GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hår hår hår - jag kan bara tänka hår.

2007-01-11 | 21:13:15 | Smink, Hudvård, Skönhet

Usch, jag är helt besatt nu av att ändra håret. Jag MÅSTE få det blont igen.
Förstår liksom inte varför frisören sade att jag måste vänta ända till i höst, när de i höstas sa till mig att om jag inte var nöjd med att de gjorde mig till just brunette så skulle de genast ändra tillbaka och ordna det. VAd kunde de göra då - när håret var dåligt som de inte kan nu när det är mycket bättre?

Så nu kollar jag runt helt hysteriskt på en massa hårsidor på nätet. Hittade några schyssta blonda toner på www.elle.se .
 146310-460                           146310-459   146310-458                             146310-457
Kommentera 10 st

Kommentarer
jaanet
2007-01-11 - 21:18:10

know the feeling.. och just nu skiter jag i att mitt hår blir pisskvalité å helt lurvigt .. jag SKA ha det blont igen.. så e de bara

Moa
2007-01-11 - 21:59:35

Åh vill göra nått åt mitt hår.. känns så tråkigt! Fin blogg, haha gillar designen ;P

Anna
2007-01-11 - 22:47:43

jaanet: Haha that is da spirit!..man ska ju trivas med sig själv.

Moa: Åhh tack - gjorde om bloggen helt idag - ville ha en uppfräschning. Totalrenovering.

mikaela
2007-01-11 - 23:31:08

åh va snygga dom va ! :D håren alltså, ;p

Zaida
2007-01-11 - 23:34:57

Du gumman, var försiktig med ditt hår. Gå inte och köp en blondering och färga själv, chansen finns och är rätt stor att du slutar med ett grönt eller grått hår. Om det håller, att det inte går av som tidigare. Det jag tycker du ska göra, är INPACKNINGAR! Massor! MINST en gång i veckan. Och det viktiga här är att du använder bra produkter, inte sådana du köper på ICA. Jag vet inte vad du använder men säger det för säkerhetsskull. Det är stor skillnad på pris, men lika stor skillnad på resultat. Kör på Kerastasé, det kommer rädda ditt hår. Efter ett tag kommer en frisör helt säkert kunna hjälpa dig att slinga dig ljusare. Men som sagt, kvaliteten på håret är så viktig. Lycka till!

Zaida
2007-01-11 - 23:38:37

Ah, sorry, nu ser jag att du använder bra produkter. Vad bra. Men jag rekommenderar dig ändå att byta till Kerastasés schampon, de räddar verkligen livet på hår. Klart att du ska få ändra färg innan HÖSTEN liksom.. Ska du bli blond vill du väl bli det till våren och sommaren ;)

Anna
2007-01-11 - 23:51:59

Mikaela: Ja jag tycker et med - vill ha! särskilt bild 3's hår =)

Zaida: Tack för att du bryr dig och tog dig tid att skriva en så lång kommentar! Det uppskattas verkligen. Bra schampoon och sådant försöker jag alltid använda - det upptäckte jag tidigt att det ÄR skillnad på schampoo och schampoo.
Försöker med inpackningar och hårkurer. Jag blåser/fönar inte håret och använder knappt spray eller mousse nånsin.

Självklart så vill jag inte att håret ska gå av eller få sämre kvalitét på nåt sätt igen. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra - för jag har synlig blond utväxt på håret och färgar på den känner jag att jag kommer än längre ifrån att komma tillbaka till det blonda. JAg vill inte ha nån extremt ljus blond färg heller.
men jag ska gå runt och fråga andra salonger imorgon tänkte jag...eftersom den där frisören jag frågade idag inte ens trodde mig när jag sa att jag är blond egentligen och att det var dom som gjorde mig till brunette.
Du får gärna komma med fler råd och tips - det är bara kul!
Kram

c*u*t
2007-01-12 - 02:24:45

Tycker 3:an, (Dior) kunde gjort lite mer än bara tvättat det när hon går en catwalk. Men...

Anna
2007-01-12 - 07:43:17

c*u*t: Jag tycker att 3 har snyggaste håret - enkelt o naturligt men jävligt snyggt - bohemian chic.

c*u*t
2007-01-12 - 08:34:22

Cavin Klein en enkel snygg fläta, snyggt.
3:ans har ett väldigt fint hår, tycker bara att hon kunde gjort Något.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: