GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Kanske bär dagens positiva tänkande frukt åt morgondagen

2007-02-19 | 16:18:23 | Krönika/Politik/Tankar

146310-932
Idag tar jag verkligen nya tag med det positiv tänket efter det meganegativa djupdyket igår.

*Jag har gått en promenad på 35 minuter och en nyss på 50 minuter - gud vad duktigt!

* Jag åt smoothie till frukost - nyttigt och fräscht, jag åt en Nutrilette Brownie Bar till lunch - mumma och bra!

* Jag har massor, massor av kläder och jag behöver inga nya ( på länge) för jag har masor av potentiella outfits hängandes i da closet!

* Ok, jag är inte särskilt smal, men hmm jag har faktiskt inte varit sjuk, förkyld eller så hur länge som helst - och jag har alltid varit varit väldigt sjuk och känslig förr för allt. Så jag kanske faktiskt är nyttig, äter bra och ordentligt och är i alla fall hälsosam på insidan.

* Jag ska försöka ...verkligen försöka "tänka" mig smal...om jag lyckas tänka att jag inte är skitfet, att jag kanske ser hyfsat ok ut idag så kanske lyckokänslor infinner sig och kanske kanske en viktnedgång så sakteliga kommer på köpet..kanske...och kanske kanske en bättre hy med det

För allt negativt blir till en ond cirkel för mig. Jag gråter och går ner mig för att jag tjock --> bölder och utslag blir värre när jag blir ledsen --> nya utslag --> mer ledsen --> lättare att hata än mer saker hos sig själv.

Men detta är ju lätt att säga idag och kan vara svårt att komma ihåg eller ens kännas vid att jag tänkt imorgon eller nästa vecka eller när nu nästa svacka infinner sig...för jag vet att de kommer. Men jag vet också att de går över...det är bara svårt att se klart när man väl är inne i stormens onda öga
Kommentera 13 st

Kommentarer
Nora
2007-02-19 - 16:31:45

Hoppas att du mår bättre :/

Anna
2007-02-19 - 16:54:16

Nora: Jo idag mår jag bättre. Hur mår du?
kram

Emma
2007-02-19 - 17:04:38

men hjälp, på de bilderna jag har sett av dig är du ju smal! har jag missat nåt här? :D du verkar ju väldigt hälsosam och duktig. keep up the good work!

Pauline
2007-02-19 - 18:03:26

Haha först när jag såg nutrilettpaktet trodde jag det var en kondom. Jag bara "konstigt att ha till frukost" :P

Nathalie
2007-02-19 - 18:17:15

Hejsan! Ville du hjälpa mig med min layout? Isf hör av dig =) Kram

Lotta
2007-02-19 - 19:05:02

Wohooo.... promenix lät gott. Min promenadkompis på jobbet är sjuk och idag bara jag sket i att sticka til gymmet. Men sådana dagar får man ha ibland också.
Dina smoothies ser alltid så goda ut - själv är jag för lat för att orka diska ut mixern, så jag tar aldrig fram den ha ha ha.
Men frukt är bra... det håller dig frisk OBVIOUSLY!!!
Ha en underbar kväll!!!

Lottis
2007-02-19 - 19:11:24

Jag tittar gärna på dina smycken :-) (syftar på kommentaren i min blogg) De är superfina... Ha en bra kväll! Kram på dig!

mia
2007-02-19 - 19:40:00

Nämen du vad nu? Inte smal? Hrm om jag inte missminner mig så köper du klänningar på HMs barnavdelning å då är man inte direkt stor... ta hand om dig...:)

Anna
2007-02-19 - 21:24:23

Emma: Hmm jag anser mig inte vara smal, jag tycker att jag är kort och satt och väldigt dallrig...men jag tackar för att du tycker motsatsen och tycker att jag verkar nyttig, hehe. Kram!


Pauline: Haha..tja..vissa morgonar blir nog en kondom också en bra start på dagen ;)


nathalie: Ja om jag kan så hjälper jag gärna till..tyvärr funkar inte msn av nån konstig anledning på min nya dator..kan det ha med nya windows vista att göra tro?...men maila mig på [email protected]
så får vi se vad vi kan göra =)

Lotta: Synd bara att det är en massa frukter som går bort för mig på grund av min pollen/gräsallergi...menmen banan o jorgubbar är ju gottigast =) Jag kör med en stavmixer -det går på nån minut alltihop.
kram

Lottis: det tackar jag för! Kram på dig!

Mia: Det är väl en definitionsfråga...men jag anser mig inte smal...jag tycker jag är kort o satt och väldigt dallrig...och man kan kompensera mycket i storlek när man är kort..men jag vet att jag inte är jättejättetjock heller...asch..

Emma
2007-02-19 - 21:45:29

jag är nästan säker på att om du var smalare och mindre "dallrig" så hade du tyckt att du var för smal :) så brukar det vara. älska din kropp! det finns alltid någon som gärna skulle byta med dig

Mia
2007-02-19 - 22:09:46

Jag förstår vad du menar men håller ändå inte med... Tycker du ser petit ut.
Ha det gott :)

Åsa
2007-02-20 - 07:39:44

http://web4health.info/sv/answers/ed-treat-thinking-right.htm

Det gäller att tänka rätt med om man vill gå ner. Jag läste nånstans att man gick ner om man förväntade sig det...

Uismine
2009-08-07 - 07:20:07

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: