GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

pärlor, lussebulle och godis

2006-12-01 | 17:33:25 | Vardag

Promenaden med Karin var trevlig, men med en stark doft av koskit - so very not glamour I say.
Det stack i näsan, åkte ner i halsen och kväljandet var nära.
Såg även en påkörd katt vid vägkanten och det högg till i magen och i hjärtat.
Var tvungen att gå hem till mamma efter det och krama om mina små katter, Byron - som fick prickig korv, Puck och Tyko som fick tonfisk och så Katten som mest var arg som vanligt och som nu bott in sig bakom ena soffan i datarummet. Tidigare bodde hon i en balja i badkaret.

Mamma tände i öppna spisen och bjöd på lussekatt, aladdinask och kaffe. Brukar inte dricka kaffe för jag får sådana öronproblem utav det, men jag var mot alla konstens regler inte sugen på te (dumma magkatarr) så jag tog ett glas kaffe, hälften fyllt med varm mjölk och en sked kanel i.
Det var mysigt. Mamma är mysig.

Sedan gick jag och hämtade min pärlbeställning på Kontorsboden, några riktigt snygga silverhängen.
Så nu ska det pärlas och smyckas även denna helg. Det jag gjorde förra helgen sålde ju slut påe n förmiddag.

Sedan kom mamma till mig och vi gick en runda i stans små butiker och jag såg röda, svarta och guldiga trosor på Lindex, tuschpennor och block på bokaffären, en rosa mixer på Hemmabutiken och Lulu Guinessparfym och IsaDoraögonskugga på en av frisörsalongerna (Tidaholm består mest av pizzerior och hårsalonger) Fick dock rusa hem mitt i julklappsuttittningen ty jag kom på i min mensmosade hjärna att jag hade glömt tampong....Tur att staden är liten och att bor mitt i smeten (den väldigt lilla kaksmeten).

Sedan köpte jag en påse godis - salta remmar, salta fiskar, punschpraliner, chokladskumnallar, chokladdoppade gelébananer och några sura nappar.
Och så beställde jag tid för den SPAmanikyr jag fick presentkort på av Karin i födelsedagspresent.
På torsdag förmiddag ska jag få lite lyxbehandling.

Men men, nu ska jag se om jag skapa lite smycken. Sen blir det Mmm - Mat, muffins och mys =)
Med en glad Stefan som nyss vann nån slags strid i sitt nya dataspel.

pärlor, lussebulle och godis
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: