GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Strög på shoppingstråk, Blodbad och sorg över missat skoköp..

2007-04-12 | 20:16:08 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1262


Hej igen älskade Läsare, kommenterare och besökare!
Nu är jag hemma igen efter ett ganska så intensivt ett och ett halvt dygn ifrån hemmets lugna rena vrå.
Tidigt igår morse åkte jag och min pojkvän Stefan iväg med tåg ifrån Skövde med slutdestination Köpenhamn!
Vi kom fram lite innan 12 och det gick hur smidigt som helst med alla byten och perrongspring, ryggsäck och matsäck.

Väl framme i Copenhagen ville vi finna hotellet först och det hittade vi jättelätt och komiskt nog låg det alldels bredvid det hotell jag bodde på för 5 år sen på en klassresa, alldeles bredvid en sexshop dessutom.
Efter det ville vi lokalisera själva " The Rock" där GWARkonserten skulle hållas på kvällen. Efter lite utvecklande och ihopknycklande av turistkarta och språng på Ströget så fann vi det - just när GWAR själva höll på att lasta ur sina scengrejer och rekvisita.

Sedan var det shopping som gällde!!!! Men fasen vad dyrt allt var då, buhuhu. Men det är ändå en njutning i sig att bara ströga på shoppingstråk, insupa öl ( haha) och alla olika sorters storstadsdofter såsom nybakt bröd, avgaser, kinamat, grillad korv, glass och varma våfflor, svett och soldamm.

Jag förälskade mig i ett antal vackra skor och bannar mig hårt fortfarande att jag velade för länge med att köpa ett par höga kilklacksandaletter med glansig brun träsula och rosa läderöverdel med korsade remmar över tårna och knäppning runt vristen.. Med den otroligt snygga detaljen med ett hål rak igenom klacken där läderremmarna var fästa, *Fan Suck Fan*

Jag har dock shoppat två stycken halsband och ett armband - bild kommer senare.

Vi tog en stor stark i solstarkt solsken och innan konserten åt vi på en mysig restaurang - Stefan åt köttiga bitar med klyftpotatis och jag åt en underbar Vegetarianapizza. En pizza i Köpenhamn is a must for me - ty de smakar annorlunda där...färskare grönsaker och ostigare ost.

Konserten...haha, den är ju en ganska stor berättelse i sig men för att ta den kort var den i en liten sunkig lokal med toaletter som liknade bajamajor och blaskig billig öl. Konserten blev ett BLODBAD! Gwar är som "Lordiextreme" och likt Alice Cooper på sjuttiotalet bjuder de på en scenshow som heter duga. De är utklädda och agerar olika karaktärer - dels sina alter egon men också Djävulen, Hitler, Usama bin Ladin m fl....och allas huvuden blir "avhuggna" och från dessa  sprutar det vatten utblandat med diverse färger. Jag var helt svartklädd så det var bara mitt hår och bara armar som blev rödfärgade, även om hela jag gick tillbaka till hotellet helt genomblöt.
Men Stefan,stackar som hade ljusblå jeans - och inte med sig ombyte, har idag åkt tåg i 5 timmar och gått runt i byxor som mest liknat en batikfärgad pyjamasbyxa.
Dessutom var det kul när vi plus andra konsertbesökare gick in på en 7eleven efteråt, haha! Nästan skrämde slag på kasörskan där vi kom och såg helt nedblodade ut och lämnade fotspår på golven.

Nu har vi varit hemma i dryga timmen och hela min kropp svajar fortfarande som om jag än satt på ett rangligt tåg...mår lite illa och är väldigt trött.

Ska ta en dusch nu, sen svara på alla era söta kommentarer och fota det jag shoppat.
Kommentera 17 st

Kommentarer
Anonym
2007-04-12 - 20:19:09

Låter som om du hade det kul :D

emelle
2007-04-12 - 21:11:19

Jag älskar köpenhamn. Det är bäst.. Var ni på RizRaz?

emelle
2007-04-12 - 21:11:19

Jag älskar köpenhamn. Det är bäst.. Var ni på RizRaz?

emelle
2007-04-12 - 21:11:58

Jag älskar köpenhamn. Det är bäst.. Var ni på RizRaz?

Sweet Sabine *
2007-04-12 - 21:32:19

Åh vad härligt du verkar ha haft det :)
Välkommen hem! Kram

Åsa
2007-04-12 - 21:33:57

Ni verkar ha haft det trevligt! Tyvärr är jag så morgontrött så jag missade att komma upp och åka med i din gröna väska ;)

Ellinor
2007-04-12 - 21:50:32

Välkommen hem :) Låter som en bra resa :)

Sofia
2007-04-12 - 22:02:25

Vilken härlig resa ni verkar ha haft, trots sunkiga rockklubben :) Kul att se bild på Stefan också!
Jag och min man har faktiskt bestämt oss för att semestra en dag eller två i Köpenhamn till sommaren!!

Kram på dig!

Felicia
2007-04-12 - 22:04:56

Oh, låter kul! Och vilken extremsöt bild på dig uppe till vänster. Kram :)

elin
2007-04-12 - 22:19:17

Verkar vart en schysst helg! Har du sett filmen Empire records? Gwar är nämligen med i den på ett hörn. Om inte se den! Favvofilmen när man var tonåring.

Malin
2007-04-12 - 22:20:50

Haha låter som en upplevelse :P blir nyfiken på vad du köpt serru :D jo nöjd med örhängena! Kan ju inte vara annat när de kostar så lite ;) sov gott! krama

Martina
2007-04-12 - 22:27:36

Jag laddade hem det på www.piratebay.org och www.mininova.org. Hoppas du hittar det! Krams

Lotta
2007-04-13 - 11:34:13

Vad roligt att se en bild på din baby och vad söta ni är ihop =)

Sweetheart
2007-04-13 - 17:48:29

Låter som ni har haft trevligt! Mysiga bilder. Dock sörjer jag skorna med dig :( kramis

anina
2007-04-14 - 09:44:03

Ser härligt ut!

Jealous Gbo
2007-04-21 - 11:32:28

*mutter, mummel*...Avis..jag?..pfffft.... *springer gråtande ut*

Maggie Grace
2010-10-13 - 10:58:39

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: