GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Diverse sug och glassigheter

2007-04-30 | 15:23:26 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1381


Så där ja, nu har jag varit utomhus sedan frukost och varit aktiv och social och nyttig och onyttig. Nu sitter jag vid min lap top igen och med nu två stycken ordentligt uppsatta hyllor ovanför på väggen framför mig..måtte det inte ske fler olyckor nu!

Först gick jag och Stefan en promenad i det vackra, men småkyliga sistaaprilvädret. Han allergisk och jag jätteförkyld, gick vi snorandes och pratade semesterplaner och gnabbades kärleksfullt.
Efter det gick jag till bokhandeln och köpte skissblock, färgpennor och svarta tuschpennor med väldigt smal spets...har en förmåga att alltid tappa bort mina pennor jag tecknar med.

Sedan kom mamma och vi gick till skoaffären, där mamma provade skor och lade undan till onsdag. Vi gick till Statoil med intentionen att köpa glass, vilket jag var väldigt sugen på ända tills jag kom dit och halsen började värka otroligt och gjorde mig illamående. Istället blev det en varm latte. När jag tagit de första klunkarna utav den så blev jag hungrig så mamma fick gå till närmsta fik och köpa en grov fralla med ost,sallad,gurka, groddar och annat grönt i till mig. Mmm  mummigt och mysigt. Därefter påbörjade vi vår långpromenad.
Mitt i promenaden ringde min käre bror som mötte upp oss i sällskap med sin hund Lex och då så pausade vi promenaden för en glass - en Piggelin för min del och Oh My God! Varför äter jag inte den oftare?

Så satte vi där och pratade och mumsade en stund innan vi fortsatte genom skogen och tillbaka in mot staden där jag fotograferade Tidaholmsvyer och Lex när han väl kunde vara still.
Brorsan och jag blev ölsugna och fick för oss att gå till Glada Gränd för en stor stark. Men nu är det ju Tidaholm vi bor i och naturligtvis var det stängt, denna klämdag tillika Valborgsmässoafton ( aka festdag), en måndag klockan halv tre.
Så vi skildes åt och nu är jag alltså hemma.

..och sugen på kebabrulle..
Kommentera 9 st

Kommentarer
Emmelie
2007-04-30 - 15:43:49

Hmm, piggelin är en underskattad glass! Nu blev jag också sugen på en! =)

Bea
2007-04-30 - 15:44:51

cool bild! har du gjort den själv? ;)

Anna
2007-04-30 - 15:47:24

Bea: Japp, den har jag gjort själv!
=)

miliz
2007-04-30 - 15:55:44

pigelin ärfaktistk väldigt gott, men det är ju inte den första man prioriterar när man ska köpa glass !

Bea
2007-04-30 - 15:57:41

suktigt ;)

Cassandra
2007-04-30 - 16:05:55

Piggelin är mumsigaste sommar-glassen :)
Vilken underbart tuff bild du har gjort! Du ärså himla duktig på att rita/måla/photoshopa(?)
Kram söt :)

Minna
2007-04-30 - 16:21:58

så mysigt med promenad

UmmaGumma
2007-04-30 - 16:38:25

En stor stark kan vara så gott ibland. Speciellt om man får rapa högljutt efteråt! ;-)
Vad ska ni göra i kväll såhär på valborg "och allt"? Fira att kungen fyller år förstår jag? Hah! Puss på dej sötnos!

Samvanessa
2009-10-07 - 09:35:41

I found your blog on google. I think your blog is the best :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: