GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hårrelaterad shopping

2007-12-27 | 14:24:34 | shopping, provrummet & cravings

Nu är jag helt slut...fotojobb på förmiddagen - gick skitbra och efter jobbet var det dags för fika med mamma och min bror hemma hos en vän som nyss flyttat hit till stan.
Följde därefter med mamma till Ica och fick mig en gurka, en liter apelsinjuice, en arla latte och så tomatsoppa...Nu är det vila, vila vila vila som gäller...och Grey's Anatomy.

Men först tänkte jag ju visa lite shopping. Åkte ju till Jönköping igår med min bror och Stefan...Två killar alltså = endast teknikaffärer och hamburgerrestaurang som gällde. Inte ett klädesplagg i sikte...Kanske lika bra det. Dels megaförkyld och dels tjockångest och dels köpstopp = inte så bra shoppingpremisser..

Fast jag shoppade ändå..och något så oväntat som en hårstylingprodukt....och en film..och det var först här hemma som jag så kopplingen emellan mina båda köp:

146310-3637


Musikalen Hair och en plattångvåffeltånglocktånkskruvkorkstångblåsmojängmackapär...

Nu ska jag bli stylish i håret..
146310-3638

(illustration/foto: jag själv)
Kommentera 6 st

Kommentarer
Camilla
2007-12-27 - 14:26:57

Jag vill se filmen! ;)

tilda
2007-12-27 - 14:40:59

hihi snyggt

Erika
2007-12-27 - 15:18:42

Jag vill också ha en sådan där stylingmackapär. Fast jag är rätt så lat med att styla håret men det kanske vore roligare om man hade sådant som funkade. Jag har en medelbra plattång, en gammal-som-gatan locktång som tar evigheter på sig att värma upp, och en hårtork som
faktiskt är ganska så ny och funkar helt ok.
Hoppas att du kryar på dig, jobbigt att vara sjuk.

Kram.

Lisa Walker
2007-12-27 - 15:32:54

Trevligt med en fixingmojäng, verkar ju vara allt i ett :P
Själv väntar jag på min locktång som man fick ifall man började prenumenera på cosmopolitan.

Vore roligt med en bild då du har fixat någon snygg frisyr :)

panki
2007-12-27 - 16:42:47

Villken fin bild!

Lottis
2007-12-27 - 17:17:37

Jag fick en ny plattång i julklapp, men är sugen på en locktång oxå. Får se vad jag hittar. Shoppingen idag blev inte så mycket. Inget spännande nånstans, mer än på Team Sportia som hade 40% rabatt på alla Esprit-kläder, så där shoppade Lottis loss lite, fleecejacka, munkjacka och långärmad bastop, bra jobbkläder alltihop :-) Inte så mycket glamour där inte... *flin*
Nu ska jag ta tag i våra kycklingfiléer som blir dagens middag. Lite sent eftersom vi träffade på svägerskan med familj på stan och hamnade hemma hos dem på fika. Mycket trevligt, men blir inte mycket gjort här hemma...
Nej, mot middagen. Ha en bra kväll, gumman! Kram på dig


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: