GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Obotligt rakt hår på ett snurrigt huvud

2007-02-01 | 09:37:44 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

146310-773

Sitter här med trassliga flätor i håret..har sovit med den frisyren ihopp om att jag ska ha lite vågigt hår i en kvart (om jag har tur) idag. Jag har så obotligt rakt hår att när jag lockar det så blir det rakt nästan med en gång..och jag som tycker de är så fint med lite svall och krus och vågor..Hmm kanske att mitt huvud inuti är så snurrigt och kaotiskt att håret inte kan vara något annat än rakt och platt? Ying och Yang?

Jag känner mig inspirerad även idag att fortsätta med smyckena, illustrationerna och fotandet. Ska skriva ut en del bilder jag haft med här i bloggen och ta med och visa min mentor idag när vi har möte i eftermiddag.

Men nu vankas det kaffemedvarmmjölkochkanel, en Nutrilette Browniebar och så självklart ska jag fotografera av det hela med lite roliga pryttlar runtikring...bild kommer senare alltså =)

Så länge får ni hålla till godoa med min "dagens önskeoutfit". Klänning och skor kommer ifrån www.topshop.com  väskan kommer ifrån www.handvaskor.se och armbanden kommer ifrån www.gojane.com
Kommentera 19 st

Kommentarer
fanny
2007-02-01 - 09:54:49

skorna är verkligen snygga :)

mvh fanny - all about me and the gossip

Karin
2007-02-01 - 09:58:48

jappm började må bättre igår så gick på dansträningen och det var såååå kul:)
fast har fortfarande lite ont i halsen, jobbigt när det inte riktigt går över, man blir tröttare av det men orkar ändå liksom! ngrar inte att jag gick dit!
ja teckningen var verkligen jättesnyg, ser lite proffsig ut sådär:)
snygga armband! jag gillar mycket färg!

kim
2007-02-01 - 10:04:09

aa det låter jätte kul.. hoppas att du får något jobb inom bil och form :) ha en bra dag :)!

Anna
2007-02-01 - 10:06:04

fanny: mmm lovely indeeed!

Karin: ahh skönt att du mår bättre, men det är jobbigt när det inte riktigt går över. men då gjorde du verkligen rätt i att göra något kul, som du älskar! Visa de elaka bacillerna liksom =)

ja..tänk om man bara kunde få betalda jobb inom foto,illustration och text...smycken har jag ju iaf sålt en del och jag hoppas att jag får sålt denna "nya kollektion",
Hoppas du får en toppentorsdag!

Anna
2007-02-01 - 10:09:02

kim: mmm..det hoppas jag med...hoppas att det en dag att kanske "rätt" människa läser min blogg och tänker "ahhh henne ska vi anlita"...*suck*

Karin
2007-02-01 - 10:16:31

ah, jag visade veerkligen de elaka bacillerna:)

jo, synd att man inte får betalt för det man gillar sååå mycket..

ha det fint nu!

Camilla
2007-02-01 - 10:35:28

Har börjat konstatera mer och mer att du och jag är väldigt lika (till tycke och smak) *ler* Den där väskan den är ju helt gudomligt! Så fiiiin!! I LOVE!!! Vad gör du annars på dagarna? Läst något om att du pluggar, men aldrig riktigt uppfattat till vad. Lite nyfiken. *ler*

*kram*

Kyrin
2007-02-01 - 10:48:08

Åh, visst är det jättegott! Det riktigt ropade på mig från hyllan på ICA så jag kunde inte låta bli :D

Anna
2007-02-01 - 10:49:55

Camilla: Men skönt och kul att du känner så om dig och mig =) För jag tycker att du verkar toppen =)

Ja du vad gör jag om dagarna?..hehe..Jag pluggar på en folkhögskola här i tidaholm, www.helliden.fhsk.se på en nystartad linje som heter Yrekförberedande Konstnärligt fördjupningsår.

Där har vi en dag i veckan då vi läser antingen bokföring, marknadsföring, utställningsteknik, pressmeddelanden, presentationsteknik - grunderna för att klara sig som egenföretagande konstnär typ.
Resterande dagar..eller egentligen alla 7 dagar i veckan har vi egen produktionstid då vi jobbar med de egenvalda tekniker vi kan och vill fördjupa oss i..vill satsa på.. Så hela dagarna sitter jag och fotar, pysslar, pärlar, ritar, inspireras söker inspiration, läser och annat..och det är helt tillåtet och jag tar lån för att göra det, hihi.

Tidigare har jag läst den linje som nu kallas Grafisk Design på samma skola..bara att förr var den på två år och uppdelad i "Text- och bildkommunikation" samt "Grafisk Produktion"..har även läst kreativt skrivande, statsvetenskap, litteraturvetenskap, filosofi, europakunskap, Skriva baskurs och engelska vid universitet och högskola.

väldigt rörigt allting..en salig blandning och här sitter jag och är ingenting haha.

vad gör du? vad vill du bli?

Johanna
2007-02-01 - 11:01:34

Snygga skor. Top Shop burkar ha väldigt mycket snyggt, men i göteborg va de lite dåligt med det. Där imot MANGO, där inne hade de väldigt mycket. Inget att leka med.. hehe. Kram

Camilla
2007-02-01 - 11:03:36

Jag läser på Karlstads universitet till civilekonom, sedan 2 och ½ år tillbaka. Men jag bor i Mariestad (träffade min pojkvän när jag var hemma över sommaren och sommarjobbade), så jag flyttade hem för ett år sedan. Men tyvärr har jag tappat suget lite med det här att plugga. Så just nu går jag på halvfart. Känns skönt. Speciellt när det varit mycket vid sidan om.

Vad jag vill bli när jag blir stor? Ja du, det vet jag faktiskt inte riktigt. Jag har många drömmar om att bli olika saker. Men jag skulle gärna vilja jobba med just ekonomi eller något på ett företag. Annars stortrivs jag med att träffa mycket folk, så jobba i affär eller något sånt också. Makeup-artist är något jag också vill bli. Hahaha... Jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Var inne ett tag på att starta eget, men insåg snabbt att just lokalmässigt här är inge vidare. Finns inget. Men men, kanske.

Det du läser verkar ju vara helt underbart roligt. Ångrar lite att jag inte läste media på gymnasiet med inriktning foto, älskar att fota. Men, det finns tid för att gå såna kurser också. *ler*

Nä, ska jag orka ta tag i plugget igen innan jag ska börja göra mat och sen åka och simma/sola?

*kram kram*

Nathalie
2007-02-01 - 11:42:50

Testa Osis Curl Activator om du vill ha vågit hår.
Så här ser den ut : http://www.brightonbeautysupply.com/ProductImages/igora/OSIS%20Twist%20Curl%20Activato.gif

Sen så kan du helt klart använda en plattång som locktång blir ett bra resultat då. Men ska du fläta ha hårmousse i blött hår innan du flätar... kom ihår att använda spray för stadga! Kram / N

Nathalie
2007-02-01 - 11:42:54

Testa Osis Curl Activator om du vill ha vågit hår.
Så här ser den ut : http://www.brightonbeautysupply.com/ProductImages/igora/OSIS%20Twist%20Curl%20Activato.gif

Sen så kan du helt klart använda en plattång som locktång blir ett bra resultat då. Men ska du fläta ha hårmousse i blött hår innan du flätar... kom ihåg att använda spray för stadga! Kram / N

Anna
2007-02-01 - 13:47:13

Johanna: Ska checka in Mango nästa gång jag är i götet...och topshop..och H&M och Zara och Vero Moda och Make up store och ordning&reda och...

Nathalie: Jodå jag brukar ha mousse o hårspray i när jag flåtar och plattång har jag testat..men nja..det blir snabbt rakt iaf =(
funderar en dag på lite lätt permanent..inte åttiotalspudelperma utan lite lätta smala vågiga slingor..

Nathalie
2007-02-01 - 14:46:02

Kör en mild permanent hos frissan =)

Nadia
2007-02-01 - 15:26:23

Men har du prövat att ha i sån här grej från loreal.. det är i en rosa sprayflaska, kommer inte ihåg vad det heter exakt men de gör att lockarna håller sig ganska länge...

Själv skulle jag göra vad som helst för att få ha naturligt rakt hår, det är ju skitsnyggt! :)

Anonym
2007-02-01 - 19:48:50

Mitt hår är precis tvärtemot ditt hår. Plattar jag mitt hår så är det lockigt bara en halvtimme senare.. inte så skoj det heller :P

Anna
2007-02-01 - 22:00:00

Nadia: jo jag har testat den där L'orealgrejen för lockar men mitt hår..njae..rakt..jätterakt.
*sucka*

idamaria: haha..nej ett mellanting vore det bästa kanske??..kram på dig!

Nadia
2007-02-01 - 22:55:08

synd.. nåt annat tips har inte jag iaf.. :/


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: