GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

stjärnor och stakar

2007-12-03 | 23:05:27 | Egocentrerat&Vardagligt

Har ju glömt att visa hur jag julpyntade och gjorde fint i fredags...För det har ni väl bara läääängtat efter att få se va?
Ja just det..tänkte väl det .

Hihi..

I köket bidde det tomtegardiner som jag fick av en inredningsaffär här i stan för att de var så nöjda med en annons jag gjorde åt dem. Två röda blomsterjulstjärnor (som säkerligen kommer vissna innan jul) och en stake som lyser upp min fina symaskin...som jag ju fick i födelsedagspresent av mina föräldrar.
En juleduk samt lite bappelsiner...mmm.

146310-3308146310-3307

I vardagsrummet hängde jag bara de fina silverstjärnorna i fönstren..annars hänger de på ena väggen och får agera "extrabelysning"...Sen ska ju den stora plastgranen in här också..och kanske nån liten tomte..

146310-3306


I sovrummet har jag också ställt en stake ( bara inte Stefan känner sig hotad..hehe) och på hallbordet står det en kruka/skål med mossa och vita ljus....dock är ljusen nedbrunna då de använts 2 tidigare jular...

Hur julepyntar ni?
Smakfullt?
Stilrent?
Färgsprakande färgkaskad?
Smällkaramellsaktigt?
Inte alls?
Kommentera 12 st

Kommentarer
annika
2007-12-03 - 23:17:05

jag vill ha en riktigt shabby chic inredning till jul...men du vet jag o mikko fira aldrig jul när vi bodde ihop så jag har typ inget att pynta med...manne är den första kille jag haft med normala tendenser hahaha

Carolin
2007-12-03 - 23:20:12

haah bappelsin, nu fick du mig att dra på smilbanden ;) det är alltid någonting min pappa brukar säga, haha. "Bappelsin käringjävel". Jag måste ha den där på mig för de ska mäta hjärtrytmen, har inte mått så bra så de tror att det kaaaanske kan ha nå med hjärtat att göra. Ja kanske de.. hittade det på indiska för 30:- yogite hette de :P just so you know ;) men det var ingenting för mig.

Elin Kero
2007-12-03 - 23:24:03

Flyttade hemifrån för fyra månader sedan så jag har inte riktigt haft råd/eller sparat grejer till julpyntning.. :/ Men hade jag haft det så hade det varit stilrent, modernt och såklart smakfullt.. Inte för mycket plotter, utan mer intressanta detaljer :)

Jenny
2007-12-03 - 23:24:13

Har en julstjärna uppe och ska skaffa adventsljusstake.
Övrigt smått och gott (har inte så mycket) får vänta tills julen närmar sig lite mer.

Tycker förresten precis tvärt emot dig när det gäller glögg :p Starkvinsglögg smakar ofta för mycket alkohol tycker jag, plus att jag kan dricka glögg typ istället för te vid jul :p Bättre med lättglögg då.

Lisa
2007-12-03 - 23:49:02

vad mysigt det ser ut :)

Isabel
2007-12-03 - 23:49:47

Åh, det blev riktigt mysigt ju! :)
Jag tänkte börja julpynta lite imorrn (:
Kramis

Annika
2007-12-04 - 00:05:16

ahahah ínte tvingar du mig! jag har inte vågat fråga om du kunde lägga undan hahaha jag ska kolla lite...vad är det som är helt slut? så jag slipper sukta efter nån av dom tröjjorna =)

Jo jag kan ärligt säga att jag mår såååååå mycket bättre nu!!! vissa komenterar väl att jag inte enbart är den "mörka deppiga annika" längre...vissa verkar tillomed sura för att jag mår bra!!!
Ny stan, nytt liv, nytt jag =)
Love you my lovely friend!!!

katrina
2007-12-04 - 00:37:36

hahah Oj antingen varu full när du skrev till mig eller otroligt "missat" några svenska lektioner i stavning :Phaha

Hum det beror på om man ska vara hemma vid jul eller inte... Men brukar ha julstjänor och lite tomtar här och där och sånt dära... Julstjärnan är min favorit!! det blir så himla mysigt i rummet när allt annat är släckt...

Kram på dej!

Mallan
2007-12-04 - 01:04:32

Julpynt vad är deT? =) typ nå ljusstakar och ett par gardiner. sen får det vara bra :)

Martina
2007-12-04 - 08:42:49

"I sovrummet har jag också ställt en stake ( bara inte Stefan känner sig hotad..hehe) "
No comments, haha :D

Gisela
2007-12-04 - 10:57:06

Jag julpyntar ganska traditionellt. Stjärnor och stakar i fönsterna, lite julgardiner och halmgrisar. Det vanliga :) Lite levande ljus osv. Mysigt!

Sandra
2007-12-04 - 14:53:06

åh, va mysigt det ser ut! :)
vi pyntar mest med ljusstakar samt julstjärnor och små tomtar lite här och var. och spelar julsånger så ofta som möjligt ;)
kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: