GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En sallad? Nej..det är för svårt! Du får en pizza istället!

2007-07-20 | 21:47:48 | på resande fot

Nu kommer första blderna från våra drygt 60 timmar utanför Tidaholm.
Det var alltså jag och samboStefan som åkte iväg med min mamma och pappa. Och det var länge sen jag semesterade med mina föräldrar och kanske första gången som min bror var utbytt mot en pojkvän..
Det gick förvånansvärt bra..jag och mamma kommer ju alltid överens, Stefan som lätt mister tålamodet har varit glad hela tiden trots att han numer är mer rödvit än en polkagris och min offetnliga toalettfobi löstes med hjälp av att kissa i naturen ( vilket gjorde vissa snuskgubbar på cykel glada) och ett lager med våtservetter i väskan.
Den enda som var lite grinig ibland var väl pappa..men men..det hör säkert åldern till.

Vi åkte klockan 07.00 på onsdagsmorgonen och det var bra kyligt...satt och huttrade när vi stannade halvvägs för mackor och bullar vid en liten å..sjö..vattenstråk..

146310-1931

Vi åkte sedan mot Kivik för att där strosa på marknaden ett slag där jag och Stefan ville köpa solbrillor..och vi tyckte väl att vi måste ha passerat var och varenda solglasögonstånd och jämfört priser och modeller innan vi vi slog till och köpte varsina sannerligen falska Ray-Bans pilotbågar för 100 kronor styck..sen gick vi några meter och fann ett nytt stånd som sålde bågar - utan ful logga på glaset, för 60 kronor styck eller 2 för 100:-.
Jaja..semester semester..cest la vie...

Lite Körsbär och serietidningar inhandlades också inna vi nådde själva hamnen och stade Kivik där jag och mamma njöt av de söta husen, vackra trädgårdarna och handlade handkrämer och korgar och annat i små bodar...
I hamnen inmundigade vi även god lunch som mamma så fint och mysigt packat ned i kylväskor och kassar - pastasallad med korv, grillad kyckling och potatissallad, Brieost, Baby Bellost, grekisk salladsblandning och saft.
Mums!

146310-1929
Vi styrde sedan däcken och de mätta magarna mot det B'n'B som vi skulle sova på i två nätter. En liten gård med krog och 4 sovrum.
Det var verkligen..jättefint inrett- tror jag och Stefan fick det finaste och största rummet med fåtöljer och bord till och med.
De som ägde stället var jättesnälla.

Men vi hade ingen lust att sitta där och uggla utan åkte efter incheckning och installering in till  Simrishamn där vi gick omkring och fotade ett tag. Åt blåbärjspaj på ett Café och jag provade lite kläder i en affär och här började min tjockångest slå till...daller fett cellutliter och pajen syntes överallt på min kropp..bläsch.

Vi åkte sedan tillbaka till boendet där vi hade bokat bord till klockan 20..detta B'n'B är tydligen ett mycket välbesökt och populärt ställe på Österlen och berömt för sina minst sagt annorlunda stenugnsbakade pizzor med dadlar, fikon, päron, marmelader, hela ananashalvor och annat jox på..
Och eftersom min tjocknoja slagit till vart jag inte särksilt sugen på pizza...men det var tydligen det enda som fanns att få..även om det stod på menyn att annat fanns..
Så jag bad helt enkelt om en sallad..som de lätt kunnat göra på alla de grönsaker och ostar och frukter som pizzorna innehöll...
Trodde jag..men kocken som tydligen var den enda som kunde göra en sallad var visst inte där för kvällen..Men kocken som kunde göra pizza var där..så jag fick allt beställa mig en Karlsson - deras version av en Calzone antar jag..Jag åt endast fyllningen och skippade degen...

146310-1930


Jag och familjen åt och drack varsin stor stark..jättetrevligt indeed..och vi kunde inte sluta fundera över hur svårt det kunde vara att på en tallrik bara slänga ihop en sallad...

Väl på rummet igen fortsatte vi att dricka medhavda öl och läste serietidningar...
Hehe - riktiga semesterfirare, eller hur?
146310-1932

Kommentera 17 st

Kommentarer
Alexandra
2007-07-20 - 22:06:35

Ja men det är ju just typiskt, när man hittar en massa saker man vill ha så har man inte råd. När man sedan har en massa pengar och tänker "här ska shoppas" så hittar man ingenting. Men det är väl så det ska va ;) Jättehärliga bilder från din semester! kram!

Junitjej
2007-07-20 - 22:13:01

Ha en fortsatt trevlig semester!
Vilken är din favoritparfym?
http://junitjej.blogg.se/1184957335_parfym.html
Ha en trevlig fredagskväll!

Tova
2007-07-20 - 22:14:38

mysiga rum! och sånnadär täcken, som det röda är mest sköna!

Lisa Walker
2007-07-20 - 22:35:04

Det verkar som du haft det mysigt iaf :)
Kolla mina nya plagg sen min förra shoppingrunda vettja. Tyvärr lite dåliga bilder :/ men det är ju inte det som är det viktiga heller! :)
Kram Lisa

Anonym
2007-07-20 - 23:12:31

svar: Det syns! helt underbara bilder. Är lite avundsjuk på dig :P
Kram

Mia
2007-07-20 - 23:33:24

Godnatt, Sov gott! :)

Caroline
2007-07-21 - 00:01:35

ahhh va god pizzaaaaa :D:D:D

Felicia
2007-07-21 - 00:35:28

Vilka mysiga bilder!! :D

Mrs Harajuku
2007-07-21 - 08:09:14

Välkommen hem, vännen, du har varit saknad!
Du, vilken fin liten röd väska du hittat! Me like! :)
Kramar!

Sofia
2007-07-21 - 08:18:10

Haha, jo. Det är ju väldigt bra argument, MEN jag måste verkligen spara nu. Kanske till hösten om dom finns kvar! :)
Ha en jätte bra helg!

Johanna
2007-07-21 - 08:47:04

tack så mycket :)
fina bilder !

Kristina
2007-07-21 - 09:09:13

Välkommen tillbaka:) Ni verkar ha haft det riktigt bra, vad kul:) Trevlig lördag! Kraaaam

Kitty
2007-07-21 - 09:18:19

Hej igen! Låter som ni har haft det super nice på eran resa! Det där med salladen var ju mycket skumt måste jag säga... Hur svårt är det att göra en sallad..? Trevlig helg!

Dress Like a Princess
2007-07-21 - 09:32:50

:) gumman!! Hur mår du?

agnes
2007-07-21 - 09:39:23

Åhh, Det låter verkligen som en härlig semester!
Men som sagt så är jag också glad att du är tillbaka, hihi :)
Har saknat din blogg såå mycket!
Alla bilderna var verkligen jättefiina! Du är en proffsfotograf så det är ju inte så konstigt :) hehe.
Du är en proffsfotograf och en proffkonstnär :) haha.
Puss&kram
OCH TACK FÖR DIN SNÄLLA KOMMENTAR! : )

leopardia
2007-07-21 - 11:39:03

haha.. haha... nä, men en sallad, det kan jag nog inte göra.. jag gör pizzor... hahaha...

Kajan
2007-07-21 - 17:29:36

Det ser ut som ett dött djur, den där mackan!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: