GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"Behind the scenes"

2007-08-19 | 17:10:59 | Egocentrerat&Vardagligt

..Ibland kan jag förstå min mammas livslånga bedrövan över min rörighet ( ja hon kan nog känna glädje rörande den biten att vi inte bor tillsammans längre)..jag har alltid varit rörig och sprider saker ikring mig och runt mig och lägger saker där de inte alls ska vara..

Liksom, en gång la jag min självdeklaration inuti ett fodral till en vinylskiva med Elvis...var ju ett rent under att jag hittade den när den skulle lämnas in....

Så kanske är det inte så konstigt att jag har tappat bort mina älskade solbrillor...för om man kollar bara på den lilla yta jag sitter just nu och skriver/arbetar vid står alla pärmar tomma..har ju intentionen att fylla dem med papper, men istället ligger de i högar runtom datorn, på mikron och lite varstans.

Tom colaflaska och ett glas med vatten där penslar står och blir förstörda..oj ett suddigum ligger visst där i också..
Smycken och accessoarer som egentligen ska hänga på krokar inne i badrummet eller i mina askar...

Sen har jag ett underbart stort plåtskrin i blått med rosor på...och det innehåller alltifrån nagellack ( vilket påminner mig om att jag måste måla om naglarna), cdskivor,tygbitar,snören och fingerborgar..som jag aldrig begripit hur man använder...

146310-2114


Usch..jag måste ha mer yta och space...Måste ha ett ordentligt skrivbord utöver det matsalsbord som aldrig används som matplats utan bara som mitt "kontor"...Skulle behöva ett rum till..eller två i dena lägenhet...eller en atelje...
Så jag slipper sitta på golvet och teckna och fastna i gamla spagettirester...

Fast det klart, det kanske har sin charm det med..
Kommentera 24 st

Kommentarer
Anonym
2007-08-19 - 17:52:38

fina bilder :)

Sandra
2007-08-19 - 18:03:03

väldigt fina bilder!
tycker oerhört mycket om din gula stickade tröja du ar på bilderna :)
kramar

Gissa Bilden
2007-08-19 - 18:17:19

Härligt pyssligt.
Vill du vara med och tävla om en biobiljett genom att gissa på en bild, gå in på min sida =)

Kim
2007-08-19 - 18:36:24

jag mår bättre. :) har börjat få lite inspiration till hur jag ska ändra mina matvanor! :) hur är det själv? du ska inte till sthlm snart då? :D

Lisa
2007-08-19 - 18:41:01

Känner igen mej, har också lagt saker på de konstigaste ställena :P men du klår nog mej med elvisfodralet! haha :P

f.
2007-08-19 - 19:45:21

vilken är den godaste ben & jerryn? =)

Macke
2007-08-19 - 19:57:00

haha typ lika tankspridd som jag själv. Fast känns som att jag ändå har lite mer struktur på min tillvaror. thank god i wasn't alone! :)

Annah
2007-08-19 - 20:15:05

Svar: Jaa jag är verkligen sugen, meeen min ekonomi denna månad är verkligen i botten. Skulle vara kul annars och ha något som ingen annan har :D. Men kanske nästa månad, spara pengar :D. Nu är värken äntligen borta :D, skönt att det inte var något allvarligt :D.
Söt du var på bilderna! Passar jättebra i gult!
Kram!

Mathilda
2007-08-19 - 20:17:01

Jodå, det har ju en viss charm ;)

Nettan
2007-08-19 - 20:17:20

"finssar" då skulle du sett vårat datarum "arbetsrum" som numera är Emmas rum. Där kan vi snacka högar med saker. Å frågade jag Mackan vart finns den cd osv. Så sa han bara kolla i den eller den högen typ i mitten eller så "skrattar". Själv kan jag lägga saker på de mest konstiga ställen å sen glömma bort var jag la den. Då kunde jag också fråga Mackan vart jag laggt den... å tro det eller ej men det hade han koll på. Hur ska detta gå för mig nu då?? "fnissar"

Lottis
2007-08-19 - 20:19:17

Mera space ja... Håller med dig sååå mycket. Tänk att få ha ett eget rum till mina målarpryttlar och andra pysselgrejer, datorn jag skriver på, alla mina böcker som nu ligger utspridda både här och där... Ja, det där huset vore trevligt snart... Pratade med en förälder om det i fredag bl a. Hennes mormor vill sälja sitt hus, men hon vill ha en marklägenhet. Tänkte en snabb tanke där att "åh, då kan vi ju byta", men det här är ju ingen marklägenhet direkt... =/ Attans oxå! Nej, mera tv och sen se om jag kan få ordning på varför datorn tappar den trådlösa internetuppkopplingen... Ha en bra kväll! Kram på dig

Sweetheart
2007-08-19 - 20:21:37

Hihi, jag och kärleken hade en liten diskussion om mig och alla mina grejer som jag sprider omkring mig idag ;) Skönt att veta att det finns flera som mig! :)
Kramis

Ellinor
2007-08-19 - 20:34:46

jaha så det är där du sitter och skapar mästerverk? :)

Carro
2007-08-19 - 20:44:22

Hihi , man kan ju inte ha koll på allt :P Fina bilder föressten ..

Åsa
2007-08-19 - 20:57:10

Åh vad härlig du ser ut när du sitter på golvet och är konstnärlig :)
Kram kram

Matilda
2007-08-19 - 21:10:59

fina bilder ! godnatt:) massa kramar!

Lida
2007-08-19 - 21:34:27

haha jo det har lte charm:)
svar: haha jo det är ett mer eller mindre pinsamt citat prån mitt liv XD

Caroline
2007-08-19 - 21:41:48

man msået ju ha det organiserat men jag tycker att det är mysigt och personligt när det är liite stökigt ;)

Guldregn
2007-08-19 - 22:34:44

Så det är så ett riktigt proff jobbar? =) Jag kanske skulle bli bättre om jag började teckna på golvet i stället =). Haha. Härliga bilder. Kram

Sofia
2007-08-19 - 22:56:23

Min kära pappa hade länge en liten skylt vid sitt skrivbord på jobbet där det stod: "Om ett rörigt skrivbord tyder på ett rörigt sinne, vad tyder då ett tomt skrivbord på?"
*kram*

Carolita
2007-08-19 - 23:28:07

Jag är oxå otroooligt rörig och behöver mkt space. Min pojkvän kan bli knäpp på mig då han gillar ordning och reda...

Jessica
2007-08-19 - 23:36:48

Den bilden längst ner var den finaste jag sett på dig vill bara berätta de du va verkligen jätte söt där:)

Katarina
2007-08-19 - 23:46:16

haha, jag brukar också sitta på golvet och teckna, där är det ju mest plats. Ibland känns det som om man måste sprida ut sig för att få ordentlig överblick, samma sak när jag ska rita ut mönster och klippa tyg.

Jenskajsa
2009-02-27 - 14:43:30

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: