GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

French Naked!

2007-04-27 | 15:43:00 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1360

Alldeles matt i huvudet och kroppen och halsen svider och en begynnande huvudvärk. Men vad gör det med detta kanonväder? Fast nu ska jag nog ta det lite lugnt, har varit "igång" sedan klockan tio då min svägerska ringde på dörren och vi strosade runt i stadens affärer i någon timme - men inget shoppat alls! Känns både tomt och duktigt, haha.

Efter det gick jag hem till mina föräldrars hus och avnjöt en PäronLoka på verandan och gosade med alla katterna och fotograferade en massa härliga kattbilder och trädgårdsmotiv. Sedan kom äntligen Mammi hem efter sin veckolånga Stockholmsvistelse och vi fikade lite i solen och gick sedan en långpromenad och allt var bara soligt och trevligt. Barndomsminnen blandat med drömmar och mamma skrattade och sa att det var precis som när jag var liten - jag har fått fräknar på öronen.

På väg hem igen stannade vi till vid muséet där jag jag ska ställa ut nästa helg, visade henne lokalen och mina platser för mina grejer. Vi strosade också runt bland de andra utställningarna som höll på att byggas - bland annat en om 50,60,70 och 80talsmode! Wow! Vilka kläder och accessoarsamlingar de hade fått ihop!
Och så var fotografen Elisabeth Olsson Wallin där och hängde sina foton.

Nu är jag nyss hemkommen efter en sväng på Ica där jag fick kvällsgodis av mamma i form av vattenmelon, vindruvor, russin och en Bärry !
Jo just det ja, fick ju Stockholmspresenter också - smink, te och choklad.
Bilder kommer senare, så länge får ni njuta ( om ni vill) av min senaste illustration här ovan.
Kommentera 11 st

Kommentarer
Sweet Sabine *
2007-04-27 - 15:51:17

Jag tycker det är jätte jobbigt när man har gått runt i affärer å letat efter något fint,
och så finns det absolut INGENTING som faller en i smaken.

leopardia
2007-04-27 - 15:53:53

jag ska tänka lite helande tankar, så att du blir frisk nån gång...

Lovely Li
2007-04-27 - 16:02:13

Mm... me like very much new illustration!!! Det låter som du haft en bra dag, om du är pigg ikväll får du gärna göra mig sällskap på Gränden de första timmarna... Ta Alvedon och vila nu! Puss.

Yonna
2007-04-27 - 16:09:39

Jag älskar din nya illustration! Jag kan verkligen inte förstå hur du kan vara så duktig...
Vårkram!

anna wintour VECKOMAGASINET
2007-04-27 - 16:14:30

Du är utmanad kolla i min blogg

Malin
2007-04-27 - 16:30:50

Håller med alla ovanstående kommentarer; så himla snyggt. Gillar munnarna och ögonen du gör på dina flickor, verkligen snyggt.
Imorrn eller ikväll (om jag orkar) ska jag också försöka rita lite och även fota natur. Måste ju passa på innan hösten kommer igen. :)

Kram o puss

sara
2007-04-27 - 16:50:11

snygg design!

agnes
2007-04-27 - 16:53:07

Krya på dej :)

Åsa
2007-04-27 - 17:55:59

Jag får komma förbi och titta på utställningen då på nästa lördag när jag är i Tidaholm, söndag tror jag kommer vara seg...
Kram

Dress Like a Princess
2007-04-29 - 10:35:44

Coola bilder!

Michaelalvilde
2009-01-08 - 10:30:55

Sehr schon, gut gemacht


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: