GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ujujuj

2007-02-12 | 09:10:52 | Vardag

Har varit ur sängen i endast halvtimme - 45 minuter nu och är svettig! Har börjat storröja här i lägenheten, precis som jag planerade i ett svagt ögonblick i förra veckan. ...Har redan bråkat med dammsugaren, möblerat om en del i datarummet, lyft Stefans blytunga hantlar hit och dit och bort och fram ( de är i vägen hur man än gör), lagt en hög på dörrmattan med grejer som ska upp i förrådet... Dessutom har jag druckit varmt citronvatten, gjort 100 sit ups och gjort benövningar tills det sved och brände och darrade av smärta i låren.

Så nu är det bara att fortsätta....men ska nog äta frukost först.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Johanna
2007-02-12 - 09:46:32

Oj! vad du är duktig! och så här tidigt också dessutom!

Emilia
2007-02-12 - 09:49:44

Duktigt duktigt, själv har jag sjukanmält mig från skolan och ska bara gå på ett prov för att jag är tvungen! Har sportlov nästa vecka:D

Karin
2007-02-12 - 10:19:27

får väl önska dig lycka till med städningen då:)

Anonym
2007-02-12 - 10:23:02

Johanna: haa, men nu har jag typ bara suttit vid tv:n o surfat på nätet..men viktiga saker - bestält en present iaf..haha..men men NU ska jag fortsätta vara duktig..snart..

Emilia: Usch då..prov..hoppas att det går bra!

Karin: haha tackar...nu skulle det vara som i tecknade filmer att man hade dansande moppar o kvastar o trasor och fåglar som kvittrade och sjöng med under städningen =)

Karin
2007-02-12 - 10:28:00

alltså den där tanten är supersträng och det intrycket fick jag från första början. You know en sån äldre dam som inte gillar att "yngre" personer flyttar in för har fördomar och sen ääälskar att det kommer ett tillfälle då man äntligen får besvisa att de inte kan sköta sig:)
men de är väldigt stränga på sortering och sånt här och I guess att jag är den enda som inte sköter mig kanske haha, men ska bli ändring nu:)

Emilia
2007-02-12 - 10:31:46

Oj oj oj, så ambitiöst! *känner mig lat* Haha!

Karin
2007-02-12 - 10:32:50

haha förresten, ja, ser dig framför mig nu i typ askungen eller snövit eller nåt.. små dvärgar som sjunger i bakgrunden och du bara dansar fram och tillbaka med sopen:)

Yonna
2007-02-12 - 10:55:51

Ja, ät frukost du :-) Det måste man ju göra för att återställa balansen!
Är varmt citronvatten gott? Låter syrligt ;-)
Hoppas att du får en härlig dag!

Anna
2007-02-12 - 12:29:49

Karin: Har också erfarenhet av hyresvärdar "from hell" som från första dagen haft förutfattade meningar om en...usch avskyr verkligen sådant dömande.
haha, ja en askungesaga..hihi..det vore mysigt =)

Yonna: ja frukosten är viktig! Älskar frukost. Hm jag tog te med citron i istället för bara varmt vatten.

Emilia: jag skulle gärna slippa vara så "ambitiös" men det är fan äckligt dammigt här!
kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: