GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Enormt chokladsug resulterade i ny kaffedrink

2007-02-20 | 22:21:12 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-944Ojojoj vad chokladsugen jag blev förut. men jag har ju smällt i mig stora semlan idag och jag ska inte äta onyttigt på veckorna så jag fick verkligen inte gå och nalla ur den där burken som det oturligt lockande står "EAT" på...vilken innehåller Neverstop, Polly, Ahlgrens bilar och en Mmmarabou mjölkchoklad Digestive.

Så istället satte jag kaffet på bryggning..
och istället för min "vanliga" kaffemedvarmmjölkochkanel gjorde jag en kaffemedvarmmjölkochkanel
...och kakao.
Smakar helt ok faktiskt...men fortfarande lite chokladsugen.

Men det beror nog på att jag druckit alldeles för dåligt med vatten. Ty mitt vattendrickande är alldeles för undermåligt.

Jag "glömmer" dricka vatten under dagarna..vilket gör att jag panikdricker de där skönhetsrekommenderade 2 litrarna varje kväll innan läggdags vilket i sin tur resulterar i att den rekommenderade skönhetssömnen på 8 timmar störs av kissnödighet...
Måste tvinga i mig vatten..enda gången jag är duktig med vattendrickandet är när jag jobbar fabriskjobb ty då söker man varje anledning man kan för att ta en  paus - ->vattenpåfyllnad - ->toapaus --> vattenpåfyllnad -->toapaus...
Kommentera 2 st

Kommentarer
maria
2007-02-21 - 13:43:53

ja! det är så otroligt jobbigt att sömnen störs! hur klarar du av att dricka de två litrarna när du klarar det? har du nåt bra tips? söt blogg har du, upptäckte den nyss:)

Anna
2007-02-21 - 17:23:08

Jag bara tvingar i mig vattnet...tänker på ful hy, dålig matsmältning o annat som vatten ju är bra mot/för....men det är jobbigt att dricka vatten..
välkommen till min blogg, hoppas du återkommer!
kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: