GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

paperwork

2007-12-09 | 22:40:19 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-3388

(illustration: jag själv)

Ujujuj..är alldels slut i huvudet nu..har suttit med min bokföring i några timmar. Varit mycklet fakturor, kundnummer, momssatser, fraktkostnader med mera det senaste...och jag har ju i princip lärt mig bokföra på egen hand..och ja det är jobbigt och ja det är lite knepigt, men bara man får lite flyt i det hela så blir totalsumman av det hela egentligen bara en stor tillfredsställelse..
Jag kan liksom pusta ut och känna att jag har ordning på pappren, jag har lite översikt över pengautflöde och inkomster och jag får känna mig lite duktig...

Och det är viktigt för mig att då och då få känna mig duktig.

Så nu ska jag surfa runt lite på nätet och se vad jag ska önska mig av tomten...nu när jag varit så duktig och allt.

Hehehe och hoho.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Gloria
2007-12-09 - 22:46:48

Jag tycker du är jätteduktig! :)
Förresten ville jag bara säga att jag fick MVG på uppsatsen om USA, delvis tack vare dig! Så TACK så jättemycket! :D
KRAM

Charlotta
2007-12-09 - 22:54:01

Hej hittade precis din blogg. Hur läng har du varit egen företagare?

Isabel
2007-12-09 - 23:06:33

Du är jätteduktig gumman! :)

Gloria
2007-12-09 - 23:15:41

Svar:
Det är synd att någon alls ska råka ut för sånt, men faktum är att det nog var positivt för mig. :) Mår bättre än jag gjort på länge nu och jag tror jag kommer fortsätta göra det :) ! Tack för ditt stöd!
Nu ska jag sova så du får ha en jättefin kväll och sov så gott när du ska det =)

KRAM! :)

Lottis
2007-12-09 - 23:22:49

Du är jätteduktig :-) Det är just den där biten jag drar mig för... Suger verkligen på sånt där... fast jag hade visst VG på Företagsekonomin i gymnasiet, hur nu det kunde gå till... *hm*
Hur eller som så är du jätteduktig och absolut värd något fint från tomten :-) Själv ska hag hoppa i säng nu, så jag orkar med min fullspäckade kommande vecka... det är mycket nu... *suck* Sov så gott och kram på dig, min älskade vän! PS. Grattis på namnsdagen förresten, det var ju det jag skulle säga oxå... :-) DS.

Julia
2007-12-09 - 23:23:53

alltså, dina illustrationer är bäst.

Jenny
2007-12-09 - 23:42:01

duktig ! :D

Annika
2007-12-10 - 00:17:04

huh? jag har rullt legs

Linda
2007-12-11 - 09:37:11

Jag skulle behöva en sån som dig till att ta hand om det tråkiga i mitt företag.
dvs bokföring, ursh jag suger verkligen på det och drar på eländet så länge de bara går


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: