GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Underkläder i svart och blått och vitt och älskade katter.

2007-01-26 | 17:34:36 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-718

Promenad avklarad och chokladkakan står på diskbänken för att svalna innan glasyren ska läggas (läs kletas på med aggression). Hoppas pappa blir glad över kakan. Jag hann även med en oplanerad (!) tur inne på Lindex där de har halva reapriset på alla reavaror. Jag köpte 3 stycken bh:ar - alla i olika storlek (tycker aldrig att bhstorlekar stämmer) 75D, 75C, 80C samt 2 par trosor.

Idag är det förresten  hela 5 år sedan min lille älskling Harry var tvungen att avlivas efter en tids obotlig sjukdom. Han var en sådan söt liten katt som alltid ville vara med - han sov tätt tätt intill i sängen, han var med mig i duschen - vilket resulterade en gång i att han skar sig på min rakhyvel och fick ha bandage runt sin lillalilla tass. Han mötte mig jämt i dörren och han pep och han pratade.
Det är nog den värsta dagen i mitt liv, dagen då Harry dog.

Gick hem till mina föräldrar förut, fastän att jag ska dit snart och äta middag, och kelade med mina andra katter som bor där. Två av dom fastnade på bild - Puck och Byron, som är bror och syster..de är även halvssyskon tillHarry fast de föddes i maj samma år som Harry dog.

Nepp, nu glasyrdags och sedan frisyr och påklädningsdags.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Liv
2007-01-26 - 19:37:47

Aldrig roligt när ens husdjur dör. Hemskt, hade en chow-chow när jag va liten som vi fick avliva... Saknar henne fortfarande trots att det är 12 år sen... så jag förstår dig..

Anna
2007-01-26 - 21:14:46

Liv: mmm den smärtan..jag hade aldrig gråtit på det sättet förr som jag gjorde då min katt dog...men ens kärlek till ett djur är ju så okpmplicerad på nåt sätt..till en människa finns ju kärleken på så många plan i många vinklar och man kan bli sårad...men till ett djur är kärleken rak och enkel och ren.

H-S
2007-01-26 - 21:20:19

Hej!
Vilka härliga bilder du har i din blogg!

Anna
2007-01-26 - 21:31:30

H-S: Hejhej! Tack så hemskt mycket - det värmer mitt fotografhjärta!
Vad gör du denna fredagskväll då?
kram

Johanna
2007-01-26 - 21:46:35

så söta katter.. me like! Vad har du gjort idag? ha en trevlig kväll! Kramar i massor på lilla dig.

Anna
2007-01-26 - 22:01:33

Johanna: JA de är mina älsklingar.. Nu har jag bloggat om dina jeans.

Jennie
2007-01-26 - 23:28:25

vilka söta katter :)

Anna
2007-01-27 - 04:40:55

Jennie: Ja de är två små söta underbara saker..deras föräldrar - Katten och Tyko är också två godingar, även om KAtten är en liten knäpp och folkilsken sak..haha.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: