GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ändrade planer

2007-01-16 | 20:22:30 | shopping, provrummet & cravings

Vi åkte aldrig till Skövde Stefan och jag utan bestämde oss för att stanna hemma och spara pengar för att eventuellt åka till Göteborg nästa helg. Samt kanske köpa ny dator till mig !
Istället bjöd jag ut Stefan på restaurang (så spara pengar kanske vi inte gjorde...). Vi gick till Glada Gränd och åt varsin god och smarrig pasta. Det var vi två och en enda gubbe till i hela restaurangen.
Det var en "konstig" gubbe som bad att få låna ställets telefon för att ringa en taxi. Efter många om och men och tvekningar från servitrisen fick han så göra det och som personalen kanske befarat ringde han istället privatsamtal. Han pratade högt och ljudligt om det ena och det andra. Han beställde in öl på öl och servitrisen blev allt mer orolig att han inte skulle kunna/tänkte betala för dom.
 "Jag har flera tuuuuuuusen ju" sade gubben argt för att i nästa sekund vara glad igen och prata om bilköp, sin schäferhund, blev sedan arg för nånting men blev glad igen och paratde om att han skulel upp och jobba klockan 5. Sedan ringde restaurangens telefon. Det var till gubben.

Prioritet numero Uno i Göteborg kommer bli att antingen finna en kopia av den här älskade vackra klänningen från Topshop146310-584...Caroline i klassen idag hade exakt en sådan här, fast en kopia från en annan affär på en adress jag inte kände till på en vägbeskrivning jag kanske inte minns så mycket av...jag minns Lagerhaus nånstans i beskrvningen i alla fall..Men fatta att jag blev avundsju! Och att jag fick en smärre svartsjukatappaandanchock när jag såg henne på morgonen..I mitt huvud stammade jag sorgset

" m-m-m-e-e-en d-d-det ä-ä-r ju m-min k-k-klänning *snyft*"

Fast jag vill nog gå till Topshop också och helst - jag älskar ju Topshop!!! Å så vill jag gå till SF-bokhandeln och Make up Store och Ordning & Reda och kanske Fröken Olsson och äta en stor muffin. Eller så gillar jag att köpa fika på Centralstationen att mumsa på på tåget hem.

Men nu ska jag dricka te och kolla på tv en stund. Ugly Betty har visst börjat, men lika bra det, brukar ändå ha tålamod med mer än en kvart av den serien..av någon konstig anledning.

146310-585
Kommentera 14 st

Kommentarer
Ally
2007-01-16 - 20:25:09

Åh, hoppas du hittar klänningen!

Anonym
2007-01-16 - 20:32:20

Du är otroligt duktig bloggare och har en otroligt snygg blogg.
Kanske ett litet hjälp avsnitt hur man fixar bloggen så fin och hur man lägger inte flera bilder ( fast det kanske bara är jag som inte klara) ;) Tack för härlig läsning

Anna
2007-01-16 - 21:00:44

Ally: Ja det hoppas jag med! Tack för att du lyckönskar mig =)

Anonym: Tack så hemskt mycket. Det låter väl som en klyscha men när jag får sådana kommentarer så värmer det vekligen i hela kroppen! Jag blir otroligt glad.
Om jag kan hjälpa till så gör jag naturligtvis det.
Dock är jag ju nybörjare så jag har kanske mest nybörjartur haha.
kram på dig!

Anonym
2007-01-16 - 21:25:06

maah, klänningen är så fin!

Sofia Style
2007-01-16 - 21:49:32

mm fattarinte heller betty..

Karin
2007-01-16 - 21:54:05

ja men visst är det.. det som ögonen gillar: det är värt att lägga pengar på.. så kan man resonera:) hoppas du har en fin kväll!

Mollyland
2007-01-16 - 22:00:12

I like betty

Maria
2007-01-16 - 22:10:58

Jag har sett en liknande klänning på manhattan som jag ska köpa så fort jag får pengar, och om den då finns kvar... hoppas!

Nora
2007-01-16 - 22:26:43

Jag känner verkligen igen mig i den där, Det-där-är-ju-min-klänning-snyftandet! ;)

Anna
2007-01-17 - 00:15:35

Sofia Style: Nej det känsn som att det skulle kunna vara en helt underbar serie..den ser ut att vara det...men när man väl tittar..njae..förutsägbart, för tårdrypande på vissa ställen och ibland bara för stelt..

Karin: Hmm tror du just skapat ett väldigt bra talesätt - ska alltid citera det när jag ser nåt jag vill ha, hihi.

Mollyland: Och det får du göra - det är bra att gilla tv-serier =)

Maria: Oh ska verkligen hålla tummarna för att den faller i din ägo snart!

Nora: Haha...ja..det är ju helt hjärtekrossande när det sker, hihi..snyft..för det var ju verkligen min klänning.

Åsa
2007-01-17 - 09:43:50

Efter ett besök på Fröken Olsson så insåg jag att det var tidaholmarnas hak i Gbg... Hamnade bakom några i kön...

Anna
2007-01-17 - 16:43:44

Åsa: Haha ok..ja det kan nog vara så..kan ju vara för att det ligger vid alla de närmsta shoppingalternativen kring centrastationen..lätt att hitta och inget kringelkrångel eller chans att gå vilse kanske? Precis som de flesta håller sig till drottninggatan när de åker till sthlm för att den är rak och i centrum..men man missar så mycket gott o blandat..

Anna
2007-01-17 - 16:43:45

Åsa: Haha ok..ja det kan nog vara så..kan ju vara för att det ligger vid alla de närmsta shoppingalternativen kring centrastationen..lätt att hitta och inget kringelkrångel eller chans att gå vilse kanske? Precis som de flesta håller sig till drottninggatan när de åker till sthlm för att den är rak och i centrum..men man missar så mycket gott o blandat..

Tonykamilla
2009-07-02 - 11:06:09

Thanks, keep up the good work.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: