GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag har tydligen stooooora bröst

2007-07-07 | 09:58:27 | Foto/Fotografering

Åter regn och grått i Tidaholm. Det började inatt när jag vandrade hem ensam ifrån krogen..efter en helt och totalt tråkig kväll.

Jag svepte en Tequila Rose när jag kom hem strax innan kl 01 inatt samt drack en kopp rött blåbärste. Jag vaknade klockan 07.43 imorses och kunde inte sova mer...Dels var det för varmt, dels kliade alla jävla myggbett jag fick igår kväll och dels hade jag ingen lust att längre ligga kvar bredvid min sambo som jag inte har nån aning om när han kom hem inatt och som nu mellan fyllestön och snarkningar luktar allt annat än gott..

Så jag har suttit här i mitt ganska så välstädade hemmakontor, som är i köket, precis vid balkongdörren som står öppen och släpper in alla friska sommaregnsdofter och hållt på i datorn..
Bland annat den här bilden som består av en egen illustration och ett eget foto.

146310-1835



Vad var det då som var så totalt tråkigt igår kväll?
Tja..
Jag följde med min sambo och hans vän till en fest belägen på en fotbollsplan.
Jag var självklart enda tjejen bland killar, drägg och gubbar 20-55 år gamla och snorfulla hela bunten.
Några satt och sov, några stod på huvudet i buskagen och kräktes, några klunkade surt vitt vin som genast sprutade ut ur deras munnar igen eller så satt de och dregglade i knäet på sig själva.

Självklart, som alltid, kommer det fram en typ av kille som ska kramas och säga att man är fin och söt men jag får för all del inte tro att han stöter på mig..för han har minsann flickvän hemma..men om..OM han hade varit singel så hade han stött på mig..men jag fick alltså inte tro att han stötte på mig nu...
Och detta samtal/ denna procedur upprepades 16 gånger och varje gång fick jag ett nytt namn
" Men du Stina.."..."öhh men du Petra"....." Asså Maria..du Sigrid"...
Och jag orkade inte ens rätta efter andra gången.
Jag hade fullt upp med att hoppa undan från alla spottloskor som dessa fyllesvin till karlar ständigt utsöndrade samt slå ihjäl alla mygg..jag misslyckades med båda.

Sedan var det krogendags där jag fick två äldre herrar på brösten..Japp deras blickar ned i urringningen hela tiden och " du...du har stooooooooooora bröst"...
Varför stannade jag inte bara hemma och "var tråkig" och kollade på film istället för att bege mig ut till denna misär för att jag inte ville anses vara tråkig..men ändå fick så totalt tråkigt..

Jaja, jag fick en perfekt blandad Cosmopolitan i alla fall.


Kommentera 15 st

Kommentarer
Fia
2007-07-07 - 10:10:03

Ja, då kanske det hasde vart bättre att vara hemma och kolla på den nyanlända filmen. Dirty Dancing :) Så så hemsk blev inte kvällen i slutändan för mig iaf. Men en glamourös fest med fin klänning osv hade vart great! :) Hoppas du får en trevlig dag Kram

Anonym
2007-07-07 - 10:18:43

Aj myggbet är inte mysigt. Sjlv är man allergisk ch får stora bölder. Men har inte fått ett myggbettiår.
Jättefin bild som du har ritad :D

mia dh
2007-07-07 - 10:27:36

Ajaj, se till att sambon nästa gång tar dig till ställen där folk har vett att bete sig, fy vilka grisar.

Anonym
2007-07-07 - 10:35:21

svar: Jag har hört att det finns nåt som hjälper mot myggbeten så det inte blir så stora men jag kommer inte ihåg vad det var. :(
Kram

Åsa.S
2007-07-07 - 10:41:16

Låter inte som någen vidare kul kväll...

Dress Like a Princess
2007-07-07 - 10:42:02

Ännu en grym bild! :) Jo med mig är de bara bra, hur är det med dig gumman? Vad ska du hitta på idag?
Kram Neela

Lottis
2007-07-07 - 10:53:16

Det där låter inte som nån höjdarkväll... Det trodde jag inte min heller skulle bli, efter att ha gått med på att gå och se Die Hard 4.0 på bio tillsammans med sambo, kusin och min andra kusins pojkvän, men den var faktiskt helt oki... :-) Sen blev det Donken-mat för att ingen orkade gå nån annanstans. Hann med en god latte på Frappé, kombinerad krog/café innan vi åkte hem. Däckade kl 23 av regnet som stadigt droppade utanför... Idag är jag seg och halvrisig. Bjudna på fest ikväll, men det vete fasen... får se hur vi gör... Ha en bra lördag i alla fall :-) Kram på dig!

elin
2007-07-07 - 11:39:28

svar: haha åh, jag lider med dig

Anna
2007-07-07 - 12:50:20

Svar: vad synd att den aldrig blev någon prins. Men du har annat sällskap nu ;D Kanske inte det bästa men :S

Tova
2007-07-07 - 12:58:06

Tack så mycket! Är rätt så nöjd me de där bilderna själv. jag ska börja på en grafikskola i sthlm..tror det kommer att passa mej och mina bilder bra :)

ccccccccccc
2007-07-07 - 13:13:55

låter som en skitigt kväll x/

jane
2007-07-07 - 13:57:48

Jobbigt med myggbett :S

Tessan
2007-07-07 - 14:49:40

Skitsnygg bild!!
Haha, ser det framför mig...Tidaholm, fylla, otroligt fantasifulla raggningsrepliker...! Been there, done that;)

Anna L
2007-07-07 - 16:01:26

HAAHAAHAHAAHA, VAD JAG SKRATTA MIG IGENOM denna text. fan va ballt skrivet, men vilken kväll. Oh kan verkligen sätta mig in i hur det vatt. Oh man blir så arg på sig själv, varför stanna jag inte hemma..men bar att cosmo blev bra, det väger upp en del ;)Hoppas lördagen blir bättre gumman. STOR PUSSSS-ANNA L

donnasandra
2007-07-07 - 18:56:02

Förstår varför du inte hade så trevligt ;-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: