GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Chokladpaj och Jeans till salu

2007-01-26 | 21:56:57 | Vardag

146310-719

Min chokladkaka blev uppskattad och äten utav hemma hos mina föräldrar. Jag hade strött på krokant, chokladströssel och pärlsocker samt att jag bytta ut vattnet när jag blandade glasyren mot lite starkt kaffe istället - mockaglasyr.
Dock tyckte jag att mammas chokladpaj
var mycketmycket godare än min kaka. Krämig och chokladig med smulig pajdeg. Mmmmm...
Mamma hade även lagat jättegod mat: Fullkornstagliatelle och två olika såser.
En med strimlad biff i ädelostsås och en med mer grönsaker och lax i vitvinssås. mmm den med laxen var en hit! Så nog har jag fått svulla idag precis som jag var sugen på efter att vågen visade, en för mig, låg siffra.

Och när vi..eller snarare jag, ändå är igång och pratar vikt och sådär så har Johanna    bett mig "göra reklam" för att hon säljer ett par helt nya jeans ifrån True Religion i storlek 25. De säljes på grund av att de är för stora..hur nu storlek 25 kan vara för stort..? Not in my world...eller not on my body. Så är du intresserad, gå in på hennes blogg.

Nu ska jag badda mina sår som Puck orsakade när jag bar på henne och brorsans hund Lex kom emot henne. Hon blev arg och rädd och fräste och morrade så sött mot hunden..men de där små kattklorna de kan verkligen göra blodprov dom..ajajaj
Kommentera 10 st

Kommentarer
Qaroline
2007-01-26 - 21:58:58

25 är för stort för mig med, eftersom att jag oftast har 24a. Skulle mer än gärna ha minst 3 storlekar större.

Anna
2007-01-26 - 22:02:34

qaroline: uj...då är du uppe i min storlek i så fall..och min storlek är inte kul alls...vill också kunna ha 25..
blä för mig =(

H-S
2007-01-26 - 22:03:03

kul att göra någon glad. jag sitter här och pysslar lite med bloggen, så länge sedan jag skrev något nu. Roligare att läsa ava dandra skiver, men nu börjar lusten komma tillbaks! Låter som en smarrig middag, jag ahr bara ätit pannkakor idag...

Anna
2007-01-26 - 22:04:37

H-S: Vad roligt med återkommen lust! Det är ju härligt att bara få ur sig lite tankar, åsikter, bilder, former, färger och sådant som bubblar inuti =)
kram

Karin
2007-01-26 - 22:24:37

vad roligt att du tycker det:) Det där var också fint:) nu ska vi snart ut! haha lite fuller här.. ritkigt roligt med mina bästistjer men kan inte låta bli bloggen ibland ändå haha.. hare fint ikväll:)

Linda
2007-01-26 - 22:58:44

Jag har ätit en supergod kladdkaka ikväll hos våra grannar! Gott!

Qaroline
2007-01-27 - 00:15:57

Nej storlek 25 är inget att hänga i julgranen de finns ju knappt nå jeans, eller värre är de att hitta 24a som jag har.

starish
2007-01-27 - 00:40:11

hmm jag har storlek typ 38 i jeans.. alltså vanlig stl 48... så vem är värst?!

leopardia
2007-01-27 - 01:34:44

ja tack, jag tar gärna både kaka och paj :)

Anna
2007-01-27 - 04:39:51

Karin: Haha härligt! Hoppas alkohol, sällskap och utgången är alldeles förträffligt och att du haft världen kväll! Kram!

Linda: mmmm kladdkaka!

Qaroline: Jaså? Jag tycker 24,25 är väldigt vanliga storlekar, särskilt med lång benlängd...så min totala motsats. - korta ben och större midja.

Starish: Hmm nu var det väl ingen "värsthetstävlan"???

Leopadia: *räcker över en bit av båda*


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: