GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lattelyx och Smoothieskön lördagsmorgon

2007-01-20 | 12:02:11 | Lyx

146310-648
Har  vaknat efter ganska så många timmars sömn, i alla fall fler än övriga nätter denna vecka, med en aning huvudvärk och lite konstig känsla i bröstet.

För att bota detta ville jag snabbt som ögat försöka lyxa till det lite granna. Så jag satte kaffebryggaren på puttring och genast spred sig den varma, goda doften av fika och konditori genom lägenheten. För kaffedoft är varmt och tryggt och mys. Kanske för att jag förknippar kaffe så mycket med mamma..?

Sedan tog jag upp frysta bär ur frysen, sköljde dom med vatten, skar en blodapelsing och började mixa till mig en härlig, frisk och sval smoothie.

* Frysta hallon och blåbär
* Frysta jordgubbar
* Naturell yoghurt
* Lite sojamjölk
* Krossat linfrö
* Psylliumfrön
* 1 blodapelsin





Sedan
värmde jag laktosfri mjölk i mikron, skummade den med stavmixer, hällde kaffe i en av mina nya fina bruna muggar från Ica, lade i lite kanel, på med mjölken som verkligen hade skummat sig som ett fint konstverk och så lite ytterligare kanel som topping. I med Smoothien i ett  väl valt glas och så var det dags för det sedvanliga lite "stylade" fotot med min Canon EOS 400D( ihopp om att t ex Elle ska tycka att jag är ju hur bra som helst, hihi) . Som tillbehör idag på fotot är det min fina kuvertväska i svart med vita hjärtan, jag fick av Stefan i julklapp samt de designerkopierade skorna jag fyndade på ebay.
Lyx lyx lyx.

Till kaffet tog jag dessutom en ruta mörk choklad - 70% kakaohalt med hallonbitar i. Så god, så ljuvlig, den smälte i munnen och i kaffet...och jag tänker INTE ha dåligt samvete för det.


146310-647Nu så skulle ju lördagen bli perfekt med lyxig shopping i storstaden, med maffiga muffinsfikastunder, takeawaylattes och färgglada, fina och välfyllda shoppingkassar med skor, trosor, toppar, en kjol eller två och snygga pocketböcker...

Eller kanske bara sitta i Marikmekkofåtöljen och läsa bok..det är ju gratis. Bli ompysslad till max med filt och te, lite god choklad på ett litet fat och bra skivor i cdväxlaren.



Eller att någon kom med en flybiljett till Paris - hotell, middag, shopping och skönhetsbehandlingar - allt redan betalt. *suck*

Hur har Ni börjat Eran Lördag och vad ska ni göra idag?? Hur skulle en lyxig lördag se ut enligt Er?
Kommentera 14 st

Kommentarer
Ahnna
2007-01-20 - 12:15:44

Här vakande vi och åt frukost med barnen. Idag ska vi fira min mamma som har fyllt 50 år. Sen är det att plugga, längtar efter mina pengar på csn också( hoppas de kommer nu i veckan). Ha en skön helg nu gumman!

alexandra
2007-01-20 - 12:53:09

Gu vilken härlig smoothie, jag blev jättesugen på att göra en själv!
Jag började min lördag med att byta sängkläder till mina gulliga med rosa elefanter på :D Sen ska jag träffa mina kompisar och äta Ben&Jerrys och ha mysigt :)
Kram!

Karin
2007-01-20 - 13:41:28

åå lät så härligt:)
tack för dina ord.. men jag har gjort det.. har pratat massor om det och så och han visste verkligen innan att jag absolut inte gillade det.. men, men vad gör man..
nu har jag varit ner på stan å köpt en skinnjacka:)
gud vad god den där latten såg ut:)

Ilvana.
2007-01-20 - 14:40:05

Har börjat inspireras av dina smoothies hehe.. Dom ser så goda ut, det är nog dags att göra en :)

Åsa
2007-01-20 - 14:53:01

Hm... jag älskar dina bilder för dom inspierar mig att äta bättre, börjar nu varje dag med en smootie, tack vare dig ;)
Gläjdeyra. Fick ett rekat brev igår... 5000 kr på mio.. (tävling i deras nyhetsbrev) jippie! Gått runt där idag och valde till slut en säng eftersom våran är "hemmalagad" efter att den kraschade i somras.

Elsa
2007-01-20 - 15:35:24

Ja, din lördagslyxdröm lät som min ungefär XD Kram

Anna
2007-01-20 - 16:24:55

Ahnna: Ja de ska väl komma den 25 - csnpengarna..härligt..fast det känns oftast som att de försvinner på räkningarna man skjutit upp att betala, matinköp och andra tråkiga saker..nej mer csnpeng - och glamour till studenterna!

alexandra: Åhh nya fräscha sängkläder är bland skönaste jag vet - det är ju så underbart, doften av nytvättat, denr ena känslan och hur avslappnad man blir sen när man kryper ner mellan rena lakan..

Karin: Hmm..känner du att dina känslor blivit respekterade då?...för det är väl lite granna A och = i ett förhållande att man respekterar varandras känslor.
Åhh en skinnjacka - det står högt upp på min "vill ha lista"...latten var god..skulle vilja bjuda dig på en nu när du verkar ha lite bekymmer. *kram o tröst*

Ilvana: Haha men vad kul att kunna inspirera! De är faktiskt goda och enkla att göra och de mättar och känns "rena o nyttiga". Inga onödiga tillsatser eller färgämnen med mystiska sifferkoder på.

Åsa: Har du vunnit?? Men gud vad kul! Glädjs verkligen om du gjort det för det förtjänar du..mer än nån annan gumman. Kram!

Elsa: hihi hoppas vi får uplleva sådana nån lördag snart!
kram

Elsa
2007-01-20 - 16:26:36

Precis! :D

Hanna
2007-01-20 - 17:46:58

Vad sugen jag blev på smoothie!! måste köpa hem lite bär att ha i frysen! Hoppas du får en bra lördagkväll!

UmmaGumma
2007-01-20 - 19:08:06

Psylliumfrön är som balsam för magen och tarmarna. Jag kan inte leva utan min "psylliyum-sup" på morgonen. (Blötlagda frön) Och super att ha i smootie:n! :)

leopardia
2007-01-20 - 19:44:12

min lördag var en sväng på stan och inhandling av kläder... och lunch med kompis...

jag ska tipsa elle om dig :)

Anna
2007-01-20 - 20:41:13

Hanna: Hoppas att du har det mysmys! Och bär är bra! Kram!

UmmaGumma: Hmm märker inte så mycket effekter av dom..min mage är dum för jämnan...men jag försöker o inbillar att det gör mer gott än skada iaf, hihi. Kram!

Leopardia: Jaså? har du ellekontakter? Tipsa dom i så fall om dig själv också! Puss

leopardia
2007-01-20 - 21:03:50

oh, nej, inga kontakter, men jag kan väl maila och tjata på dem ändå :)

Mikalfrida
2009-08-04 - 10:54:56

I want to say - thank you for this!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: