GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Brunbrända ben, Gul klänning och Glossy Magazine

2007-01-12 | 13:15:09 | Lyx

Ahh, I say "Fuck cleaning" för nyss damp nya fina Ellenumret ner genom brevinkastet, YES! Eller rättare sagt så fick jag två stycken Elle? Hmm undrar om det blivit nåt strul med att jag dels teckande en ny prenumeration då min gamla gått ut på 6 stycken nummer, men att jag räknas som tillsvidareprenumerant tills jag själv säger till? Jaja, Två stycken = Dubbel lycka, kan ju ge den ena antingen Karin eller Mamma kanske.

Eller ska jag ta och städa/röja lite och sedan belöna mig med Elle + cashewnötter + te? Eller Te dricker jag ju 7 -10 koppar om dagen ändå.. Ja jag ska fortsätta min "duktiga" fredag genom att städa...lite.
146310-475


Det var riktigt skönt att duscha och tvätta håret förut efter min lilla motionsrunda och solariestund. Tyckte dessutom att jag börjar få mig en riktigt fin början på en bränna nu. Syns mest i ljumskarna av någon konstig anledning??

Jag har smörjt in mig med Natusans mandelolja och känner mig babylen och fräsch.
Dessutom går jag runt  och bara myser  i ett långt gult linne från Gina Tricot som framhäver brännan tycker jag. Stefan frågade faktiskt när han kom hem på lunchen om jag hade solat och att han blev sugen på choklad när han såg mig...Hmm, kunde han inte sagt att han blev sugen på mig istället? *morr*





146310-476146310-474Fotograferade av alla mina schampoon, balsam, inpackningar, mousse och sprayer som jag använder nu som brunette och det jag använde som blond.

Har fått en hel del tips från Er läsare det senaste dygnet kring mitt hår, kring det frisörskan sa och om min längtan efter att få tillbaka min naturliga hårfärg (fast snyggare såklart) igen.

Tycker det är jättesnällt att Ni tar Er tid att skriva kommentarer om de thela, ja jag blir glad för alla Ni som skriver kommentarer om det mesta - det uppskattas verkligen!

Nepp mot mopp, damsugarjäveln och tvättkorgar...bahhh!

146310-477146310-473146310-471
Kommentera 11 st

Kommentarer
Sofia Style
2007-01-12 - 14:24:37

underbar blogg tjejen :-) Ha en bra fredag!

leopardia
2007-01-12 - 14:57:48

hehe, nu ska jag sluta tjata om ditt hår :) men jäklars vad du ser modellik ut på den där första bilden...

Karin
2007-01-12 - 15:10:36

man kan ju aldrig dricka för mycket te:) fina bilder.. gillar den nedersta supermycket

Anna
2007-01-12 - 16:01:11

Sofia Style: Åhh tack! Sådana ord värmer och betyder en massa! Kram på dig =)

Leopardia: Du får tjata om mitt hår hur mycket du vill darling - du bryr dig ju om mig =) Haha modellik?..tja snarare modell:Lik ;)

Karin: Så sant som det var skrivet - te är en livets dryck =) Åh vad kul att du gillar bilden, blev själv ganska så nöjd med att vattendropparna blev så fina och att jag lyckades få bakgrunden lila på ett icke överdrivet sätt konstgjort sätt =)
Kraelikramen!

Karin
2007-01-12 - 16:11:22

jaså härligt! ska prova dem då.. haha nä jag är blek.. du skulle se mig på somrarna.. haha då är jag närmare svart för jag blir så brun.. å jag ääälskar att sola, det ger mig energi och gläjde.. är jämt mycket piggare OCH gladare på somrarna.. ja som sagt, kanonfint bild! ha en fin kväll! kram

gisela
2007-01-12 - 16:27:02

Men gör slingor. Då blir du ju ljusare efterhand. Det hade jag gjort på dig iaf.
Ett uppmuntrande ord är iaf att på bilderna här ovan så såg jag att du passade otroligt i brunt hår, så ha inte för bråttom. Ditt blonda kommer efterhand ändå. Men slingor. Börja med några och fyll på senare!
Ser att du använde Dumb Blonde som blondin. Har du provat TiGi's Absolutely Brunette lr vad det heter? Luktar så otroligt gott, som kola/nougat doft. Och den varar länge! :)

Jag gillar din blogg btw. Du är bland mina favoriter på datorn nu :)

Thowe
2007-01-12 - 17:05:26

riktigt fint inlägg! :) låter verkligen härligt, sola.. te.. naturgodis.. elle!! :)

Kenza
2007-01-12 - 17:23:27

härligt med bruna ben:D fast tråkigt att man inte kan visa upp dom :/

Elin
2007-01-12 - 17:39:40

Att få Elle är alltid roligt!

Mary
2007-01-12 - 17:49:57

nice!

Anna
2007-01-12 - 18:16:12

Karin: Ja jag älskar också att lapa sol, kan bo i en solstol på somrarna med några bra böcker och nåt gott att dricka till. Blir hyfsat brun i alla fall, men man känner sig ju så mcyket snyggare med lite färg! Hela kroppen ser bättre ut tycker jag =)

Gisela: Ja jag har fått tid nu hos en annan frisör den 23:e som skulle göra guldiga slingor, ljusa lite och sen får jag komma tillbaka mellan en o två månader efter o bygga på. Dessutomsa hon att om jag klipper bort det slitna på 5-6 cm så kunde hon gå lite längre, men inte för mycket för då blir det tuggummi av håret.

Har inte provat det Dumb blonde för jag har inte sett det här i stan än.

Men gud vad kul! Vara bland nåns favoriter! Tack så hemskt mycket - vad glad jag blir.

Thowe: Tack så mycket =) Ja det har varit en härlig dag faktiskt, köpt en klänning också! Hihi

Kenza: Tja, man får gå barbent hemma och bjuda hem folk haha.

Elin: JA det är hög vardagslyxfaktor över att nya elle =)

Mary: right back at ya!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: