GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Shopping ljuva shopping

2007-07-11 | 22:26:30 | shopping, provrummet & cravings

Mitt mission och min tanke med göteborgsshoppingen var att INTE gå in på H&M, Vero Moda, Lindex och de vanliga kedjorna som antingen finns i Tidaholm (lindex) eller här i närheten.
Utan prova på andra affärer så jag slipper, om jag har tur, att ha likadana kläder som minst tio andra om jag går ut på en krogrunda ( en enda krog dessvärre) här i stan..
Dessutom, efter, min garderobsstädning, insåg jag har en hel del linnen och toppar men få kjolar och bra underdelar.
Dessutom nr 2 (hehe) så vill jag börja testa lite mer lager på lager och kombinera olika plagg mer än vad jag gjort...typ " en klänning på fem olika sätt".

Så tack vare Era shoppingtips, särskilt kanske snälla Marlenes så  var det Monki och Weekday som blev mina första anhalter.

Först ut var Weekday där jag väl främst föll för det superdyra samt det jättebilliga som var än billigare med den pågående rean.

Jag har tidigare nämnt mina problem med att finna shorts till mina korta, gropiga mulliga ben. Men inne på weekday fann jag ett par shorts med hög påsig midja , bra passform på benen med resårkant.
Där fann jag även en naturvit lång klänning med längre/större armhål så sidorna av magen syns..jag kan bära den som den är eller med ett skärp eller en tröja eller t-shirt eller linne under. Både klänningen och shortsen är Cheap Monday.

146310-1874


Inne på Monki hittade jag allt möjligt , men jag köpte inget..gick även tillbaka dit idag och höll länge och väl i ett linne i brottarmodell..men näe..jag måste hushålla med pengarna lite. Har som sagt en massa linnen redan..

Det hindrade mig dock inte från att ändå gå in på H&M idag ( efter att då ha struttat i alla affärer utom H&M igår) och köpa mig ett prickigt linne samt en rosa leopardmönstrad scarf - behöver lite mer mönster på mig till basplagg..
Linnet passar dessutom helt perfekt till den än mer perfekta glansiga blåa kjolen jag fann inne på Topshop igår!
Helt underbar! Den ska jag bära massor med enkla vita linnen, svarta linnen, tees, trekvartsärmstoppar och koftor!

Det blev även en rea-tshirt inne på Gina Tricot igår innan vi gick iväg på fotbollsmatchen..det var lite för kyligt med de enkla klänning jag hade på mig så jag bytte om till t-shirten, shortsen och min bruna skinnjacka.

Jag är skitnöjd med shoppingen. Inte för mycket, kanske för lite hehe, med bra plagg som går att kombinera med varandra och med mycket annat.
Kommentera 15 st

Kommentarer
Natta
2007-07-11 - 22:36:12

åh vad mycket fint du hittade :D jag vill också shoppa men har inga pengar :/ kram

Mia
2007-07-11 - 23:35:08

God natt! :)

leopardia
2007-07-11 - 23:40:04

inga skor?? ;)
här i min förort såg jag att det öppnat en ny skobutik med bara finskor. röda lackskor i klack, i prickigt i ballerina... tror de dyraste låg på 299 kr... jag var där inne och dregglade ett tag och sa att de hade fina skor, men jag köpte inget... jag måste ju sluta köpa skor för prynad. jag kan ju knappt gå i klackat ju... annat var det förr...

fashiion
2007-07-11 - 23:57:17

arw tack. där fanns massvis med fina koftor/linnen till reducerat pris. men jag vettefan - vill ju ha allt!
jag VET att du kommer bli något inom foto. du är ju sao jävla duktig!

Sara
2007-07-11 - 23:58:00

åh gud så myysigt :D är så avis :/ kramkram

Maja
2007-07-11 - 23:58:26

Sannerligen mycket lyckade och bra köp! Way to go girl! :) Borde ta mig till Monki på Söder någon dag, nu när man är på semester och allt. :)

Marlene
2007-07-12 - 00:17:36

Svar: Ja, Modette var över förväntan. Snart är jag en lycklig prenumerant! ;)
Snygga kläder du hittade! Och det känns grymt kul att vara omnänd i din blogg. Tackar ödmjukast! Ett tag var jag rädd att du inte skulle lyckas ta dig till Gbg iom magsjukan(?). Men det löste sig ju till slut! Mår du bättre nu?
Kram å gonatt vännen!
P.S: Visst var Monki en snygg affär? Älskar hela upplägget både i och utanför. Det är inte alltid man hittar nått, men det är kul att titta ändå. D.S

Lida
2007-07-12 - 00:52:20

Gud va fina plagg. Åhh du har väligt bra smak i kläder och märken! Typ de butiter jag älskar:)God natt!

Emmelie
2007-07-12 - 08:15:02

Mmmm, jag måste också snart ta en gbg shopping...fylla på garderoben lite :D

Fröken T
2007-07-12 - 08:59:08

Det där prickiga linnet har jag kollat in, jättefint :)

Lisa
2007-07-12 - 09:02:46

Fint :)

Fanny
2007-07-12 - 09:09:24

Jätte snyggt!
Håller med om att lacklegging är hot på rätt person , men på mej är det notnotnot ;D
Ha en bra dag Kram! :)

mia dh
2007-07-12 - 09:11:16

Vilken härlig resa/shopping och hotellfrukost. Lovely och välkommen tillbaka. Ha det gott...

Minna Hokka
2007-07-12 - 09:34:28

Ni läsare kanske tycker det är tråksaker :P
Puss PUss

Sanna
2007-07-12 - 13:58:56

Shortsen var otorligt snygga :) precis ett par sånna där är jag ute efter :) Måste kika efter dem nästa gång jag besöker en större stad! Hade du en trevlig resa ? Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: