GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

salt,jordgubbssylt,borlighet och Små a

2007-12-11 | 11:22:32 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-3401


Mmm, gott folk, detta är en del av en illustration jag håller på med för tillfället..
Vad kan det vara för nåt??

Ja, vad har hänt hittills idag då?
Jo min havregrynsgröt med fiberberikade havregryn blev alldeles för salt!
Asså jag borde ju som närsynt,flatögd med brytningsfel veta bättre än att INTE lite på ögonmåttet när jag varken har linserr i eller glasögon på..
det salta fick kompenseras med ganska mycket för mycket jordgubbssylt..Och två knäckemackor.
Vilket betyder att  jag är skitmätt.

Och då är det ju typiskt att Stefangullet ringer från jobbet och säger att han vill bjuda ut mig på lunch på stadshotellet...salladsbuffe, bruna bönor och pasta carbonara...Jaja, det är ju 45 minuter kvar..hinner säkert bli hungrig..

Hos revisorn gick det..så där..hade gjort mitt första fel samt att oktober var en bra månad inkomstmässigt ty jag ska betala in en stor summa moms...eller bra och bra inkomstmässigt..jag tjänade mer än vad jag spenderade.

Sen gick jag till försäkringkassan som var lika slö som vanligt som sedan hänvisade mig att köa till Arbetsförmedlingen..Suck..AF och jag är ju inte direkt vänner..men det mötet gick iaf smärtfritt denna gång.

Efter det hem och ringa till SmåA - Småföretagarnas arbetslöshetskassa och fråga varför de inte meddelat rätt summor till försäkringskassan..Usch..det känns fortfarande borgligt att säga att man är med i SmåA...nästan så jag måste sätta på mig en palestinasjal medan jag ringer bara för att må lite bättre psykiskt.
Kommentera 10 st

Kommentarer
Hayley
2007-12-11 - 11:44:52

åååh vad jobbigt. Vi har samma problem med våran server som fungerar som våran internetuppkoppling! Så fort jag öppnar fönstret och det kommer in lite kall luft så hänger sig skiten! :S

Hur har din dag varit annars då? :) Kramen

//Hayley

Sandra
2007-12-11 - 11:47:52

Va duktig du vart!!! =)
Bilden ser ut som en vinter outfit =)
KRAMAR

Christine
2007-12-11 - 11:54:03

Jag har inte heller något bra ögonmått! :-P
Hoppas lunchen blir trevlig iafl.

sanna
2007-12-11 - 11:54:38

fin bild.

Lottis
2007-12-11 - 13:07:25

Jag törs aldrig lita på ögonmåttet... tar nästan alltid för lite och så smakar det skit för det...
Vilken dag det här håller på att bli. Totalkaos med allt, alla är superstressade inför lucia och diverse aktiviteter, så stressade att morgondagens massage kommer vara bortkastad på de flesta av oss... Nu ska jag snart in i smeten igen och hoppas att de flesta är påklädda och på väg ut... Snart bara tre timmar kvar av dagen... *pust* Sen hem till min kyckling som ligger i kylskåpet och väntar. Blir couscous och grönsaker till den :-)
Ha en fortsatt bra dag, min goa vän! Kram på dig

DONNASANDRA
2007-12-11 - 13:30:01

Vad mycket du hunnit med! :-) Synd att vi inte ses ikväll, det hade ju varit så trevligt!

Jennifer
2007-12-11 - 14:08:45

Tack så myckeet=D

rida
2007-12-11 - 14:27:24

Åh, välkommen till närsynthet och brytningsfelklubbn!

Karin
2007-12-11 - 19:01:54

jättesnygg bild:)

Abdulmathea
2010-06-22 - 07:50:36

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: