GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Tiokronorspresentförråd och Kulinarisk Tonfiskrätt.

2007-01-22 | 17:34:04 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-680
Håhåjajaja sa kärringen och slant på ändan medan grisen släppte en fjärt och räven rapa surt...
Jag är mätt alltså..

Åt en riktigt kulinarisk måltid, komponerad av mig själv:
*Tagliatelle - fullkorn naturligtvis.
* Såsbas på Crème Bonjour Cuisine - Fransk Senap & Örtsmak
* Kidneybönor, rödlök, purjolök, tonfisk, majs, röd paprika, Paprikapulver,cayennepeppar
* Ruccolasallad
Mmmm!

Jag har gått en politisk ringled med Angelica - en cirka 6 km lång runda med takeawaylatte från statoil i handen. Efteråt gick vi in på Konsum och fullkomligt dök ner i en stoooor papplåda där alla varor kostade 10 kronor styck! Jag fyndade två ramar/tavlor med blommotiv, en spegel med orangebrun träram, gelklisterdekoreringsgrejer i form av hjärtan och fiskar, en liten ask med sytråd i olika fäger, nålar,måttband och fingerborg samt en litenlitenlitenliten sax som gick sönder när jag skulle prova den..wellwell...disktrasor, en scrubvante att döda celluliterna med och en stor kökssax.

Jag köpte en även dinkelbröd, juice och en jättefin kaffemugg till mamma med en jättefin text inuti själva muggen. Jag slog in den i fint papper, gjorde ett litet kort och gav den till henne för en liten stund sedan. Hon fick även ett armband jag gjorde förut i fuskläderremmar och olika pärlor och knutar.
Haha när jag kom hem med alla "tiokronorsfynd" tittade Stefan lite skeptiskt på mig och jag sade glatt

" Ja det är ju bra att köpa på sig lite billig skit att ha hemma som presentförråd...typ"
 
och precis när jag sa det så kände jag att jag lät precis som min mamma som alltid haft den "ursäkten" inför pappa när han tittat skeptiskt på henne när hon plockat på sig ditt och datt inne på Hem & Hobby eller Ikea..
Och gissa vad mamma sa när jag visade henne mina "fynd"?

" Det är ju perfekt att ha sådant hemma om man måste ha en snabb present om man blir bortbjuden".

Hihi, jag är mamma upp idagen - på ett positivt sätt! För mamma är ju bäst.
Kommentera 7 st

Kommentarer
Jennie
2007-01-22 - 18:14:21

ja, jag önskar nästan att jag själv gjort den så fin som den är. gillar den jättemkt :)

Karin
2007-01-22 - 18:20:24

å gud vad god pastarätten såg ut:)
våran första skrivuppgift får vi antagligen imorgon för ska vara klar på fredag står det på schemat! litteraturen fick vi reda på när vi blev antagna. Tills på fredag ska vi ha läst ut en bok av Natalie Goldberg, Skriva med kropp och själv. Läste nästan halva idag i bibblan. Imorgon blir det första "riktiga" tillfället för kursen. Var ju mer intro och info idag. Men verkar bli riktigt kul!:)
oj vad du verkar ha fyndat!:)

Sanja
2007-01-22 - 18:51:53

Gå in på min blogg och bli medlem på Gratis Generationen, du kan få en massa fina prylar :)

maddies
2007-01-22 - 18:55:46

svara på veckans fråga om hultsfred på www.mocco.blogg.se :)

Maria
2007-01-22 - 19:07:31

Haha söta du och din mamma är

evelina
2007-01-22 - 20:03:41

halloj!:) har en liten fråga om ebay bara.. om man registrerar sig på den svenska sidan, handlar man med samma användare på den utländska sidan då?

Anna
2007-01-22 - 20:13:29

sanja: Nej tack..det där lockar mig inte..

Maddies: Njae..inget som lockar i år heller..blir nog SFR.

Maria. Hihi..jaou..särskitl mammi..hon är jättesöt!

Evelina: Det vet jag faktiskt inte, men det skulle jag tro. Jag registerade mig på www.ebay.com men kan ju logga in på t ex www.ebay.co.uk så det bord eju gå att registrera sig på den svenska - för på den kan man ju söka internationellt.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: