GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dags att entra klädkammaren

2006-12-08 | 08:18:06 | Vardag



Tror jag skippar min promenad idag. Det blåser som f-n och regnar.
Nej jag har tagit en dusch - väldigt varm som var skön mot eksemen.
Direkt efter duschen smörjde jag in fötterna med hallonolja och tog på tjocka strumpor.
Sen satte jag mig på golvet och försökte teckna lite, sörplade kaffemedvarmmjölkochkanel och kollade igenom vilka skivor som låg vid stereon...Kiss, Iron Maiden, Weeping Willows, The Hidden Cameras med mera...
Men nu är det Wham och Last christmas och jag ska strax gå in i min kaotiska klädkammare och börja spåna på dagens outfit....
Bara för at cementera fast beslutet om nej-till-promenad ytterligare tänker jag nog ta på mig klänning och strumpbyxor - så very not promenad i decemberstormväder.

vi får väl se.

ohhh nu fick jag mail från mamma!
Kommentera 14 st

Kommentarer
Lars Kullberg
2008-07-29 - 13:55:43

När jag läser din blogg så inser jag verkligen att det är synd om dig....TOMT OCH ANDEFATTIGT är vad det är!!!

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-29 - 14:02:04

Lars Kullberg:

vilken tur att du lever ditt liv då och inte mitt...

Lars Kullberg
2008-07-29 - 14:19:46

Vet du vem som säger:

- JAG ÄR VÄGEN, SANNINGEN, OCH LIVET. UTAN MIG KAN DU INTE GÖRA NÅGONTING !!!



Istället för att göra om samma misstag som miljarder andra har gjort före dig - att förgäves försöka fylla tomrummet i hjärtat med pengar och prylar - lär känna Jesus och inse att bara Han är vägen till sanningen och livet !!!!

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-29 - 14:22:30

Lars: trodde jesus stod för lite ödmjukhet också.



men jag tror han skäms aningen för ditt sätt att försöka sprida hans budskap.

Lars Kullberg
2008-07-29 - 14:53:45

Du kan tycka och tro vad du vill.

Sanningen gör ont ibland.

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-29 - 14:59:15

Lars: Men tackar tackar för att jag får tro och tycka som jag vill i detta land där åsiktsfrihet ju faktiskt är en rätighet. Tack för det.



Men du, även lögner kan smärta

Lars K
2008-07-29 - 16:37:56

Varför börjar du tala om lögner? Världen är full av lögner - återvändsgränder som leder ingenvart. Så låt oss hålla oss till sanningen!!!

Och jag förstår att det är svårt för dig att plötsligt konfronteras med ett tänk som du konstant har förträngt och skjutit bort ifrån dig. Men det är det tänket som ger livet mål och mening !!!



Jesus offrade Sitt liv för att du skulle få möjlighet att leva i Honom - inte bara existera i dig själv som du gör nu. Han säger till dig idag: LÄMNA DITT GARDEROBSGRUBBEL OCH DINA BYRÅBEKYMMER OCH KOM TILL MIG - JAG ÄR VÄGEN, SANNINGEN, OCH LIVET









Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-29 - 17:12:31

Lars: Därför att lögner är en del av världen - och det är en ren sanning. Att säga att inga lögner inte existerar vore väldigt osant och då håller vi ju oss inte till den sanning du så gärna vill hålla fast vid.



Och jag tycker att du ska sätta dig en i din garderob en dag och grubbla lite granna över hur instängd du är i ditt egna tänk, eller om det nu är Jesus tänk du tror du tänker. Men Jesus var väl i alla fall lite mer nytänkande än vad du är med lite mer människointresse. Du anklagar mig för att leva ett andefattigt liv och tycker synd om mig baserat på et över ett år gammalt inlägg.



Vem är det som lever ett fattigt liv som fösöker leta fattigdom i andras liv? Du eller jag?



Och har du nån gång ens frågat vad jag tror på ?



Men jag tycker att alla människor ska leva sina liv och inte via andra, tänka själva och ta ansvar för sina egna handlingar

Lars K
2008-07-29 - 22:50:51

Man behöver inte leta efter torftigheten i din blogg

- den är uppenbar för var och en som är läskunnig!!!

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-29 - 23:14:44

Lars k: Och igen...Du har ännu inte visat upp nån sida eller vidare fin personlighet som skulle kunna övertyga mig att Jesu lära och ord vore det rätta sättet att leva.



Hur har din fina dag i sanning sett ut egenligen?

Suttit vid denna tjejs blogg och hakat upp dig på ett 18 månader gammalt inlägg där jag jag fann ro i att skapa och lyssna på julemusik och försöka inbilla mig att jag lever ett fattigt liv?



Jag hoppas sannerligen att du gjort mer denna dag, både för dig själv och andra.



Jag har gett nära och kära presenter, jag har arbetat, jag har sagt till fina människor att jag älskar dom och jag har älskat livet!



Du verkar väldigt bitter..och för det tycker jag synd om dig.



kram!

Lars
2008-07-30 - 15:02:10

Hej Anna



Jag vill inte förlöjliga dig. Jag vill inte göra dig ledsen. Vad jag vill är att övertyga dig om att du inte är ensam. Att hjälp finns tillgänglig och att samtalen till Universums kontrollrum är gratis.



Tro mig - jag har också levt utan Jesus. Jag var också förblindad och trodde att jag inte behövde Honom. Ändå kom dagar när jag såg mitt liv gå baklänges. Jag visste inget om några lösningar eller utvägar. Allt jag visste var. att jag hade problem som jag inte kunde fixa. Det här var -99. Jag är biolog och hade vid den tiden jobbat i 16 år i Honduras. Hade köpt mark och där byggt upp en gård med djur och odlingar. Men vad hjälper sånt när man känner sig ensam fast man talar flytande spanska, fast man har en kvinna, fast man har vänner..... vad hjälper sånt när man går i taket för minsta sak som går fel. Vad gör man? Jag stängde in mig och försökte bota mig själv med sakliga argument. Men hann knappt utanför dörren förrän jag exploderade igen, följt av skuld och ånger. Jag gillar inte teve men lyssnade ofta på radion och letade efter nya stationer när jag lessnade på nyheterna och låtarna på de stora stationerna. Jag fick in kristna stationer som var nya för mig, jag hörde Jesus evangelium predikas för första gången. Inte urlakat och urvattnat som här och nu i Sverige utan med Andens fulla övertygelse Och jag som hade växt upp med föräldrar, släkt och kompisar som aldrig sade ett ord om tro, jag som aldrig hade satt min fot i en kyrka lyssnade, grät glädjetårar och visste att jag hade kommit rätt och äntligen hittat Sanningen som jag sökt i hela mitt liv.



Jag har ingenting gott att säga om mig själv utan är rutten, cynisk och hänsynslös som få andra. Just därför vet jag att om Jesus kan ge mig, den värste egoist som har gått i ett par skor, ett nytt liv med empati, hopp och tillförsikt - då kan Han göra underverk i dig också.



Vet du att det finns inget land där barn och unga mår så dåligt som i Sverige? Vet du att våra unga tjejer är värst utsatta av alla med de högsta självmordstalen i världen.

De tar inte livet av sig för att de inte har prylar utan för att de inte har något att tro på. Något som ger styrka när människor sviker och allting känns hopplöst. Jag har varit där själv mer än en gång. Jag tror att du också har varit där. Jag vet vem som räddade mig. Och jag vet vem som räddade dig. Jag tror att du också vet att det finns en högre Makt. Kanske sparade Han oss för att vi skulle peppa varandra och andra för att finna styrka i Honom och hjälpa vår nästa.



Vi kan göra en insats men vi kan aldrig klara det själva. Vi behöver hjälp. Och hjälp finns att få.....gissa av vem ?



Bara då kan du och jag vara en del av lösningen istället för en del av problemet !!!





Lars

[email protected]











Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-07-30 - 16:10:57

Hej Larry,



att du förlöjligar mig har jag aldrig trott däremot försöker du med ord

få mig att känna att mitt egna liv så som jag väljer att leva det är

värdelöst.

Du nedvärderar mitt liv.

Och det tycker jag är en väldigt dålig egenskap. Det är ju sådana sätt

som kan få en människa som mår dåligt att istället välja att avsluta

sitt liv om han/hon är i ett desperat läge.

Och det är därför jag väljer min egna tro.

Att leva så som jag vill istället för att välja den kristina vägen som

du så starkt predikar om.

Och det är på grund av sådana som du som jag vägrar att följa den Jesus

du tycker jag ska leva igenom.

För du är ingen bra förespråkare med ditt enkelspåriga, intoleranta sätt.

Det är tyvärr sådana som du som får sådana som mig att vända sig mot den

troende kristna vägen - som säkerligen är bra på många sätt och vis och

jag förstår att många finner lycka i att leva via Jesus och Gud och det

respekterar jag.

Det är bara synd att du har så lite respekt för andra som inte är som du.

Man kan vara lycklig utan.

Jag lever ett bra liv.

Jag har familj och vänner och sysslar med det jag drömt om att göra.

Jag känner kärlek. För andra och från andra.

Jag behöver inga underverk.

Jag ger.

Jag känner.

Jag lever.

Jag känner glädje.

Jag känner smärta.

Jag inser sanningar och jag ser igenom lögner.



Jag tror på människan.

Människan besitter kraften att skapa ondska, men den besitter även

kraften att göra gott.



Jag ber inte till nån gud. men jag ber dig - Ha lite mer respekt för

andra människor, visa lite mer tolerans.

För det har jag läst att Jesus gjorde.



Må väl!



//Anna

Lars
2008-07-30 - 20:43:54







Om du har Läst om Jesus som du säger att du har gjort, varför tror du då inte på Honom ?



Lars

[email protected]



>

Lars
2008-08-04 - 21:34:53

Anna



I ditt senaste inlägg härovan finns inget ovanligt - det är 'JAG anser', 'JAG tycker', 'JAG har', JAG känner', - JAG, JAG, JAG, och åter JAG från början till slut. En enda stor hyllning till ditt ego !!!



Så du är som alla andra. Det är därför världen ser ut som den gör ....och bara blir värre !!!



Lars

[email protected]










Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: