Vallgatan men även i Haga (dit du måste gå!) har finfina grejer i härliga färger och blommiga mönster. Inte jättebilligt iofs men väl värt en titt. Men det är väl kanske för sent med tips, hinner du läsa detta innan du går ut och shoppar idag, tro?

Bastianmathea
2010-04-22 - 11:11:20

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: