GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

...andades lite och bläddrade lite i min bok om skor...

2007-04-18 | 07:55:45 | Foto/Fotografering

146310-1297


Ohh I love Minimjölk! Se så härligt skummigt skumfluffet blev på morgonens kaffemedvarmmjölkochkanel!
Har haft lite hjärtklappning denna morgon, vet inte varför riktigt, men jag andades lite och bläddrade lite i min bok om skor. Den lugnar alltid.

Ska strax försöka komma iväg till skolan, trots papperstussar lite här och var i ansiktet, precis karlar brukar ha när de rakat sig lite för bra så sitter jag här med blodiga toapepperstussar...fast på grund av att utslagen sprack när jag tvättade mig Kul??? Näe inte det minsta.
Men nu har jag fått en stor burk med vitamin B5pulver utav min mamma, efter att en otroligt söt och vänlig tjej tipsade mig om det i en kommentar här på bloggen.
Ska detta bli räddningen för min hy? Hjälpa eller stjälpa, det är frågan!
Jag vågar inte hoppas på några mirakel, men jag försöka att inte vara negativ heller.

Nu ska vi se var jag gjort av pappret med min företagsformulering någonstans...
Och vad sjuttsingen ska jag ha på mig idag????
Gaaah!
Kommentera 15 st

Kommentarer
Maria
2007-04-18 - 08:00:43

Ett annat bra tips om man vill få bättre hy är i.d s smink (framför allt deras foundation) Den täcker jätte bra och är dessutom helande för ansiktet. Jag har haft den ett tag nu och kännre faktiskt att min hy har blivit bättre efter som den bara innehåller naturliga ämnen (mineraler) som faktiskt är bra för hyn. Kanske har du redan testat den, men jag tänkte att jag skulle tipsa iallfall! :) Kram!

Linda
2007-04-18 - 08:17:14

Hej tjejen! Lycka till idag! hur är solen för din hy då? Jag kan känna att solen har en bra effekt mot hyn, gärna blandat med saltvatten. (sista-minuten?!) ;) Nej, tyvärr kan jag inte ta på mig äran för den illustrationen, googlade Heroes, ocj, ja, mycket riktigt, det är Nikki. Kram på dig

Sofia Style
2007-04-18 - 09:14:22

ville bara lämna ett avtryck att jag varit här idag, kram!

Emma
2007-04-18 - 09:16:33

Ajajaj, låter inte alls skönt du :( Hoppas det blir bättre nu då! Jag själv slåss med nässelutslag just nu. Har haft på händerna 5 dagar i rad och igår började det till och med klia i ansiktet! Det har aldrig hänt förut, börjar fundera på om det är nån slags allergichock eller något :/ Det är skiiiiit. Man hade ju blivit gladare om det hade kommit nån annan stans än just ansiktet, eller hur ?;)

Yonna
2007-04-18 - 09:17:03

Nu hoppas jag att pulvret hjälper! *håller tummen*
Sen så tycker jag att du ska ha på dig dina snygga manchesterbyxor! Hihi
Stor vårkram

Citty
2007-04-18 - 09:32:25

Jag har undrat en sak ett bra tag nu.. hur har du tid att blogga hela dagarna? :S

Felicia
2007-04-18 - 09:52:37

Hoppas det funkar! Du får säga till om det gör det. Jag käkar zink, har hört att det ska hjälpa. Och Aloevera, that's good stuff. Kram på dig ha en riktigt bra dag! :)

Sweetheart
2007-04-18 - 10:57:56

Gomorron sötaste! Härligt skum du fick till där tjejen, och vilken härlig bok sen då... Hoppas det går bra i skolan och att du hittade ditt papper och lite kläder till slut! Hoppas för din skull att b-vitaminen gör underverk, kan tänka mig hur jobbigt det är :( Du skriver så berättande och målande att jag förstår nästan precis! Stor kram till sötaste!

Cassandra
2007-04-18 - 11:21:10

Godmorgon!
Jag får mer än jämt utslag i ansiktet, och jag andvänder garnier ansiktsmjölk och ansiktsvatten för oren hud, som faktiskt gör undervärk för både blämmor och utslag.
Efter det kan man använda Isadoras mineralsmink eller Mabillines dream matt mouse foundation, jätte skönt! Man ser hel fräsig ut efter det!

I love minimjälk!
Ha en toppen dag.
Kramar

*S
2007-04-18 - 11:32:39

Angående kommentaren om latte hos mig:
Jag håller med dig helt och fullt! Vad vore livet utan lite laster och lyx? Man kan ju inte vara "duktig" jämt! :)
Hoppas du får en bra dag!
Kram och klapp.

Sandra
2007-04-18 - 11:41:57

Åh, det där med utslagen är ju jättejobbigt. Har levt med sådant hela livet och känns som mantestat allt. Jag gillar philosophys hope in a jar som hudkräm. Men på mig blir det bättre ju mindre jag använder hudprodukter. Som jag skrivit innan är det enda som hjälpt p-pillrena Diane...efter en kur Roaccutan dvs :-P Du borde ju kunna få antibiotika av en vanlig husläkare för dina besvär till att börja med tycker man ju. Men alla läkare är inte lika snälla ;-)

Nina
2007-04-18 - 12:07:39

Va mumsig latten såg ut idag :)

Hoppas du får en riktigt fin dag.
Kramar.

For a sustain ability
2007-04-18 - 12:53:01

Uppmärksamma miljöproblemen! Läs på vår blogg om hur du kan göra små förändringar som har stor betydelse. Sprid budskapet, sprid informationen!

Nathalie
2007-04-18 - 13:47:45

Åh! Skobok!! :)

Linda
2007-04-18 - 18:49:05

Vilket skum du fick till på latten då! Haha, sånt får aldrig jag till :/ Jag tror jag måste öva mer på det :P Du kan ju komma med lite "recension" om pulvret hjälpte? :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: