GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fröken flatögd funderar

2006-12-19 | 19:26:06 | Vardag

Vad fasiken ska jag ge till min pappa i julklapp nu då?

* Stefan har jag 8-9 juklappar klara till, kanske blir nån mer.
* Brorsans köpte jag för ett bra tag sen...msåte bara ta hjälp från pappa att ordna om den lite..
* Mamma är alltid rolig att ge, vill alltid ge henne så mycket..i år får hon nog mest egendesignade smycken och så nåt mer 3-4 presenter i alla fall.
* Brorsans flickvän ska jag handla till på fredag när jag och Jonas (bror) åker ut på vår årliga "handla- de flesta-juklappar-dagen-innan-julafton"shopping. Fast i år åker vi alltså ut dagen innan dagen innan julafton. För på lördags ska jag göra godis med mamma. Ska nog eventuellt göra en julklapp till henne också.
* Bästaste Karin ska få [ censur] --> hon läser denna blogg
* Stefans föräldrar har vi köpt till: badgrejer, sprit, godis, korsordstidningar.

Men pappa, vad ska jag ge pappa?
Fick idén idag att göra en personlig väggalmanacka till honom. Men av alla mina program i datorn har jag inte ett enda som har mallar till almanackor. Typiskt. Och det är ju försent och för dyrt att beställa.
Fast nu när jag tänker efter...det kom ju en almanacka med  posten härom dagen. Kanske att jag scanna in själva månadsdatumsidorna i den och lägga till egna bilder?
Det ska jag testa! Så har jag något att trixa med imorgon.
Ja förutom att sätta ihop och svära över den nya plastgranen förstås.

Nu ska jag se över vila foton jag kan tänkas ta med i kalendern...bara bilder på mig mig och mig? hehe.

Linserna känns verkligen helkonstiga efter optikerbesöket. Synd att jag inte har några snygga bekväma glasögon att ta på mig istället.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Kyrin
2006-12-19 - 20:03:17

Om det är klokt beror ju på _hur_ liten den är :) Kanske kan du ha den på jul och nyår? Vi har inga planer alls, eller jo, på juldagen ska vi till Rs föräldrar och äta, men kvällen är fri. Nyår: ingen aning :) Ni då?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: