GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag är inte bjuden på bal ..en dikt om min Oscarssorg..

2007-02-26 | 00:29:00 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1002

Fan fuck, sablar och järnspikshelveten! Va fan?!?!? Vad har hänt?
Ok, jag hade kunnat kolla upp detta - men ska det ens behövas? Va fan så här får det väl ändå inte gå till? Hallå - Svea Hovrätt, Anitra Steen, Margot Wallström, Svennis - nån med makt gör nåt!!!

Oscarsgalan sänds inte på någon "vanlig" kanal utan nån obskyr ny kanal jag inte har!! en av årets viktigaste händelser alla kategorier och jag missar den?  För första gången på *gulp* 11 år!

Vad ska jag göra nu? Känner mig fan helt tom och förstörd och jätteledsen och lurad och bedragen!
Ska jag alltså *gulpgulp* gå och *gulpgulpgulpgulp* lägga mig??

...trodde aldrig att detta skulle ske...aldrig...

Jag hade gyllene galaplaner för denna natt
visioner om klänningar, smokings och kanske en crazy hatt
Will smith, Kate Winslet, golden celebrities och Goldie Hawn
ja jag skulle njuta av denna gala from late night to early dawn
Men dumma kanaler och taskiga tv-bolag
har satt ett svart slut på denna dag
jag bönar in i det sista till Oscarsguden ber
men det blir nog ingen gala mer
Bye bye till tyger, stjärnor, glam och röda matta
nej, jag kan inte denna totala katastrof inse och fatta
Jag får nu gå till sängs och försöka om nåt glatt drömma
men det blir svårt, ty denna natt blir svår att glömma
Men inte på grund av tokiga kreationer och roliga tacktal
utan på grund av att jag inte var bjuden på årets bal.
Kommentera 8 st

Kommentarer
s
2007-02-26 - 00:41:32

hmmm..säker på att du inte har kanal 9 då? Här så kom den automatiskt...kanske finns om du zappar runt ett tag, vilket jag gjorde och hittade den ;D
tråkigt om du missar oscars :/
hare bra! gillar din blogg! puss

leopardia
2007-02-26 - 00:50:50

men *mörda* jag trodde att det som vanligt gick i tv4 eller nåt... jag måste genast prova zappa runt efter den där beryktade kanalen... attans..

leopardia
2007-02-26 - 00:53:54

och eftersom du säkert vill ha masskommentering från mig, så fortsätter jag :)
pjuh, jag hittade kanal 9, bara den håller i sig och inte kör nån frivisning fram tills galan börjar så är jag nöjd... har aldrig ens hört talas om den kanalen...

amelia
2007-02-26 - 00:57:33

Jag fick exakt samma flipp som du när jag insåg detta. Kanal 9 och Star är två totalt obetydliga kanaler...fattar verkligen inte varför galan sänd där *övergår mitt förstånd* Pojkvännen tror dock att den ska gå att se via nätet..

leopardia
2007-02-26 - 01:02:30

http://kanalnio.se/index.php?id=7

fortsätter väl att spamma dig då...
oups...

Anna
2007-02-26 - 01:21:03

s: nej jag får inte in den, har zappat runt ett bra tag nu men det är bara samma kanaler hela tiden..sucka...har kabelvision....
men tack för att du gillar min blogg - lite värme i den bistra galanatten. kram!

leopardia: jag vill ha massamassa kommnetarer från dig jämt ju babe - gillar ju dig. men nepp, jag får inte in kanalen och det står inget om kbaelvision som jag tror att våran "leverantör" heter....faaan! Vad hände med femman, tv4, Svt o canal +? vavavava?

amelia: jag förstår inte, usch...men om den sänds via nätet är de säkert skithackig och hänger sig o så...bajs rent ut sagt!

leopardia
2007-02-26 - 01:27:46

nä, men hej - igeeeen :)
som jag fattar det heter kabelvision numer tele2 vision och där står det "ANALOGT Kontakta Tele 2 Vision om du önskar Kanal 9, förhandlingar pågår och Tele 2 Vision kan informera om när kanalen blir tillgänglig tfn 0200 - 22 55 00"
så ring och fråga...

Emilia
2007-02-26 - 02:11:18

Stackare, hoppas du får se det inspelat åtminstone?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: