GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag ska skriva en saga och har träffat en ny vän.

2007-01-10 | 17:10:12 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-432
Så, nu är jag hemma igen och torr om fötter och byxben.
Hade en trevlig fika med min nyfunna vän Angelica - som jag plockat upp i kassan på Ica typ, haha. Var nervös att hon skulle tycka jag var en tråkig gammal tönt (hon är bara tjugo år! med tufft svart hår.), men det gick nog bra hehe och hon trodde jag var 22 år högst...men kände mig asgammal med mina 25 år...Haha 22..those where the days.

Fick henne att köpa en grön rutig kjol dessutom, en kjol jag själv vill ha men inte har pengar till. Så jag fick agera lite "personal shopper" och känna glädjen över att denna tuffa tjej och jag gillade samma plagg.

Hmm, varför låter denna beskrivning av en nyfunnen vän så lam?

Varför är jag alltid så osäker på om folk ska gilla mig eller inte?

Sedan gick jag upp till berget och skolan för att ha mitt första möte med min nya mentor - Anna. Det var ett trevligt möte, jag var nervös innan och visst var det lite stelt och kanske lite långa tystnader ibland, men det kändes allt som allt bra. Vi pratade om min smyckesdesign, mina illustrationer, mina foton, min saknad av att uttrycka mig i text och ordform som ju alltid annars varit mitt främsta uttrycksmedel och min starkaste sida. Så tills nästa fredag fick jag i Startuppgift, för att komma igång med vår "relation" att göra en saga, text, ord och bilder till den. Det kan vara en politisk saga, en erotisk saga, en barnsaga...ja vad som helst. Känns bra att få lite uppgifter att gå på coh inte bara cirkulera fritt. För då måste jag prestera något, få fram något, något färdigt...vilket jag ju brukar ha problem med. Brukar starta och börja på flera saker men slutför dom sällan.

Hoppas dock först och främst att denna vidriga BLÄ-känsla över mig själv försvinner...men det var verkligen inte kul med en massa nya bölder i nyllet och viktuppgång.
Men nu har jag gått promenader 40+20+15 i backar och och i regn idag och ätit FROOSH och kycklingsallad och druckit massa nyttigt te...gäller bara att fortsätta så.

Fotade två bilder med mobilen när jag gick till och från skolan.
Den nedre är tagen i en gång bredvid Ica, gillade ljuset och fartränderna som kundvagnarna bildade.
146310-431
Kommentera 6 st

Kommentarer
Felicia
2007-01-10 - 17:34:41

FROOSH är yummie!

Kenza
2007-01-10 - 19:37:55

mmmm, kycklingsallad:D

UmmaGumma
2007-01-10 - 19:59:46

Det är väl trevligt med nya vänner! :)

Anna
2007-01-10 - 20:53:21

Felicia: FROOSH is FANTASTIC!

Kenza: Mmm I love it =)

UmmaGumma: Ja det är riktigt trevligt, särskilt när man inte har så många.

Kram på er.

Johanna
2007-01-10 - 21:50:36

Nej ha du varit ledsen, de lät ju inte bra alls. Mysigt med fika och internet funkar alltid. Själv så ha ja varit i skolan och sen så tränade jag en timma på gymmet. annars har jag inet gjort något speciellt. puss på dig!

Odinsilje
2009-07-24 - 10:10:01

Greetings. This site is so full of information


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: