GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fördömda alkohol..jag skulle ju inte shoppa från Ellos mer!

2007-01-27 | 19:26:40 | Vardag

146310-724Åh jisses..det märks att Pyttis inte dricker alkohol så ofta numer...har druckit en cosmopolitan och är brusig i armarna och glad i huvudet.

Bruset i armarna resulterade dessutom att jag klickade hem några tunikor från Ellos - som jag aldrig skulle handla av mer ju plus en gratispyjamas med Snobbenmotiv.
Jisses.

Sitter också här och funderar över godis.
Själva ordet godis är ju gott. Det är på något sätt magiskt.
Och jag älskar godis - framförallt choklad.
Men så finns det ju också äckligt godis och om allt godis smakade som följande så skulle jag ju utan problem sluta äta godis.


* Marianne, hårda kolor typ...blä säger jag bara
* Chips med Sourcream&Onionsmak..de första två chipsen är goda, men sedan blir det bara ett trauma..
* Sötlakrits - lakrits ska vara salt!
* Wienernougat
* Engelsk Konfekt
* Allt godis med violsmak
* All choklad som bara smakar socker,  t ex sådan som är i chokladjulkalendrar och Euroshoppers choklad.
* Egentligen alla sorters hårda karameller med läskiga färger som skär sönder tungan och gör gommen alldeles konstig.
* Sådana där blå/rosa sura flaskor...allt som känns onyttigt frätande
.

Jag älskar däremot
* All mörk choklad
* Marabous mjölkchoklad
* Pigall
* Marabous Frukt & Mandel
* Gott & Blandat - särskilt de orangea och gröna bitarna samt salmiakrören med hål i
* Malaco colaflaskor
* Sura nappar
* Punschpraliner
* Cloettas Sockerbitar
* Cloettas chokladblommor
* Ferraribilar
* NeverStop
* Snäckchoklad
* Salta Pinnar
* De ljusgula och svarta wieneregummina
* Lakritsbåtar
* Polly
* Dumle
* Brejk
* Ahlgens bilar

Vilket är ert favoritgodis vs blägodis?

Men jag ska nog ta mig en cosmopolitan till...känns lite småhärligt allting just nu...dessutom har jag chans att få 10 rätt på tipset - på en rad jag bara skrev ner på en Post-it utan att se vilka som spelade...Stefan har 7 rätt..efter att ha stått och studerat experttips, kollat statistik och annnat onödigt. Hihihohohaha.
146310-723
Kommentera 7 st

Kommentarer
leopardia
2007-01-27 - 20:35:31

blägodis är godis som smakar kaffe, av nån underlig anledning. klarar inte av det...
favoritgodis är för svårt, allt annat utom billig choklad och sånt som smakar färgämnen...

Jennie
2007-01-27 - 20:38:23

det var ju inte kul att du fått det :/

Qaroline
2007-01-27 - 20:53:57

Jag är ingen godisfantast, men om jag måste vlja något som är sådär gott så får de blir Ahlgrens bilar. Även "naturgodis" är Yummie, speciellt de där små runda chipsen med tomatkrydda.

Har faktiskt aldrig varit någon godisfantast. Skumt alla barn brukar älska godis men inte jag inte. Ha ha.

Karin
2007-01-27 - 21:07:08

ååå va godissugen jag blev nu:)

Nora
2007-01-27 - 22:34:07

sura nappar helt klart! :D

Johanna
2007-01-28 - 00:06:08

Men du... Salmiakrören med hål i är ju sötlakrits...

Anna
2007-01-28 - 09:42:50

Leopardia: Mmm försöker faktiskt undvika färgämnen...i det mesta..får för mig att jag får bölder utav det..

Jennie: Näe..ibland har det känts tråkigt..men samtidigt ska man kanske hålla käften i bland...

Qaroline: Hmm mm det låter mycket skumt och oförståeligt men samtidigt nyttigt o beundransvärt det där ;)

Karin: Hihi då hoppas jag någon ger dig godis idag!...om du fortfarande är sugen alltså.

Nora: YES!

Johanna: Åh..näe jag tycker att dom är mer salmiak..inte alls så där sötsliskigt nästan smuligt och kladdigt..som sötlakrits är..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: