GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dolly, Marilyn och strumpor...

2007-12-29 | 21:35:02 | Musik/Böcker

Idag när jag var på Ica, efter en trevlig promenad med mamma som avslutades på Café med te och ostfralla, så skulle jag bara handla två stycken fototidningar.
Men Stefan ville ha en burk köttfärssås och då hamnade även två paket mozarella, plommontomater, laktosfri minimjölk, yoghurtar och en pocketbok i korgen...
Ja jag har länge varit sugen på Dolly Partons biografi och jag önskade den lite smått så där i julklapp, men jag fick ju så mycket annat fint...Och jag stod där och suktade och mammi sa "köp den Annagumman"...så Annagumman köpte den..
146310-3681


Fast i kassan medgavs inte något kortköp...så jäkla pinsamt när det där händer...känns som om alla i hela butiken stannar upp och vänder sig om och skriker "fattiglapp" åt en och tror man försöker snatta eller nåt...
Och jag som trodde att jag hade 1500:- på banken men tydligen hade alla transaktioner sedan en vecka tillbaka stått på "kö" i och med julhelgen och ätit upp mitt konto i ett nafs..
Tur att jag hade kontanter i den nya fina röda plånboken..

Och tur att jag igår fick en hel del fakturor betalda så att jag kunde ge mig själv lön när jag kom hem ifrån Ica...
Kommentera 9 st

Kommentarer
Ingrid
2007-12-29 - 21:52:52

haha. pinsamt :P

Hanna
2007-12-29 - 21:55:47

Inte så roligt. Måste fråga har du fått något mail av mig angående det där jobbet du skulle göra åt mig. Jag förstår att du inte gjort något under jul och så. Jag vill bara veta om det kommit fram. Kram

J E N N Y
2007-12-29 - 22:01:40

Ja usch det är jobbigt när kortet inte funkar när man kommer fram till kassan,
precis som du beskriver känner man sig liksom uttittad :P
Har blivit så några gånger för mig trots att jag haft
mkt pengar på kontot och det är minst sagt piiinsamt :P

Ha en fin kväll, kram!

Fredde
2007-12-29 - 22:51:17

kan vara riktigt jobbigt... Känns som att folk tror att man är fattig =)

Sandra
2007-12-29 - 22:58:45

Heejsan! Jag bara undrar om du säljer egna designade tröjer såg att http://lisaplace.blogg.se hade en som du hade gjort... tyckte den var jätte snygg och undrar om man kan köpa på något sätt?

Juliana
2007-12-30 - 00:16:46

ÅH! Den BHn i röd. Den enda fina jag hittat eftersom jag har dd kupa. Fast jag har den i svart! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på att den fanns i röd!!! Den ska jag ha! Kraam

anna
2007-12-30 - 01:32:08

Sandra: Ja den går att köpa - finns ett fåtal kvar Maila mig om du vill köpa!

Mindy
2007-12-30 - 03:21:41

Lyder mamsen ;) Skulle också vilja läsa den.. :) kram

Alexandra
2007-12-30 - 10:28:03

haha. tur du hade pengar. Sånt där pinsamt har hänt mig med ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: