GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag är en fattig generös egoist

2006-12-14 | 14:04:40 | Vardag



jag är en fattig  student som vill vara generös
men är också blott en shoppinggalen tös


Ja...bara nån tusenlapp kvar på kontot, obetalda räkningar och en månad kvar till nästa studiemedelsutbetalning. Och så är det ju en sådan där julafton snart också och många julklappar jag skulle vilja få ge till de bästa.
En del är klara, en del ska jag göra själv, men pappa? Vad ska jag ge pappa? Och nåt mer till Stefan måste jag också skaffa..dock inte nån kappa.
Mamma vill jag ge en massa, kärlek, choklad och saker som glittrar.
Hmm, får se om jag kanske kan rota i alla väskor och kanske några fler kronor hittar.
Sen ska man ju äta bulle, makaron, brödbit, juleskinka och jos.
När pengabristen gör sig påmind är nöden stor av en portion gos.
Jag borde inte ha shoppat allt det jag gjorde till mig själv under hösten.
För nu ligger ångesten som en stor klump över brösten.
Det finns en massa saker än som jag vill shoppa
kan det inte en ande ur min lampa hoppa?
Eller så får jag nån gång lära mig att i pengar hålla
och sluta att sida upp och sida ner med kläder scrolla...

Suck.
und
fuck.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: