GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

julkalendern

2006-12-04 | 07:38:08 | Film/TV/Kändisar

Ok, nu har jag sett ett avsnitt av årets julkalender. Och visst, i färger och miljöer verkar den julig och mysig, men ingenting jag kommer följa.
Jag får minnas "Julstrul" med Staffan och Bengt och Sissela Kyle och Bert-Åke Varg (fast han gillade jag inte) som sjöng så att mjölken skar sig, Jag får minnas "Julkyssar och Stjärnsmällar" med Mona Seilitz, Sunes Jul och Kurt Olssons jul och Trolltider med något nostalgiskt i blicken.
Konstigt är dock att jag  de senaste åren förundrats över hur korta julkalenderavsnitten känns. Kanske att de alltid varit dryga kvarten men jag minns dom som halvtimmeslånga.

Har inte kommit iväg på morgonpromenad än alltså utan sitter således i vitt blankt nattlinne från La Redoute och tröjan jag fick av mamma igår, fast nu har jag bara trätt på armarna så att själva "kroppspartiet" på tröjan sitter på ryggen och tröjan funkar som en kofta.
...känns inte rätt att gå ut och gå när det är morgon och alldeles jättemörkt ute.

Och så vill jag också tacka även min andra "synliga "besökare som lämnade ett inlägg =)
Läs hennes blogg med http://tankebubblan.blogg.se/ för den verkar snygg och kul!
Kommentera 1 st

Kommentarer
ninnie
2006-12-04 - 10:08:29

den bästa julkalendern var ju trots allt jul i kapernaum! har dock inte sett årets :) trevlig blogg förresten!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: